• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Natoband.nu

3rdstone

Omega
Den 25/10 bekräftades min order på ett band jag beställt, samt att betalning genomförts. Efter ca tre veckor mailade jag dem utan svar. Nån vecka senare gick jag in på hemsidan och mailade återigen via deras kontaktservice. Inget svar då heller. Idag 02/12 väntar jag fortfarande på nån slags reaktion från Natobands sida. Vilket knappast lär hända? Vet inte ens om det är lönt att maila dem igen.

Det handlar ju inte om jättestora pengar (ett par hunkor), men man kan väl i alla fulla fall förvänta sig ett professionellt bemötande från ett svenskt online-företag beträffande kundkontakter, oavsett ordersummor?

Jämför med t.ex. en annan svensk onlinebutik (vilken också säljer div merchandise från filmer etc) när jag beställde en ultra-billig Casio-klocka (F91-W, a.k.a Terroristen). Modellen var slutsåld fick jag veta snabbt via mail. Men jag hade dessutom ungefär samtidigt uppmärksammat detta och hunnit beställa en annan F91-W i ett lite annat färgschema med en aning prisskillnad. Ägaren återkopplade personligen återigen hypersnabbt via mail och köpesumman på första beställningen trillade direkt tillbaka hos mig. Som tillägg var frakten dessutom tämligen effektiv. Där snackar vi professionell service med i sammanhanget tämligen modesta summor, aningens mindre pengar som ordern från Natoband. Den senare verkar dock försvunnit nånstans i kosmos...
 

Johanstrand

Breitling
Även jag har beställt två band därifrån fick orderbekräftelse på mejlen den 5 november, inget band och inga pengar i retur. Även mig har dem inte svarat. Jag mailade till deras kundservice den 13 november men ännu inget svar heller.
Tänkte försök ringa och få prata med någon idag där så får vi se det lyckas. Förväntningarna är dock inte speciellt höga.
Riktigt uselt och framför allt extremt tråkigt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
@3rdstone @Johanstrand Dags att upprätta en polisanmälan kring bedrägeri kanske? Det känns som ett solklart fall av bedrägeri om de fortsätter att bedriva försäljning och ta betalt men varken levererar beställda varor eller ens går att nå. Om de nu vill göra rätt för sig lär det ge dem en välbehövlig spark i röven men det är tråkigt att man måste ta till något så drastiskt.

De känner uppenbarligen till klagomålen, har lovat bättring och även varit inloggade efter den senaste tidens kritik men väljer medvetet att ignorera det och fortsätta i samma spår som tidigare. Nog för att saker och ting kan hända i livet som kan göra det svårt att leva upp till sina åtaganden men det minsta man kan begära är ett svar och det är tämligen uppenbart att de helt enkelt bara skiter i det med tanke på hur de beter sig och då är det bara att sätta hårt mot hårt.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det märkliga och lite sorgliga är alla som fortsätter att beställa trots alla vittnesmål I denna tråd.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Samma story igen alltså? Tråkigt när de hade gjort en hyfsad bättring efter sommarens fadäs. Bara att bojkotta från och med nu alltså? @JRM
 

seppo

Omega
2-Faktor
Kör en kortreklamation så bör ni få pengarna tillbaka, inte direkt så att natoband skulle kräva tillbaka dem om de inte skickat varan?
 

Rikkey

Breitling
Jag köpte för ett par veckor sedan ett gäng armband av dem! Småpengar men ändock störande med obefintliga svar, tre veckor sedan orderbekräftelse, dragna pengar etc!

Hade helt missat den här tråden, såg fair and square ut med sjysst hemsida etc men skenet bedrar osv!

verkar ju dock när jag ögnat genom tråden att de gör någorlunda rätt för sig även om det inte verkar vara sådär superseriösa...
 

Rikkey

Breitling
Fortfarande inga band och inga svar såhär en vecka senare! pröjsade via paypal och tänkte reklamera betalningen snart! Känns ju inte som att de kommer bli sådär vansinnigt mycket mer långlivade! Rekommenderar alla att iaf tillsvidare inte handla av dem!
 
Köpte 4 band på rea 12/1, mailat 2 ggr nu utan någon som helst återkoppling eller leverans!

Såg denna tråd nu och känner mig så dum som jag förtjänar då jag inte kollade upp dom innan beställning.

Får testa att anmäla och kräva återbetalning via paypal som en del andra gjort, tack och lov att jag betalade via dom iaf....

//Soulbender
 

Rikkey

Breitling
Paypals återbetalning kräver väl att man väntar typ 3-6 månader så jag har väntat med att återkräva! Hursom, mailat både på facebook och via samtliga Mails jag kunnat hitta till dem! Noll svar än så länge så vi kan nog konstatera att ingen av oss som köpte på rean kommer få några band!

Synd att man är så sjukt godtrogen att det räcker med en OK hemsida för att bli blåst! Kändes som att ”rean” var något för bra för att vara på riktigt. Hoppas det inte är några mängder som lagt pengar på dem!
 

Hangarhunden

Cartier
Hur har det gått? Har någon fått band/kontakt med dom?
Beställde några band och mailade för någon vecka sedan, men bara fått orderbekräftelse och pengar dragna... o_O
 

Rikkey

Breitling
Jag har inte orkat anmäla dem till paypal ännu men börjar väl bli dags nu då det gått de tre månaderna eller vad det är som Paypal anser att man ska vänta!

har kollat sidan ett par ggr sen dess dock och det verkar hända grejer där då jag tycker mig se förändringar i vad som är slutsålt etc samt mindre uppdateringar?! Någon som haft någon kontakt med dem senaste månaderna?
 

Hangarhunden

Cartier
Jag har inte orkat anmäla dem till paypal ännu men börjar väl bli dags nu då det gått de tre månaderna eller vad det är som Paypal anser att man ska vänta!

har kollat sidan ett par ggr sen dess dock och det verkar hända grejer där då jag tycker mig se förändringar i vad som är slutsålt etc samt mindre uppdateringar?! Någon som haft någon kontakt med dem senaste månaderna?
Inga svar på mina mail, tyvärr.
Rejält oseriöst...
 

Rikkey

Breitling
Nu fick jag ett SMS från natobandnu att min order har refundats! Någon annan som fått samma sms?

Blir kul att se om det dyker upp några pengar, banden och någon ytterligare kompensation lär man väl kunna se sig i skyarna efter!

Uppdatera: fick nu även ett Mail från natoband Där de säger att de haft en strulig höst och att de nu skickar ut varor till kunder samt återbetalar. Samtidigt fick jag ett Mail från paypal att de godkänt mitt krav på 300 kr, kan det vara så att det är Paypal som tar över fordran och att Natoband nu sitter i skiten med en massa krav från Paypal?
 

Bilagor

  • AB97D5E9-E406-4659-84B0-2EBE66FD7F22.png
    AB97D5E9-E406-4659-84B0-2EBE66FD7F22.png
    29.5 KB · Visningar: 3

Likforbannad

Breitling
Nu fick jag ett SMS från natobandnu att min order har refundats! Någon annan som fått samma sms?

Blir kul att se om det dyker upp några pengar, banden och någon ytterligare kompensation lär man väl kunna se sig i skyarna efter!

Uppdatera: fick nu även ett Mail från natoband Där de säger att de haft en strulig höst och att de nu skickar ut varor till kunder samt återbetalar. Samtidigt fick jag ett Mail från paypal att de godkänt mitt krav på 300 kr, kan det vara så att det är Paypal som tar över fordran och att Natoband nu sitter i skiten med en massa krav från Paypal?
Precis samma meddelande jag fick i sommras, strulig sommar och att allting skickades ut därefter. Även den gången fick jag meddelandet först efter att Paypal återkrävt beloppet ska tilläggas...
 

Rikkey

Breitling
De blir alltså helt plötsligt snabba när de får krav på sig! De flesta pallar väl inte att anmäla eller kräva refund antar jag i och med att det är små belopp så de tjänar säkert någon krona på at the end of the day.

tror tyvärr inte det här blir de sista inläggen på samma tema! De verkar ju trycka på med Google-reklam så pengar går ju in och ut ur bolaget iaf!
 

713

Breitling
Jag beställde lite grejor i början av mars och sedan dess har det tyvärr varit stendött och helt utan återkoppling på mail. Har skickat återbetalningskrav via min bank (då jag betalade med kort) så får hoppas på det bästa... Tills vidare kan jag inte annat än avråda starkt från att handla från Natoband.nu.
 

Rikkey

Breitling
Update: nu är de relativt snabba i kommunikationen med mig, blev igår lovad pengarna tillbaka som nämnts men efter ett argt svar på det mailet så skulle de även skicka ordern som kompensation!

har visserligen inte sett varken band eller pengar ännu men levereras det så är jag åtminstone inte helt vansinnig på hanteringen!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Ni som fortsätter beställa från detta företag och sedan klagar här (med all rätt):
Jag förutsätter att ni inte hade fått denna information innan ni beställde?
 

Rikkey

Breitling
Ni som fortsätter beställa från detta företag och sedan klagar här (med all rätt):
Jag förutsätter att ni inte hade fått denna information innan ni beställde?

Jag missade tråden och recensionerna på Google fullständigt tyvärr! Hade ALDRIG handlat om jag visste om det jag nu vet! Nu verkar de ju återigen göra någon ansats för att göra rätt för sig igen. Pengarna har jag iaf fått tillbaka!
 

Itima

Omega
2-Faktor
Ni som lyckats få svar från natobabd vart har ni hört av er då? Har provat forumläret på hemsidan och jag har provat deras info.natoband mail och jag har inte fått nå svar.
 
Fick imorse detta besked av PayPal ang. min anmälan om utebliven leverans av betalda band....

”Ärendet har avslutats till din fördel
Vi har granskat ärendet som du har inlett den 16 mars 2020 och har beslutat till din fördel.
Vi har utfärdat en återbetalning på 300,00 SEK till dig. Det kan ta upp till 5 dagar för den här återbetalningen att visas på ditt PayPal-konto eller bankkonto. Om du har betalat med ett betalkort återbetalas pengarna till ditt kort. Beroende på din kortutfärdare kan det ta upp till 30 dagar innan återbetalningen visas på ditt kontoutdrag.”

Nu är jag helt klar med detta företag, känns skönt att få det överstökat!
 

Hangarhunden

Cartier
"Givetvis" så svarade inte Natoband på min klagan genom PayPal, så nu har jag också eskalerat ärendet vidare.
Man undrar ju lite vilken typ av lirare denne Martin Halvorsen som driver Natoband.nu är egentligen?
Helt klart en typ som inte ska bedriva affärer åtminstone...
Köp inte från detta företag.
 

Rikkey

Breitling
Jag fick min återbetalning och då via paypal som jag eskalerade ärendet hos. Fick samma dag mail från Natoband och efter lite diskussion skulle jag bli kompenserad! Vart lovad skickade band dagen efter och trots det pengarna tillbaka! Har inte sett röken av några band och de har *trumvirvel...... inte svarat trots tre-fyra mail med påminnelse etc.

Det börjar kännas som att det är någon form av Scam då de gör vad de kan för att inte få dåliga recensioner på Google etc.

Jag tror helt enkelt att många inte orkar bry sig när det gäller ordrar på typ 2-300 kr, jag själv har nog aldrig krävt tillbaka den typen av summor då jag aldrig hade orkat lagt tiden på det före jag läste här och vart rejält jävla sne på hur illa de sköter det här! De kan nog därmed casha in några kronor att folk helt enkelt inte orkar.

Man kan tydligen lura en hel del folk med en vettigt uppbyggd hemsida och Paypal som ska borga för någon slags säkerhet. Sjukt att Paypal inte verkar bry sig ett skvatt om att stänga ner dem trots att de sköter sig helt miserabelt! Måste ju svärta ned PayPals varumärke i slutändan?!
 
Topp