Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan det blir en upphämtning av Max likt Ryders Cup igår?Race week!
![]()
Dags för ännu en stadsbana, bland de tuffaste förarna utsätts för.
Hamiltons gulliga hund Roscoe har somnat in.
Max har fortsatt med lite side quests, vann gt3 i helgen.
Han, börjar knappa in på Mclaren förarna, OM han vinner i år är det legendariskt men fortfarande osannolikt.
Tider för Singapore GP.
![]()
![]()
Tyvärr, så ligger det inte helt i hans händer. McLaren:s förare måste också underprestera i minst ett par av de återstående sju loppen. Och Max måste såklart vinna nästintill allt som återstår. Vinner Max för tredje gången på raken på söndag, då tror jag att det kan smyga sig in en viss nervositet hos McLaren. Sånt kan också spela in.Kan det blir en upphämtning av Max likt Ryders Cup igår?
Känns inte alls så otroligt att det sker, med tanke på att de kör om mästerskapet i samma bil utan stallorders..De behöver köra ihop så båda bryter, då kommer nog nerverna på riktigt.
Om Norris kan ta in på Piastri så det i sista loppen är supertajt i poängställningen. Ingen kommer ju vilja vika ner sig då och om det är så tajt så inte stallet kan lägga sig i och med lite nerver så kan det absolut hända.Känns inte alls så otroligt att det sker, med tanke på att de kör om mästerskapet i samma bil utan stallorders..
Det vore ju onekligen ett klassiskt avslut på VM om Piastri och Norris kör ihop i sista tävlingen och Max tar titeln genom att vinna.Om Norris kan ta in på Piastri så det i sista loppen är supertajt i poängställningen. Ingen kommer ju vilja vika ner sig då och om det är så tajt så inte stallet kan lägga sig i och med lite nerver så kan det absolut hända.
Tvivlar på att Max är så pass nära att det skulle spela roll om de kör ihop men man vet aldrig.
Låt oss även fördjupa oss i läget hos McL. Konstruktörs är säkrat och nästa år har vi nytt reglemente och bara 6 GP återstår. Tabellen är relativt cementerad och det är i princip mellan Lando och Oscar som spänningen återstår, på allvar. Nytt reglemente ger oviss framtid på bilen varpå bägge har sin gyllene chans just i år.Segt race. Men har sett klipp på att det var en hel del bra fighter på olika ställen i fältet bara att produktionen valde att inte visa det
För egen del innebar det att det blev ytterligare en söndagseftermiddag då jag kunde ha det igång på mobilen och samtidigt utföra diverse sysslor i hemmet.
Ni blickar vi vidare mot något roligare! Snoozarn, vad gäller för COTA? Edit: eller vänta med det. Jag hade fått för mig att det var en double header…
Agree. Blir lite löjligt när hård racing bara gäller från ett håll.Mclaren har fuckat upp det, denna post summerar det ganska bra. Norris som dikterar.
Ja när man lägger upp alla kvitton bredvid varandra som i denna posten så är det ju väldigt uppenbart att man alltid prioriterar Norris.Mclaren har fuckat upp det, denna post summerar det ganska bra. Norris som dikterar.
Dvs maxDet skulle sannerligen lämna en bitter eftersmak ifall Norris kniper titeln om det fortsätter såhär. Nu vill jag se en hård Piastri som biter ifrån, och att de sista racen blir genuin tävling där bästa förare får vinna.
Rätt, de missgynnar Piastri. Norris är inte värdig mästare ännu, gör för mycket misstag och saknar killer instinkt. Kan kanske inte kan växa till sig...medan Piatri blir bättre o bättre för varje rejs, som en verklig mästare gör!Det skulle sannerligen lämna en bitter eftersmak ifall Norris kniper titeln om det fortsätter såhär. Nu vill jag se en hård Piastri som biter ifrån, och att de sista racen blir genuin tävling där bästa förare får vinna.
Instämmer. Max är i en klass för sig!Rätt, de missgynnar Piastri. Norris är inte värdig mästare ännu, gör för mycket misstag och saknar killer instinkt. Kan kanske inte kan växa till sig...medan Piatri blir bättre o bättre för varje rejs, som en verklig mästare gör!
Exakt det gör Hamilton i Ferra och bäst gör max det.
Jag hade önskat att McL-pojkarna kör ihop några rejs (nära i söndags) så Max kommer ifatt. Drömmen vore att alla tre ligger SÅ PASS lika inför sista rejset så vinnaren vinner VM.
Coolt !!
Sedan vill jag se Max vinna, bara han som är värdig 2025. Han är solklart bästa föraren just nu.
![]()
Record-breaker Rovanperä to close remarkable WRC stint at season’s end
Kalle Rovanperä will call time on his WRC career at the conclusion of the 2025 season, ending a spell that has so far delivered two world titles, 17 rally wins and a string of youngest-ever records.www.wrc.com