• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som sportar häst?

Zorro599

Basic
E90F780B-2B1A-455D-9160-ACD8344891C8.jpeg
4C51635E-954F-4202-9997-3F3A32E40E9D.jpeg
887A41B5-517C-4E8E-B56D-349BEB514302.jpeg
Tjena klocksnackers!

Tänkte kolla om det finns några som är intresserade av hästar/ridsport i allmänhet?
Frågor och diskussioner för amatörer och proffs :)

Longines är inte ett krav här ;)

Stilig häst!

Ungjä.. barnen rider. Tillräcklig små barn för att jag själv behöver vara med och rykta och kuta brevid hästen. Frun allergisk så det blev min lott. Det är rätt kul o lära sig något nytt o jag kan absolut tänka mig hästsemester i framtiden. Gäller o lära sig o gnida runt uppepå hästen bara!

Hahaha, ungjä.. så säger säkert sambons föräldrar också ;).

Det tar lite tid! Just skrita och ta en tur i skogen är inte så krävande. Har du är en bra häst är det som autopilot. Finns alltid ridskolor för vuxna. Om du inte du kan va med på ungarnas ridskola? :D

Va med på en ridlektion en gång. Bara 12 åringar och jag. Som är 27. Såg ju udda ut.

Har fyra islandshästar hemma. Fruns intresse från början, men vi har alltid haft hästar på gården, så visst intresse har jag ju. Hänger med ut och rider i skogen då och då, eller snarare hängde, innan vi fick minstingen.
IMG_8767.JPG

Har fyra islandshästar hemma. Fruns intresse från början, men vi har alltid haft hästar på gården, så visst intresse har jag ju. Hänger med ut och rider i skogen då och då, eller snarare hängde, innan vi fick minstingen.
IMG_8767.JPG

Trevlig, trevligt :) Snygg klocka också!

Behöver du hjälpa till att mocka och ge dom mat?

Man kan ibland bli impad över någons ekonomi när man ser klockor, bilar och båtar folk rockar här inne men när man även börjar se att det är hästfolk då rinner fasen bägaren över. Maken till ekonomiskt självmord finns ju inte :)

Man kan ibland bli impad över någons ekonomi när man ser klockor, bilar och båtar folk rockar här inne men när man även börjar se att det är hästfolk då rinner fasen bägaren över. Maken till ekonomiskt självmord finns ju inte :)

Så är det. Precis införskaffat en D-ponny till dottern... Goodbye nya klockor... Fattar ni vad sadlar, stigbyglar, veterinärer, hovslagare, stallplats, hästtransport (och kanske en annan/extra bil som orkar dra fanskapet) kostar?!? Jag är i chock...

Men, trots min bistra ton, så är det mycket trevligare än jag trodde att faktiskt ta hand om sin egen häst och inte en ridskolas ”halvfoder”-lösning som vi hade i en övergångsperiod. Man bygger ju upp en relation till ett levande väsen och i bästa fall ett värde i själva kusen också.

Möt Kotten och jag:
B067505B-77B7-457C-A802-A1531D3ADB36.jpeg

Trevlig, trevligt :) Snygg klocka också!

Behöver du hjälpa till att mocka och ge dom mat?
Mja, hjälpa till och hjälpa till... På något sätt blir ju en sådan här hobby hela familjens angelägenhet.
Då frun var höggravid, och strax efteråt, skötte jag ju allt. Sedan gör jag alla tunga saker, samt fixar mornarna de dagar jag jobbar, så hon slipper gå upp.
Den vita lort-hästen är Ljósadis.
IMG_8989.jpg

Denna pärla är hennes föl, Aleiga, som börjar bli ridbar nu
IMG_8991.jpg

Skruttligan här är Kolfinna, mor till Ljósadis (är ni med?), och Funi, som är sällskap bara, och på väg till de evigt gröna ängarna
IMG_8992.jpg

Bonusbild:
IMG_8993.jpg

Mja, hjälpa till och hjälpa till... På något sätt blir ju en sådan här hobby hela familjens angelägenhet.
Då frun var höggravid, och strax efteråt, skötte jag ju allt. Sedan gör jag alla tunga saker, samt fixar mornarna de dagar jag jobbar, så hon slipper gå upp.
Den vita lort-hästen är Ljósadis.
IMG_8989.jpg

Denna pärla är hennes föl, Aleiga, som börjar bli ridbar nu
IMG_8991.jpg

Skruttligan här är Kolfinna, mor till Ljósadis (är ni med?), och Funi, som är sällskap bara, och på väg till de evigt gröna ängarna
IMG_8992.jpg

Bonusbild:
IMG_8993.jpg

Tråkigt att med funi.. hur gammal är hästen?

Tycker den oranga färgen passar in, synd bara att att den inte går att ha där på heltid utan att det blir bara smulor kvar. Kanske ett test för Inox? :D

Så är det. Precis införskaffat en D-ponny till dottern... Goodbye nya klockor... Fattar ni vad sadlar, stigbyglar, veterinärer, hovslagare, stallplats, hästtransport (och kanske en annan/extra bil som orkar dra fanskapet) kostar?!? Jag är i chock...

Men, trots min bistra ton, så är det mycket trevligare än jag trodde att faktiskt ta hand om sin egen häst och inte en ridskolas ”halvfoder”-lösning som vi hade i en övergångsperiod. Man bygger ju upp en relation till ett levande väsen och i bästa fall ett värde i själva kusen också.

Möt Kotten och jag:
B067505B-77B7-457C-A802-A1531D3ADB36.jpeg

Det är verkligen galet dyrt med hästar! Men som du säger. Man bygger upp en fin relation med åbäken :) sen om hästen blir proffs kan man tjäna väldigt mycket pengar :happyhappy:

Väldigt fin kotten! Sambon hade en häst med Samm namn! Vad är det för modell på hästen?

Det är verkligen galet dyrt med hästar! Men som du säger. Man bygger upp en fin relation med åbäken :) sen om hästen blir proffs kan man tjäna väldigt mycket pengar :happyhappy:

Väldigt fin kotten! Sambon hade en häst med Samm namn! Vad är det för modell på hästen?

Kotten (som egentligen heter Aquina Rose) är en maxad D-ponny till dottern som nu är 14. Hästen är född 2010 har jag för mig, så i lagom ålder för att utbildas vidare.

Modell?!? Ingen aning... 4 ben, huvud och svans, typ.

När jag träffade min flickvän så hade jag aldirg varit inne i ett stall förut. Både hästen och flickvän är kvar 3 år senare och kan väl inte säga at det är mitt största intresse men vad gör man..
idag har vi tävlat och vunnit! Måste varit klockan som gjorde det ;)
04291549-6CED-4D0B-BA93-7EB77F55AF24.jpeg

D3CAD142-F82B-4277-A281-5DCF3F49A558.jpeg

03DF87F2-8370-440C-AD1A-5B5BD685A435.jpeg

När jag träffade min flickvän så hade jag aldirg varit inne i ett stall förut. Både hästen och flickvän är kvar 3 år senare och kan väl inte säga at det är mitt största intresse men vad gör man..
idag har vi tävlat och vunnit! Måste varit klockan som gjorde det ;)
04291549-6CED-4D0B-BA93-7EB77F55AF24.jpeg

D3CAD142-F82B-4277-A281-5DCF3F49A558.jpeg

03DF87F2-8370-440C-AD1A-5B5BD685A435.jpeg

Grattis!! Hade faktiskt samma historia som dig ;) Blev det hoppning eller dressyr?
Självklart klockan, Du får förklara det för din flickvän att med en fin klocka kommer det framgångar automatisk ;)

Grattis!! Hade faktiskt samma historia som dig ;) Blev det hoppning eller dressyr?
Självklart klockan, Du får förklara det för din flickvän att med en fin klocka kommer det framgångar automatisk ;)
Haha tack. Det är dressyr som gäller. Tyvärr.
Ja men så är det ju såklart! Därför jag inte fått haft klockan de senaste halvåret o_O

Förlåt om jag svär i kyrkan nu men sjukt tråkigt också? Det händer ju ingenting.. :angel:
Det mest spännande som kan hända är att en häst skiter under tävlingen :D
Då är isen bruten! Det är faktiskt tråkigt att titta på! Tjejen vill att ska köra dressyr för att läsa sig kontrollera hästen. Men va fan, jag vill bara rejsa och hoppa ;) Ni hade en väldigt fin häst! En redigt hingst! :D

Då är isen bruten! Det är faktiskt tråkigt att titta på! Tjejen vill att ska köra dressyr för att läsa sig kontrollera hästen. Men va fan, jag vill bara rejsa och hoppa ;) Ni hade en väldigt fin häst! En redigt hingst! :D
Jaa men hoppar man så händer det ju lite iallafall. Och man kan se när det går bra/dåligt.
Tack och lov har vi bara en nu och inte två :rolleyes:

Tråkigt att med funi.. hur gammal är hästen?

Tycker den oranga färgen passar in, synd bara att att den inte går att ha där på heltid utan att det blir bara smulor kvar. Kanske ett test för Inox? :D
Han är svingammal. 27 kanske? Islänningar kan bli ruskigt gamla, ridbara upp till 35 är inte helt ovanligt, men, han är slut som artist. Synd, väldigt snäll häst.
IMG_9079.JPG

Är dräng på vår hästgård. Det är både billigt och roligt hela tiden ;)

4st äter ju en del och så är det ju det här med dragbil och hästsläp, sadlar och gud vet vad men så länge frun är lycklig...

Unghästen
6E69EF95-C5E8-4282-B135-A4A8FFC8C49E.jpeg

Ungarnas ponny.
5203C3AD-2B93-4852-A769-A24F9810FB87.jpeg

Njae...
Frun har haft hästintresse sen vi träffades och haft hästar sen kanske tio år tillbaka.
Sen nåt år tillbaka är det Islandshästar som gäller (vet inte riktigt vad som föranledde bytet).
Är verkligen inte minsta lilla intresserad själv, men jag har lite svårt att sätta några käppar i hjulet för henne då hon låter mig hållas med bil, hoj och klockor. ;)

Själv red jag för första gången någonsin då vi var på Island häromveckan 2x2 timmar har jag i ryggen.
Ena passet var på klassisk ridskolehäst, andra var på något helt annat... Det andra var betydligt roligare, även om den var nära att bocka av mig vid tillfälle.
Roligare än vad jag trott, helt klart - men tror ändå inte att det är något jag tar upp på hemmaplan.

Tillbaka
Topp