• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nå'n som känner till City?

IMG_0126.JPG
Dök med den här på tidigt 70-tal. Rullar och går fortfarande. Är det nå'n som känner till märket?

IMG_0126.JPG
Dök med den här på tidigt 70-tal. Rullar och går fortfarande. Är det nå'n som känner till märket?
Bra klocka! Har haft några City genom åren, bl.a. en liknande din fast quartz, och tror faktiskt de flesta är kvar hos nya ägare på forumet, men postar lite bilder från då jag hade dem... Kan tyvärr inte tillföra info om märket, men @Maro skrev lite i den tråden som @PR1973 tipsade om ovan.

Kronmärkt
20161204_092748_zpstrrecegp.jpg

City skindiver
20170210_093032_zpswaajectq.jpg

Den gule
20160518_083650_zpstq1jc1yz.jpg

7734
20160520_183712_zpsgolietwq.jpg

Som din fast quartz
20130707_192247_zpsd074eb85.jpg

IMG_4128.JPG
IMG_4132.JPG
IMG_4143.JPG
Hej! Denna var min mammas och inköpt på Domus Östersund 1976. Den hade legat still i över 25 år då jag beslöt mig för att återuppliva den. Enl. Urmakaren är verket nån ETA version men kommer inte ihåg vilken. Fixade nya riosband och klockan tickar på bra. Dock har lumen släppt på några ställen. Får nog öppna den och göra rent.
Är väldigt glad för den även om den är i minsta laget. Ha det fint klockvänner

Jag skulle nästan vilja påstå att det är ett rätt (var) klassiskt märke i Sverige. Jag har personligen ägt en likadan som en av @theargonaut visar upp (bild nummer två). Det finns en del ganska charmiga klockor från märket, om jag får säga det själv.

Tillbaka
Topp