• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Race week!

formula_1_bahrain_grand_prix_2025_2025_apr_11_bahrain_international_circuit_91536-featuredmobi...jpg

Tider för Bahrains GP

Fredag
: FP1 kl 13:30. FP2 kl 17.
Lördag: FP3 kl 14:30. Kval kl 18.
Söndag: Grand Prix kl 17

Bahrain_Circuit

IMG_7884.jpeg

Skämskudde när han som driver F1 gruppen på FB stänger av kommentarsfältet för att han får rimliga mothugg. Man behöver vara rätt bra enögd för att se det han ser. Sen går han ut och gör ett brandtal om att han blockerar hat osv.
Martin Lagus är en riktig mesig typ. Jag blev blockad i hans F1 grupp för att jag 😂 reagerade på ett av hans inlägg.

• Like
Reactions: par
Red Bull vann dubbelt förra året och jag skulle nog gissa att Max har en god chans att vinna i år igen, så jag säger:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Piastri

Red Bull vann dubbelt förra året och jag skulle nog gissa att Max har en god chans att vinna i år igen, så jag säger:

1. Verstappen
2. Leclerc
3. Piastri
Styrkeförhållandena var rätt annorlunda då. Max vann mycket i början på året, dagens läge är rätt annorlunda så tror inte Max klarar det i år. Skulle inte förvåna mig om han gör de men är tveksam.

1. Piastri
2. Norris
3. Verstappen

Känslan är att Norris samlar kraft för att inte hamna i samma läge som i Japan. Han kommer satsa allt på P1 och Piastri lär inte ligga långt efter. McL tar dubbeln men bakom känns öppet. Lägger in en joker med Russel på P3.

Styrkeförhållandena var rätt annorlunda då. Max vann mycket i början på året, dagens läge är rätt annorlunda så tror inte Max klarar det i år. Skulle inte förvåna mig om han gör de men är tveksam.

1. Piastri
2. Norris
3. Verstappen
Ja att McLaren har den bästa bilen i år råder det ingen tvekan om, men samtidigt så schabblade de bort strategin senast och jag skulle nog också säga att det inte är helt oproblematiskt för dem att ha två väldigt snabba försteförare. Det är bara en tidsfråga innan de ryker ihop och ställer till det för varann under loppen.

Vad gäller Max och Red Bull, så tror jag ändå att Bahrain är en bana som passar bilen bättre än en del kommande tävlingar. Generellt tror jag att Red Bull kommer att vara starka i de lopp de var starka i förra året. Så mycket har inte bilens egenskaper förändrats.

Lite nyheter. Fia verkar inte vara stabilt, MBS kör som en diktator.

FIA Deputy President Robert Reids Resignation Statement
fia-deputy-president-robert-reids-resignation-statement-v0-awm1degkazte1.jpeg

Russell inte så glad.

https://www.motorsportweek.com/2025...table-fia-following-key-leadership-departure/

Max hade garanterat presterat i en Mclaren.

espnf1-lando-on-what-max-said-if-i-was-in-the-other-car-v0-c8p8xf5n72ue1.jpeg

Norris känns inte harmonisk. Såklart trist att få stryk av Max men tror mer han känner stressen av Piastri som jag tycker har sett betydligt bättre ut i år än sin teamkamrat. Var ju patetiskt att se hur han inte lyckades pressa Max en enda gång förra racet kontra Piastris konstanta press. Känns som att Lando behöver lite medvind.

Blir skoj i helgen och såklart grymt kul med Dino!

Härligt race! Piastri känns trygg, Norris lätt stressad.

Netflix dreglar vid omstarten. Sparks are flying!
IMG_1385.png
IMG_1383.png
Norris var ju helt knäckt i intervjuerna. Tror ärligt talat inte att han har tillräckligt starkt psyke för att bli världsmästare. Inte tillräckligt bra självförtroende heller. Norris börjar nog inse att han hade sin stora chans förra året innan Piastri var tillräckligt varm i kläderna.

Senast ändrad:
Uttalat eller inte, Norris har varit #1 i det där stallet men nog är det där på väg att skifta. Skulle inte förvåna mig alls om Norris byter seat till säsongen 2027.

Mclaren lär vinna båda VM titlarna i år. Nästan lite komiskt om Piastri glider in och tar hem VM titeln när Norris varit så given 1:a förare i många år där.

Hamilton verkar redan ha fått Ferrari sjukan och ser uppgiven ut, påminner om Vettel i sina sämre dagar i det stallet i kroppsspråket vilket är rätt trist att se. Hade hoppats på mer, vill se 6-8 förare som slåss om pole och pallen.

Mclaren lär vinna båda VM titlarna i år. Nästan lite komiskt om Piastri glider in och tar hem VM titeln när Norris varit så given 1:a förare i många år där.

Hamilton verkar redan ha fått Ferrari sjukan och ser uppgiven ut, påminner om Vettel i sina sämre dagar i det stallet i kroppsspråket vilket är rätt trist att se. Hade hoppats på mer, vill se 6-8 förare som slåss om pole och pallen.
Samtidigt som F1 gjort en enorm förflyttning senaste 3-4 åren. Man glömmer lätt hur decenniet innan reglemente ändringar innehöll lika mycket spänning över en hel säsong som en enskild racehelg kan innehålla idag. Fortsätter det såhär är jag nöjd.

Samtidigt som F1 gjort en enorm förflyttning senaste 3-4 åren. Man glömmer lätt hur decenniet innan reglemente ändringar innehöll lika mycket spänning över en hel säsong som en enskild racehelg kan innehålla idag. Fortsätter det såhär är jag nöjd.
Ja det var absolut mycket värre förut. Men jag vill ändå se att 3-4 stall ständigt slåss om vinster.

Såg precis att Hülkenberg blev diskad i Bahrain, vilket ju inte påverkade poängställningen. Men om jag ser rätt så har det under 2025 redan blivit lika många diskningar (4) som 2023+2024 tillsammans.

Dessförinnan var det ännu mer ovanligt, mellan 2012 och 2022 var det åtta diskningar totalt.

Många diskningar under senaste åren gäller ”skid block thickness” vilket väl antagligen är en effekt av senaste reglementet. Men just 2022 när bilarna hoppade som känguruer var det ingen som blev diskad alls.

Ni som har följt F1 lite längre, har ni någon känsla för ifall FIA verkar ha blivit strängare i kontrollerna, eller är det helt enkelt stallen som tar lite väl stora risker?

Såg precis att Hülkenberg blev diskad i Bahrain, vilket ju inte påverkade poängställningen. Men om jag ser rätt så har det under 2025 redan blivit lika många diskningar (4) som 2023+2024 tillsammans.

Dessförinnan var det ännu mer ovanligt, mellan 2012 och 2022 var det åtta diskningar totalt.

Många diskningar under senaste åren gäller ”skid block thickness” vilket väl antagligen är en effekt av senaste reglementet. Men just 2022 när bilarna hoppade som känguruer var det ingen som blev diskad alls.

Ni som har följt F1 lite längre, har ni någon känsla för ifall FIA verkar ha blivit strängare i kontrollerna, eller är det helt enkelt stallen som tar lite väl stora risker?

Själv undrar jag varför det var sparks galore precis efter omstarten - vad berodde det på? Mindre bränsle i bilarna men ändå fyrverkeri som inte syntes någon annan gång under racet. Uppenbarligen går det hårt åt underredena.

Tillbaka
Topp