• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några korta tankar om Seiko SRP77X-serien

MrJon

Cartier
Tackar för en utförlig och läsvärd recension. Bra hjälp på vägen när jag skulle beställa en 775, lyckades få säljaren att kolla efter så vridringen låg rätt :)

En liten fråga bara, vad exakt innebär hacking och hur fungerar det? Så långt jag förstått innebär det att du ska kunna nolla sekundvisaren på något sätt.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Tackar för en utförlig och läsvärd recension. Bra hjälp på vägen när jag skulle beställa en 775, lyckades få säljaren att kolla efter så vridringen låg rätt :)

En liten fråga bara, vad exakt innebär hacking och hur fungerar det? Så långt jag förstått innebär det att du ska kunna nolla sekundvisaren på något sätt.
Hacking innebär att sekundvisaren stannar när du drar ut kronan för att ställa den. Det gör att du kan ställa klockan med högre precision.
 

plattfot

Rolex
Re-issuen är trevlig - ett par saker som jag kunde gjorts bättre: den blanka och mot visarna missmachade lysmassan, chapter-ringen är för stor/har fel vinkel och tar för mycket yta från tavlan, bandhornens form är tristare än förlagan - känns, i kombination med kratrarna runt banstiftshålen som någon gjort en dålig polering av boetten.
Detta till trots - modellserien är bra och jag bär mitt ex ofta.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bra recension! Nu har jag haft en srp773 ett tag, tänker som den som skx efterföljare så jämför lite. Mina tankar är följande.

Bra:
- Grymma detaljer, väldigt bra tavla. Fina visare.
- Skön att bära, bra gummi!
- Lume som ett kärnkraftverk (iof väntat)
- Bra verk

Mindre bra:
- Missmatchande visare mot tavlan. Skx har det lite, turtle mkt mer. Liiite irriterande...
- Min bezel är inte lika fast som på skx. Inte dålig bara att skx är perfekt i klick etc.

Är den ändå bra? Oja, den är trevlig men inte perfekt. Typ som allt Seiko gör i mellansegmentet. Men bra (väldigt) det är den :)
 

Pluto

Cartier
IMG_5017.JPG
Härlig recension! Jag införskaffade mig en turtle PADI i september. Sjukt nöjd och älskar designen!
 
Topp