• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Name that movement

Ronnie

Rolex
Vad kan det här vara för verk? 21mm invändigt.
Timegraphern verkar inte förstå nånting.

image.jpg
 

Ronnie

Rolex
Timegraphern föreslår 36000 bph och 52 grader, men det står hela tiden 0s/d ampl=0 och beat error=0.
Prickarna hamnar över hela skärmen och Timegrapherns eget tickande saktar ner regelbundet och när det saktar ner så startar den av den automatiska avkänningen om igen.

Jag kan inte höra någon ojämnhet i klockans tickande själv.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Timegraphern föreslår 36000 bph och 52 grader, men det står hela tiden 0s/d ampl=0 och beat error=0.
Prickarna hamnar över hela skärmen och Timegrapherns eget tickande saktar ner regelbundet och när det saktar ner så startar den av den automatiska avkänningen om igen.

Jag kan inte höra någon ojämnhet i klockans tickande själv.
Så hade jag på min Panerai 510 då den gick långt över 1000s/d fel vid fullt uppdrag prickar och skit all over the place :) .
Mitt problem berodde på att fjädrarna levererade för mycket kraft så att balansen slåg till gångankaret 2 ggr om man så säger, tvivlar att det är ditt problem dock.
 

Ronnie

Rolex
"36" står det definitivt. Har testat att justera, men får ingen ordning på't.
Det börjar nog bli hög tid att jag lär mig serva såna här manicker :)
 

tictac62

Cartier
Kan vara magnetism i verket, eller olja i spiralfjädern så varven klibbar, bäst är att alltid avmagnetisera både klockan och verket om man har tagit ur det ur boetten. Sparar mycket tid om man tar det för vana med alla mekaniska, läs Mcgyver inlägg om hur du bygger en, annars köp en!
 
Topp