• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Herr Gås

Banned
Trevlig som vanligt den där Hamilton

Screenshot_20211108_110908.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig som vanligt den där Hamilton

Screenshot_20211108_110908.jpg
Fanns det något han inte gnällde över igår? Däck. Att de (Red Bull) för snabba för honom osv.
Älskar när han sa att hans däck var helt slut. 1 minut senare kommer Perez in på radion och bara ”MINA DÄCK BLIR BÄTTRE OCH BÄTTRE!”.
Självklart en Hamilton-bluff, men det låter förbannat gnälligt i längden.

Dock tror jag nog att han blev lite desperat i slutet när han frågade var de var snabbare.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Fanns det något han inte gnällde över igår? Däck. Att de (Red Bull) för snabba för honom osv.
Älskar när han sa att hans däck var helt slut. 1 minut senare kommer Perez in på radion och bara ”MINA DÄCK BLIR BÄTTRE OCH BÄTTRE!”.
Självklart en Hamilton-bluff, men det låter förbannat gnälligt i längden.

Dock tror jag nog att han blev lite desperat i slutet när han frågade var de var snabbare.
Finns det något HAM inte har gnällt över denna säsongen? :angel:
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Fanns det något han inte gnällde över igår? Däck. Att de (Red Bull) för snabba för honom osv.
Älskar när han sa att hans däck var helt slut. 1 minut senare kommer Perez in på radion och bara ”MINA DÄCK BLIR BÄTTRE OCH BÄTTRE!”.
Självklart en Hamilton-bluff, men det låter förbannat gnälligt i längden.

Dock tror jag nog att han blev lite desperat i slutet när han frågade var de var snabbare.
Jag noterade även att han bara frågade var verstappen var snabbare, trots en flygande checo bakom 🤦
 

par

Patek
2-Faktor
Meanwhile, Verstappen was handed a €50,000 fine for touching and examining Hamilton's rear wing in Parc Ferme on Friday with the stewards giving a lengthy reasoning for the fine. However, they said in that statement issued after FP2 on Saturday: "no direct harm was caused in this case."

They added that "it was unlikely that Verstappen’s actions caused the fault, however [Mercedes] felt that it was an open question."

Haha bra försök
 

Izze

Cartier
Idag var Mercedes otroligt mycket snabbare, sen gjorde han det extremt bra. Frågan är om de hittat något i bilen eller om bara banan passar MB bättre.
Det är nya motorn som verkar ha skapat en hel del fart. Se nedan.

Hywel Thomas, chief engineer of Brixworth, has prepared an engine 5 for Lewis which must have a life of 2,500 km compared to the 7,000 that normally are required for the resolution of a "standard" power unit. Not being able to change the characteristics of the approved engine components, the Stella engineers worked to take the management strategies of this unit to extremes.

In addition to pushing the turbo, they intervened on the pressure in the combustion chamber: creating a deadly combo that can be worth over 15 horsepower in search of a pole position or a successful overtaking.

If Verstappen were to open the gap to at least 25 points, the equivalent of a retirement, we would not be surprised at all if in Doha it was Red Bull to focus on an engine 5 to have a fresh unit for the last race in Abu Dhabi and don't get to the grand finale with a deflated power unit ...
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Han gör det väldigt bra, inget snack. Men att han vinner från P10 i en överlägsen bil är inte direkt förvånande enligt mig. Så fort man såg hans pace advantage i Q3 så visste man att han skulle vinna racet oavsett bestraffning.
Ja, men Bottas i samma situation hade inte nått pallen. Hamilton är precis hur stark som helst, och jag tycker han visade igår varför han har så många titlar.
Otroligt spännande inför de sista racen nu.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ja, men Bottas i samma situation hade inte nått pallen. Hamilton är precis hur stark som helst, och jag tycker han visade igår varför han har så många titlar.
Otroligt spännande inför de sista racen nu.
Bottas har ju inte samma race-pace, bara bra på kval & sprint. Interlagos är ju en Hamilton-bana och om det är någon som kör igenom hela fältet så är det just Hamilton, borde satsat en peng på detta igår.

Nyss var VM klart för Max & Red Bull, nu svingar man åt andra hållet. Förhoppningsvis blir det inte att Merca tar en ny motor inför varje race nu.

Offerkofta-mentaliteten har jag dock svårt för, de har sabbat en del för sig själva men även haft en del otur. Toto börjar bara bli larvig med Fuck them all, nu känner jag & teamet allt Lewis känt genom sin karriär osv. Kul drama för oss tittare men riktigt tramsigt.
(https://streamable.com/39pr3x)
 

Owaysis

Cartier
Ja, men Bottas i samma situation hade inte nått pallen. Hamilton är precis hur stark som helst, och jag tycker han visade igår varför han har så många titlar.
Otroligt spännande inför de sista racen nu.
Bottas började näst längst bak i Monza och tog sig upp på pallplats, då var dessutom inte Mercan lika överlägsen som den var på Interlagos.

Sätt Ham, Ver, Vet, Alo, Lec, osv i den bilen och alla hade kommit minst tvåa i den bilen utan några som helst problem. Förmodligen hade alla också tagit segern.
Förstår verkligen inte hypen? Han kör i en överlägsen bil med en uppskruvad motor där man enkelt seglar förbi alla på raksträckorna.
Återigen, han gör det jättebra. Men verkligen inget spektakulärt.

Det finns gott om tillfällen då förare börjar långt bak och tar segrar i mindre imponerande maskineri.
 

Owaysis

Cartier
På tal om Interlagos.. Vill man se en imponerande körning så ska man kolla på det här:


Vettel blir påkörd, hamnar längst bak med en skadad bil. Kör bland annat upp sig från p24 till P7 på 8 varv.
Allt som kan gå fel under racet gör det med fel däckval, depåstopp som tar en evighet där räcken inte är redo osv. Totalt gör han över 30 omkörningar och lyckas precis ta tillräckligt med poäng för att vinna VM.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
På tal om Interlagos.. Vill man se en imponerande körning så ska man kolla på det här:


Vettel blir påkörd, hamnar längst bak med en skadad bil. Kör bland annat upp sig från p24 till P7 på 8 varv.
Allt som kan gå fel under racet gör det med fel däckval, depåstopp som tar en evighet där räcken inte är redo osv. Totalt gör han över 30 omkörningar och lyckas precis ta tillräckligt med poäng för att vinna VM.
...man gillar ju Vettel överlag.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Alltid samma snack om att Hamiltons bil är så överlägsen varje gång han gör det bra… Jag håller helt med om att hans Merca var bra mycket vassare det här loppet än konkurrenternas. Men det jag är lite fundersam över är att när Verstappen haft en klart mycket vassare bil i majoriteten av loppen i år då är det bara skills? Min favorit (Ricciardo) fick bryta så det sög oavsett 😂
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Alltid samma snack om att Hamiltons bil är så överlägsen varje gång han gör det bra… Jag håller helt med om att hans Merca var bra mycket vassare det här loppet än konkurrenternas. Men det jag är lite fundersam över är att när Verstappen haft en klart mycket vassare bil i majoriteten av loppen i år då är det bara skills? Min favorit (Ricciardo) fick bryta så det sög oavsett 😂
Verstappen hade redan vunnit vm i en rättvis värld.
 
Topp