Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför säljer du guldsantosarna?
Tackar, har en vanlig billig Nikon systemkamera.
Denna är med mobben
Lite fusk är alltid bra [emoji6]Systemkamera är ju fusk
Riktigt snygga tycker jag. Från bilder alla fallHar fått upp ögonen för Cartier Basculante, någon som har ägt en eller kan dela med sig lite om tankar och åsikter om klockan?
Två lånade bilder från google.
Min bror har Basculanten. Jäkligt tuff men boettens baksida är platt och inte välvd så den sitter därför inte helt optimalt på handleden. En annan detalj är att man måste fälla upp uret för att dra upp den något svåråtkomliga kronan. Skulle inte avråda från köp men man bör vara varse om dessa egenheter. Tycker den är roligare än Reverso.Har fått upp ögonen för Cartier Basculante, någon som har ägt en eller kan dela med sig lite om tankar och åsikter om klockan?
Två lånade bilder från google.
Är reverson välvd?Min bror har Basculanten. Jäkligt tuff men boettens baksida är platt och inte välvd så den sitter därför inte helt optimalt på handleden. En annan detalj är att man måste fälla upp uret för att dra upp den något svåråtkomliga kronan. Skulle inte avråda från köp men man bör vara varse om dessa egenheter. Tycker den är roligare än Reverso.
Är reverson välvd?
Vet inte. Ser inte ut så på bild, därför jag tycker tanken ser elegantare ut.Tror inte baksidan är det? Men bandhornens framsida är ju nedvinklade iaf.
Ser tanken elegantare för att den är platt? Älskar när hela boetten är välvd.Vet inte. Ser inte ut så på bild, därför jag tycker tanken ser elegantare ut.
Nej. Ser ut som att reverson är platt. Därför tycker jag tanken är elegantareSer tanken elegantare för att den är platt? Älskar när hela boetten är välvd.
Men Basculanten är ju också platt?Nej. Ser ut som att reverson är platt. Därför tycker jag tanken är elegantare
Den du har är sjuk [emoji108]
Nix, den är plattÄr reverson välvd?
Ja jag vet. Tycker din är snyggare. Men han var intresserad av en basculante och jag tycker den är ett mycket ovanligare och roligare alternativ till reverson. Om det var just "roterbar" som var intressant.Men Basculanten är ju också platt?
Visst är den sjuk, både form och patina.
Mycket bra! @Aurum's gamla?Jag får bilden av att Cartier inte är ett givet förstaval för ganska många där ute och i synnerhet inte i Sverige. Jag vet inte, men jag får intrycket av att Cartier anses som en gnutta feminint, ungefär som Chopard och kanske Bvlgari som ju också har en lång tradition i juvelindustrin. När jag bodde i Tokyo för några år sedan var det Pashor som var populärast bland damerna och på männen såg jag mest Santos eller en och annan Galbee. I butikerna brukade Tanken ligga undangömd i något hörn dränkt av blinget från Cartiers mindre sparsmakade modeller. När min sambo seriöst började kolla på Tank Solo förstod jag inte riktigt hur hon tänkte. Varför vill du ha en klocka som ser ut att vara hämtad från min mormors tid? Undrade jag ganska drygt och ganska ohövligt. Men med tiden mognar även den mest hopplöse och något år efter köper jag min första Cartier och är mycket nöjd. Det blir säkerligen fler på sikt. Tank Americaine, storlek L nedan.
Tack! Nej, men faktum är att jag kontaktade honom i frågan för en tid sedan. Jag tror han inte var så sugen på att bli av med den då (@Aurum, rätta mig om jag har fel...) så jag sökte vidare. Tror modellerna skiljer sig också, denna är en automat och boetten är något större.Mycket bra! @Aurum's gamla?
Kan mycket väl stämma, har både haft svårt för att skiljas och att hitta köpare i olika omgångar.Tack! Nej, men faktum är att jag kontaktade honom i frågan för en tid sedan. Jag tror han inte var så sugen på att bli av med den då (@Aurum, rätta mig om jag har fel...) så jag sökte vidare. Tror modellerna skiljer sig också, denna är en automat och boetten är något större.