• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har en Alpina gmt ??

corbendallasx

Friends of KS
Ja det håller jag verkligen med om, och originellare val också. Tycker Omegas moderna kollektioner är trista..
Det som talar emot Alpinan är möjligen storleken. 44mm är rätt stort, men visst, jag kan ju ha en Seiko Sumo på mina barnhandleder så det går kanske :)
Kompassringen blir jag inte helt klok på. Nån scout som kan förklara hur man kan använda den på vettigt vis?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar min tråd och ser om det händer något...

Vet inte om det räknas. Men just nu sitter denna på min vänstra arm.

image.jpeg
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Ingen som har listat ut vad ytterringen ska mäta? Går till 36.... hmm... 6×6=36 så varje tio sek/min är 6 vadå?
 

plattfot

Rolex
Ingen som har listat ut vad ytterringen ska mäta? Går till 36.... hmm... 6×6=36 så varje tio sek/min är 6 vadå?

det är kanske för att hålla koll på serviceintervallerna - ett hack på vridringen den första varje månad och när man gått varvet runt med vridringen är det dags för service. Lika användbart som månfas.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det kan väl hända, men hur många procent av de som har en dykarklocka använder den bezeln till just det ?? ;)
 
Topp