• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

snoozarn

Patek
2-Faktor
Äntligen dags för Race week, denna gång i Japan. Vi får ett morgonkval & race, ganska sköna tider ändå. :)

Liberty Media har köpt MotoGP, förhoppningsvis blir det inte stadsbanor á la F1-style framöver..

scuderia-ferrari-its-race-week-we-cant-wait-to-head-back-to-v0-yo494j7u2urc1.jpeg


Tider för Japans GP nedan.

Fredag
, FP1 kl 04:30. FP2 kl 08:00
Lördag, FP3 kl 04:30, kval kl 08.
Söndag, Grand Prix kl 07.


image.png



Extra extended highlights från 2005. :)
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Är jag den enda som är på helspänn över sillyseason inför säsong 2025? Hamilton i rött, vem går till RB, vem går till Mercedes 😅
RBR behåller Perez, om du frågar mig. Han har lärt sig att spela andrafiol. Verstappen et al kommer inte tolerera annat genom att riskera ha exempelvis Sainz i likadan bil.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är jag den enda som är på helspänn över sillyseason inför säsong 2025? Hamilton i rött, vem går till RB, vem går till Mercedes 😅
RBR behåller Perez, om du frågar mig. Han har lärt sig att spela andrafiol. Verstappen et al kommer inte tolerera annat genom att riskera ha exempelvis Sainz i likadan bil.
Enda alternativet är väl att plocka in en veteran, som vet sin roll, alt en junior - som dock förmodligen inte kan supportera
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Enda alternativet är väl att plocka in en veteran, som vet sin roll, alt en junior - som dock förmodligen inte kan supportera
Ja det skulle väl vara det isf.
Allting talar väl för att Sainz kommer ha en styrning hos Audi 2026.
Mycket talar väl för Perez I guess.. han har accepterat sin andraförarroll.
Vore kul och se någon utmana Max dock 😈
Skulle vilja se Alonso i en Mercedes. 1+1 års avtal.
Vettel kanske vill komma tillbaka och röra om lite i grytan.

Bästa är iaf att julklappen är given åt svärfar. En Ferraripike ala Hamilton 🤌
Han är inbiten Mercedesfan och gillar inte alls min kärlek till Ferrari 😂
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Fortsättning på temat Silly season: Jag börjar dock tro att Stroll ryker. Kanske till förmån för Sainz till och med. Alonso sitter kvar. Utspelet att han funderar på sin framtid är en rökridå.
 

Kingesson

Omega
God morgon! Varför byts det däck så snart efter omstarten?!

Edit: Jaha, det var softs som inte var något att ha. Lite morgontrött 😂
 

POO

Panerai
Alpine-förarna måste sitta och vråla ”GP2 Engine” i sina hjälmar när de susar förbi, en efter en. Ser ju ut som om de glömt släppa handbromsen eller nått.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
När Sainz drog Norris bakom sig medvetet så blev han tokhyllad. När Alonso gör det så blir han bestraffad. 🙃
 

Isodor

Audemars
Hade verkligen hoppats att denna säsong skulle bli lite mer växlande än förra årets, kanske att någon kunde utmana RB. Men nu efter fyra lopp känns det mer tydligt än någonsin hur utfallet kommer bli.
Visst, Sainz gjorde det bra ett lopp och vann. Men alla vet att det beror på att VER's bil haverera.

Mercedes klar besvikelse. Toto har lurat oss alla. Snart får han bära skämskudde med allt sitt snack. Man undrar hur mycket deras NASA fabrik egentligen lyckas prestera.
Simulationerna verkar ju inte rimma med verkligheten, upplevs mer som ett hittepå.

Hörde någon podcast med Newey för ett halvår sedan. Har för mig han sade att i hans designidé så utgick han mycket från egna reflektioner och känslor. Av vad han kunde se, och känna. Istället för låta datorer bestämma till 100%. Det verkar onekligen var vinnande i detta koncept.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Hade verkligen hoppats att denna säsong skulle bli lite mer växlande än förra årets, kanske att någon kunde utmana RB. Men nu efter fyra lopp känns det mer tydligt än någonsin hur utfallet kommer bli.
Visst, Sainz gjorde det bra ett lopp och vann. Men alla vet att det beror på att VER's bil haverera.

Mercedes klar besvikelse. Toto har lurat oss alla. Snart får han bära skämskudde med allt sitt snack. Man undrar hur mycket deras NASA fabrik egentligen lyckas prestera.
Simulationerna verkar ju inte rimma med verkligheten, upplevs mer som ett hittepå.

Hörde någon podcast med Newey för ett halvår sedan. Har för mig han sade att i hans designidé så utgick han mycket från egna reflektioner och känslor. Av vad han kunde se, och känna. Istället för låta datorer bestämma till 100%. Det verkar onekligen var vinnande i detta koncept.
Mercedes dominerade när de kunde ösa in pengar utan budgettak. De gick bort sig i nya reglementet men Newey verkar ju få liknande koncept att fungera så 🤷🏻‍♂️

Jag började längta till nästa säsong innan denna ens började, vilket är lite trist. Tror endast Ferrari kan utmana även nästa år, men det gör säkert bort sig i vanlig ordning.
 

Kingesson

Omega
Känns som att det mest spännande den här säsongen blir när kontrakten för 2025 börjar annonseras. Känns som att det kommer bli en dominoeffekt.
 

Prefab

Cartier
Känns som att det mest spännande den här säsongen blir när kontrakten för 2025 börjar annonseras. Känns som att det kommer bli en dominoeffekt.
Ni är alldeles för negativa! Javisst! Verstappen och RB kommer att vinna det mesta i år igen, men F1 har väl aldrig bara handlat om vem som tar förartiteln? RB kommer inte att vinna för evigt! Vilket team och vilken förare kommer att knuffa ner dem från tronen? Kommer Ricciardo att kunna rädda karriären eller tar Lawson hans plats? Kommer Alonso få nån mer seger innan han lägger av? Får Norris överhuvudtaget nån seger? Kommer Sainz fortsätta med att dominera över Leclerc och ge Ferrari huvudvärk? Varje tävling är ett litet miniuniversum med mängder av kamper. Att en förare och ett team är dominanta under många år på raken är mer regel än undantag i F1, men det pågår en massa intressanta saker vid sidan av det.
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ni är alldeles för negativa! Javisst! Verstappen och RB kommer att vinna det mesta i år igen, men F1 har väl aldrig bara handlat om vem som tar förartiteln? RB kommer inte att vinna för evigt! Vilket team och vilken förare kommer att knuffa ner dem från tronen? Kommer Ricciardo att kunna rädda karriären eller tar Lawson hans plats? Kommer Alonso få nån mer seger innan han lägger av? Får Norris överhuvudtaget nån seger? Kommer Sainz fortsätta med att dominera över Leclerc och ge Ferrari huvudvärk? Varje tävling är ett litet miniuniversum med mängder av kamper. Att en förare och ett team är dominanta under många år på raken är mer regel än undantag i F1, men det pågår en massa intressanta saker vid sidan av det.
Precis, välskrivet. Pågår mycket bara man bortser ifrån nummer 1. Sov folk under en sten när Mercedes & Hamilton dominerade?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Ni är alldeles för negativa! Javisst! Verstappen och RB kommer att vinna det mesta i år igen, men F1 har väl aldrig bara handlat om vem som tar förartiteln? RB kommer inte att vinna för evigt! Vilket team och vilken förare kommer att knuffa ner dem från tronen? Kommer Ricciardo att kunna rädda karriären eller tar Lawson hans plats? Kommer Alonso få nån mer seger innan han lägger av? Får Norris överhuvudtaget nån seger? Kommer Sainz fortsätta med att dominera över Leclerc och ge Ferrari huvudvärk? Varje tävling är ett litet miniuniversum med mängder av kamper. Att en förare och ett team är dominanta under många år på raken är mer regel än undantag i F1, men det pågår en massa intressanta saker vid sidan av det.
Instämmer med allt, men nästa säsong kommer ju vara lite mer kittlande med alla förare som flyttar runt då(förhoppningsvis ännu fler än vi vet nu).

Har inget emot denna säsong i sig, men går ju endel tankar på vart vissa förare ska gå och ifall vissa får flytta på sig och allt det blir ju med till nästa säsong.
 

Prefab

Cartier
Instämmer med allt, men nästa säsong kommer ju vara lite mer kittlande med alla förare som flyttar runt då(förhoppningsvis ännu fler än vi vet nu).

Har inget emot denna säsong i sig, men går ju endel tankar på vart vissa förare ska gå och ifall vissa får flytta på sig och allt det blir ju med till nästa säsong.
Absolut, men mycket av vad som händer med förarna nästa säsong är avhängigt hur bra de gör ifrån sig denna säsong. Bara det är skäl nog att följa årets säsong med visst intresse!

Jag inser ju också att årets säsong blir lite av en mellansäsong och ser så klart fram mot alla omkastningar nästa år för att inte tala om nya reglementet 2026, men jag kommer ändå att följa årets tävlingar med hyfsat stort intresse.
 

Hawk100

Rolex
Vill ni ha en motorsport med action, omkörningar, spänning och flera olika ledare under ett o samma varv så kan jag rekommendera Moto 3…..!!! Sjukt underhållande!! Stora klassen MotoGP är ibland nästan lika trist som F1 tyvärr.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Absolut, men mycket av vad som händer med förarna nästa säsong är avhängigt hur bra de gör ifrån sig denna säsong. Bara det är skäl nog att följa årets säsong med visst intresse!

Jag inser ju också att årets säsong blir lite av en mellansäsong och ser så klart fram mot alla omkastningar nästa år för att inte tala om nya reglementet 2026, men jag kommer ändå att följa årets tävlingar med hyfsat stort intresse.
Ja absolut det gör jag med, det är ju ändå under denna säsongen som det mesta kommer spikas inför nästa säsong.

Ska bli kul att se hur allt faller ut. Det är även dags för Norris att stå överst på pallen efter de dråpslagen han haft tidigare. Det lär väl inte hända men hoppet finns kvar 😇
 

Prefab

Cartier
Om nu nån har missat det, så har Alonso skrivit på för ytterligare två år hos Aston Martin. Chansen för Sainz att få köra en hyfsat snabb bil nästa år har därmed minskat.
 
Topp