• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

oscarabc

Omega
Cartier är ju kul! :) Men av någon anledning tror jag att många kopplar ihop dem med smycken och "tjejklockor", kanske för att de också är stora inom just smycken. Men intresserar man sig lite så ser man ju snart att de har flera väldigt fina klockor! Själv har jag fastnat lite för deras Ronde solo modeller eller deras mer utstickande crash (även om jag har svårt för skeletten egentligen...) eller Baignoire 21227. De två senare kräver ju lite av bäraren för att lyckas bära upp men de är i mitt tycke riktigt intressanta och är förmodligen något som flera skulle haja till på. Deras kronor är ju också en detalj som är hur snygg som helst!

Och deras tank's, solo och americaine, är väldigt snygga men där konkurrerar de också med JLC... Vet inte riktigt vem som vinner den matchen, kanske får man önska sig båda helt enkelt :D

Här är också en lite intressant artikel kring deras produktion: http://timeandtidewatches.com/insight-cartier-manufacture/ . Jag läste också om detta i en Svensk klocktidning för en tid sedan men jag lyckades inte hitta den nu. Intressant hur de lyckats modernisera och automatisera flera steg i produktionen tycker jag.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad tror ni om denna på perlon?
IMG_5137.JPG
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Santos dumont carbon var riktigt tuff. Shit. Ser ut att sitta bekvämt på handleden också i jämförelse med de andra tokstora Santos.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Cartier bara växer och växer, detta i samband med att jag har klubbat en klockbudget på 50.000:-. Det tar emot att sälja min Cartier för att bli OWG med 116610LN, men än finns det hopp. Jag har en köpesannons efter Tudor Black Bay också, den tillsammans med Santosen skulle göra susen.


Nu lämnar jag resten till ödet.:p
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Cartier bara växer och växer, detta i samband med att jag har klubbat en klockbudget på 50.000:-. Det tar emot att sälja min Cartier för att bli OWG med 116610LN, men än finns det hopp. Jag har en köpesannons efter Tudor Black Bay också, den tillsammans med Santosen skulle göra susen.


Nu lämnar jag resten till ödet.:p
OWG är inte så trevligt, behåll Santosen!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
OWG är inte så trevligt, behåll Santosen!
Det är lite så jag känner också. Jag gillar verkligen santosen, verkligen alltså. Det tar emot mer att sälja den än min sub. Att springa på en med just den referensen som jag har letat efter full-set, med originalkvitto och uttagen hos svensk AD kommer bli väldigt svårt att springa på i framtiden. Dessutom nyservad och under garanti.

En 116610LN kommer alltid att finnas där ute och priset lär skvalpa där de ligger idag. Det vet jag inte om jag kan säga om Cartier om ett år framöver.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det är lite så jag känner också. Jag gillar verkligen santosen, verkligen alltså. Det tar emot mer att sälja den än min sub. Att springa på en med just den referensen som jag har letat efter full-set, med originalkvitto och uttagen hos svensk AD kommer bli väldigt svårt att springa på i framtiden. Dessutom nyservad och under garanti.

En 116610LN kommer alltid att finnas där ute och priset lär skvalpa där de ligger idag. Det vet jag inte om jag kan säga om Cartier om ett år framöver.

Skit i prisnivåer och sianden om framtiden. Bär det du gillar. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Cartier är grymt underskattat tyvärr. Mest beroende på okunskap och tro om att det är ett smyckesmärke endast.
Jag håller helt klart med och när jag överväger att skicka iväg min 116610LN just för att Cartier ska stanna så är den bra. Flickvännen sa till och med det. "Jag har aldrig hört dig tala så gott om någon klocka innan. Köp din jävla black bay och håll käften", typ.
 
Topp