• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som skall till Urmakarskolan i Motala, Prova på dagar 16-18 mars?

Då är det dax att bumpa tråden igen!

Jag har precis fått information kring min intresseanmälan för urmakarskolans prova på kurser och tänkte kolla om det är någon mer som tänkt gå den? För min del fick jag skulle kursen hållas under vecka 12 under två tillfällen mån-tis eller tors-fre.

Vilka fler tänkte gå?
riktigt trevligt ställe!

u
Jasså det var 3 dagars tidigare.

Jag funderar på att försöka klämma mig in på tors-fre omgången. Om någon annan ska med vore det roligt att gå tillsammans.
undvik bara söndagar i motala...
aldrig stött på en mer död stad en söndag dock var kvinnorna både trevliga och inbjudande

mycket trevlig liten skola så njut ordentligt och snacka så mycket du kan med eleverna!
alla verkar dessutom ha lite egna klockprojekt vid sina arbetsbänkar så har du tur så får du se lite fräcka saker ;)

å vill du va lite fräck så har du nåt som behöver trycktestas så ta med de å be dom visa hur de går till ;) haha

u

undvik bara söndagar i motala...
aldrig stött på en mer död stad en söndag dock var kvinnorna både trevliga och inbjudande

mycket trevlig liten skola så njut ordentligt och snacka så mycket du kan med eleverna!
alla verkar dessutom ha lite egna klockprojekt vid sina arbetsbänkar så har du tur så får du se lite fräcka saker ;)

å vill du va lite fräck så har du nåt som behöver trycktestas så ta med de å be dom visa hur de går till ;) haha
Blir till att åka ner mer än bara dubbelpipigt.

Ursäkta men vad skriver du om min hemort egentligen :D

(Kaaanske ligger viss saning i det iof hehe...)
hahaha
man fick ju småpanik när det visade sig att inga mataffärer hade öppet inne i centrum på en söndag....
östenssons eller vad den affären nu hette..

tyvärr var det redigt kallt när man var där så fick inte uppleva skönheten motala direkt men det kommer nog när man väl tar sig ann vätternrunt......
är man singel och man gillar söta tjejer med underbart fina dialekter då är ju motala paradiset ;)

men för att vara helt seriös så hade jag som nörd helst sett lite mer fokus på armbandsursbiten än större klockor och att göra solur.....

hahaha
man fick ju småpanik när det visade sig att inga mataffärer hade öppet inne i centrum på en söndag....
östenssons eller vad den affären nu hette..

tyvärr var det redigt kallt när man var där så fick inte uppleva skönheten motala direkt men det kommer nog när man väl tar sig ann vätternrunt......
är man singel och man gillar söta tjejer med underbart fina dialekter då är ju motala paradiset ;)

men för att vara helt seriös så hade jag som nörd helst sett lite mer fokus på armbandsursbiten än större klockor och att göra solur.....
Öppettiderna på butikerna i centrum lämnade en del att önska i veckan med. Gick ju inte ens få tag på en kexchoklad efter klockan 19. :)
Kul kurs för övrigt. Tyckte fransos-läraren var skönast. Trevliga och motiverade elever också!

Finns ett antal mindre hotell som knappast är fulla en må-ti.
Rekommenderar Hotell Nostalgi i hamnen med obligatoriskt besök i motormuseét. Nostalgi City (tror jag det heter - samma ägare) funkar oxå.
Men som sagt; räkna inte med nåt uteliv... Hör av er för en kvällsöl/klocksnack med en local!
haha uteliv...
själv körde man tinder när man var där uppe...
motalatjejerna är inte dumma! haha

Tips på något bra boende?!
jag och @Margarinkungen bodde på rex!
funkade jätte bra dock en liten bit till skolan

Kan någon posta en länk till var man anmäler sig till detta? När är sista anmälningsdag och vad kostar det?

Tycker det verkar intressant och roligt fast hade nog varit mer i min smak om man skippade solur. Väggklocka kan jag ändå förstå poängen med då man väl lär sig principerna för armbandsur fast i större skala kan jag tänka. Annars hade jag nog gärna lagt all tid på armbandsur. Typ få plocka isär och ihop en vanlig eta 2824 eller liknande hade ju varit superkul!

Tillbaka
Topp