• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Något värde?

8514F4AC-EE8C-45E4-87CC-FC1BF853F207.jpeg
En gammal guldkronograph utan krona som inte tickar. Finns det något värde i den?

Har en liknande ärveklocka, tror liknande i fungerande skick brukar gå för 3-6k men jag tycker dom är fantastiskt snygga! Antar att den är guldpläterad?

Jag tycker också den är snygg, synd att den inte fungerar bara. Skulle det vara värt att lämna in den? Bör vara guldpläterad...

Jag tycker också den är snygg, synd att den inte fungerar bara. Skulle det vara värt att lämna in den? Bör vara guldpläterad...
Fota baksidan och lägg upp :)

Värt eller inte är högst subjektivt, ska du sälja den tjänar du nog mer på att bara sälja rakt av som renoveringsobjekt, vill du använda den själv bör du ju såklart kosta på en service. Farfars ur på Söder har jag hört ska vara duktig, tror en kronograf likt denna går på 3k i runda slängar. Vill du komma undan billigare finns det ett gäng hemma pulare här på forumet som nog kan hjälpa dig.

Som sagt - åtminstone guldvärdet.
Den där är inte guldpläterad utan solid.
Dessa boetter brukar dock inte vara särskilt rejäla i godset.

Brukar väl gå för nånstans 4-5k, om jag inte är helt ute och cyklar.
Då brukar de iofs ofta ha krona. ;)

Bandhornen brukar vara ihåliga så man får vara väldigt lätt på handen när man använder dessa klockor.

Tycker det står 171 i hammaren och det kommer tillbaks som Bernard Dubois SA och är då de som tillverkade boetten.

Tillbaka
Topp