• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som är haj på gasolgrillar och då speciellt

Gråter fortfarande att jag köpte en Weber spirit 320 premium det är Genesis serien som är the real deal...

Kör en Weber genesis S-330 och är väldigt nöjd med den.
Enda negativa jag kan komma på är att den är rätt törstig på gas.

Det är ju en fördel med BK att det går in en P11 under grillen. Tror jag fyllt på 2 gånger förra året, då grillar jag året runt, sommartid varje helg.

Har också en BK. Som nämnts tidigare rejält byggd. Grillgallren är väldigt bra på dessa också. Tipset på att ha 2st gasoltuber skriver jag under på det kommer du aldrig att ångra.
Skippa också sidobrännare då dessa oftast är onödiga och aldrig kommer att användas.

Lustigt nog inte, Bauhaus i infracity hade ett litet utbud av Weber och ett budgetmärke, Barkarby bara Broil King samt Bromma Weber och Landman. Ganska uselt i de butiker jag tittade på idag.

Har du varit förbi Fredells Byggvaruhus? De hade en stor grillavdelning när jag letade förra året.
Har dock inte varit där på sistone, men de brukar ha det mesta och även det bästa så det kan ju vara värt ett besök i alla fall.

Har en BK och är mycket nöjd. Kändes lite mer gedigen och ser coolare ut än Weber. Har en modell i stålfinish, inte svartmålad.
Förra säsongen hade Ica Maxi i Nacka ett stort utbud av både W och BK och en extremt entusiastisk och kunnig personal (en av snubbarna åtminstone). Såg inga grillar när jag var där häromdagen, är väl lite off season fortfarande som kaptenen sa.

Har en BK och är mycket nöjd. Kändes lite mer gedigen och ser coolare ut än Weber. Har en modell i stålfinish, inte svartmålad.
Förra säsongen hade Ica Maxi i Nacka ett stort utbud av både W och BK och en extremt entusiastisk och kunnig personal (en av snubbarna åtminstone). Såg inga grillar när jag var där häromdagen, är väl lite off season fortfarande som kaptenen sa.

Och de rekommenderade? Känns som BK saknar hetplats (sizzlingstation)?

Och de rekommenderade? Känns som BK saknar hetplats (sizzlingstation)?
Det var ju ett år sedan så jag minns inte detaljerna, men de bedömde väl W och BK som likvärdiga totalt sett, någon var bra på det ena och någon starkare på annat. Sorry. :sorry:
Sizzling station har jag aldrig saknat, har en brännare på sidan där jag kokt potatis nån gång men kunde lika gärna varit utan.

Det var ju ett år sedan så jag minns inte detaljerna, men de bedömde väl W och BK som likvärdiga totalt sett, någon var bra på det ena och någon starkare på annat. Sorry. :sorry:
Sizzling station har jag aldrig saknat, har en brännare på sidan där jag kokt potatis nån gång men kunde lika gärna varit utan.

Sizzlingstation bränner ihop ytan med typ 900 grader så att köttet inte läcker saft.

Tillbaka
Topp