• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Något gick fel

Linkan

Rolex
Har ett litet dilemma, landade precis i USA och skulle vrida tillbaka klockan. Då hände detta (bilder nedan). Någon som vet vad som har skett? Försöker skruva tillbaka kronan igen, den sätter sig men jag kan inte ändra datum eller tid. Klockan fungerar som den ska. Vad ska jag göra? Låta den vara tills jag är tillbaka i Sverige (om 13dagar) eller ska jag finna någon urmakare där jag är.
Alla tips tas gärna emot!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Beror på om/hur du vill använda ditt ur. Inte lika tät (tror jag) och det är svårt att ställa tiden när kronan är sönder. Kolla ad för en ny krona om du har en i närheten.
 

Linkan

Rolex
Får googla upp och se om jag kan finna någon AD i närheten, men uret fungerar som det ska. Kanske bara ska skriva tillbaka kronan och låt den vara
 

Linkan

Rolex
Jag befinner mg i Denver och kommer vara där under hela vistelsen. Får söka på AD i närheten eller kanske bara en urmakare som säljer "exklusiva" klockor
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Utan att veta säkert så tror jag inte det är något som är sönder - bara kronan som gängat av från bommen.
AD visst, men något som de flesta urmakare borde bemästra.
Jag drar samma slutsats, troligen avgängad. Pröva att gänga motsols försiktigt...eller strunta i det och skruva fast kronan som vanligt och låt AD fixa.
 

JCE

Cartier
Beklagar dålig start på resan, men det är ett solklart tecken på att du skall köpa dig en ny klocka i USA:D
 

N.Bathes

Cartier
Har du bara tid så fixa den där, annars bara att vänta ju!!!
Det är ganska vanligt att kronan kan gå sönder om man inte använder klockan ofta så den hålls igång
Bättre lägga den i en Winder då..
Typ endel använder bara klockan på helgen vilket betyder att man får skruva upp den ofta.
Detta problem kan säkert variera, det var en ad försäljare som sa det till mig.
Lycka till!!!!
 

Linkan

Rolex
Har du bara tid så fixa den där, annars bara att vänta ju!!!
Det är ganska vanligt att kronan kan gå sönder om man inte använder klockan ofta så den hålls igång
Bättre lägga den i en Winder då..
Typ endel använder bara klockan på helgen vilket betyder att man får skruva upp den ofta.
Detta problem kan säkert variera, det var en ad försäljare som sa det till mig.
Lycka till!!!!
I detta fall så behöver in OQ:n vara i en winder då den är batteridriven. Men när jag köper en automatisk så ska jag köra på en winder :) men tack för tipset
 

Linkan

Rolex
Var precis hos en AD, dom meddelade att det är en skada på kronan och behövs lämna in för reperation 4-6veckor. Men ska gå till Rob när jag kommer hem för att dubbelkolla. Hon meddelade att jag inte skulle komma i kontakt med vatten.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Trist att det ska hända under resan. Jag hade använt klockan men undvikit vatten och sedan tagit hand om saken när jag var tillbaka i Sverige igen.

Trevlig resa!
 

Linkan

Rolex
Trist att det ska hända under resan. Jag hade använt klockan men undvikit vatten och sedan tagit hand om saken när jag var tillbaka i Sverige igen.

Trevlig resa!
Ja riktigt trist, som tur är är klockan ställd på rätt tid men helt fel datum. Får ta tag i allt när man kommer hem. Gott nytt år på dig!
 
Topp