• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Natoband.nu

Itima

Omega
2-Faktor
Hotade med anmälan osv och 2 dagar senare va min order postad. Fortfarande ingen som svarat på mail. Undvik dessa skojjare.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag lade en order på två band och fick bekräftelse för snart två veckor sedan. Status hos dem är fortfarande "Your order is confirmed" och de svarar inte på mail. Borde nog ha kollat runt lite i det här forumet först inser jag nu, lite efterklokt. Håller tummarna för att ngt dyker upp i brevlådan i närtid.
 

Rikkey

Breitling
Jag lade en order på två band och fick bekräftelse för snart två veckor sedan. Status hos dem är fortfarande "Your order is confirmed" och de svarar inte på mail. Borde nog ha kollat runt lite i det här forumet först inser jag nu, lite efterklokt. Håller tummarna för att ngt dyker upp i brevlådan i närtid.


Jag tror att du gör klokt i att agera så anabbt du bara kan mot dem! Det verkar som att de gjort det här till en grej! Så många som haft problem hos dem! Jag hotade med det ena och det andra och det tog flera månader tills jag fick pengar tillbaka och även kompensation!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tror att du gör klokt i att agera så anabbt du bara kan mot dem! Det verkar som att de gjort det här till en grej! Så många som haft problem hos dem! Jag hotade med det ena och det andra och det tog flera månader tills jag fick pengar tillbaka och även kompensation!
Ja, du har nog rätt. Lika bra att skärpa tonen och hota med att anmäla. De verkar ju vara helt oseriösa.
 
Har haft samma dåliga erfarenhet som många här i tråden. La en beställning för snart en månad sen som inte har skickats. De har dragit pengar från kontot och ignorerat mina mejl i fler veckor. Köp inte av Natoband.nu

Önskar jag sett denna tråd innan men beställde från Natoband för ett par år sen och då funkade allt fint så jag tänkte inte mer på det. Antingen hade jag en jävla tur förr eller så har det helt gått utför med företaget. Bespara er tid, pengar och irritation genom att inte köpa från denna hemsida!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tror att du gör klokt i att agera så anabbt du bara kan mot dem! Det verkar som att de gjort det här till en grej! Så många som haft problem hos dem! Jag hotade med det ena och det andra och det tog flera månader tills jag fick pengar tillbaka och även kompensation!
Nu har jag skärpt tonen och hotar i ett nytt mejl med anmälan till både polisen och allmänna reklamationsnämnden.
Återstår att se om detta hjälper...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nu har jag skärpt tonen och hotar i ett nytt mejl med anmälan till både polisen och allmänna reklamationsnämnden.
Återstår att se om detta hjälper...
Hmm, ovanstående hade effekt. Ganska omgående fick jag ett mejl med en ursäkt och löfte om att pengarna skall återbetalas samt att banden skickas till mig utan kostnad.
 
Fick 1 omärkt vitt kuvert i brevlådan i onsdags, 4 band som jag inte kände igen....sedan slog det mig, kan bara vara de 4 band jag köpte 12/1-20.

Nu levererade, lååååångt efter att PayPal återbetalat mig köpesumman.

De klockor de skulle suttit på är alla sålda utom en.

Märkligt att detta levererats efter så lång tid men tar det som plåster på såren efter allt strul.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fick 1 omärkt vitt kuvert i brevlådan i onsdags, 4 band som jag inte kände igen....sedan slog det mig, kan bara vara de 4 band jag köpte 12/1-20.

Nu levererade, lååååångt efter att PayPal återbetalat mig köpesumman.

De klockor de skulle suttit på är alla sålda utom en.

Märkligt att detta levererats efter så lång tid men tar det som plåster på såren efter allt strul.
Måste vara något av ett rekord! Dock tyvärr föga förvånande. Jag kommer nog dra mig för att beställa någonting mer därifrån. Det finns ju liksom fler som säljer natoband...
 

Hangarhunden

Cartier
Fick 1 omärkt vitt kuvert i brevlådan i onsdags, 4 band som jag inte kände igen....sedan slog det mig, kan bara vara de 4 band jag köpte 12/1-20.

Nu levererade, lååååångt efter att PayPal återbetalat mig köpesumman.

De klockor de skulle suttit på är alla sålda utom en.

Märkligt att detta levererats efter så lång tid men tar det som plåster på såren efter allt strul.
Samma här. Ett omärkt kuvert damp ned med de band jag beställt för en massa månader sedan. Även jag fick pengarna tillbaka från PayPal för länge sedan.
Märklig affärsmodell... ;-)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Samma här. Ett omärkt kuvert damp ned med de band jag beställt för en massa månader sedan. Även jag fick pengarna tillbaka från PayPal för länge sedan.
Märklig affärsmodell... ;-)
Affärsmodellen verkar vara:
1. Ta betalt för band utan att faktiskt skicka dem.
2. Hoppas att kunderna inte orkar ta det vidare.
Om steg 2 misslyckas och kunden begär en återbetalning så betalar man tillbaka pengarna och skickar så småningom ut banden ändå för att framstå som GG för att kunna fortsätta med steg 1 för alla nytillkomna kunder.

Det är väldigt märkligt att folk verkar ha gott att säga om dem bara för att de levererar produkterna efter hur lång tid som helst och jag tror tyvärr att det är en fungerande affärsmodell då de flesta förmodligen ser 2-300kr som läropengar och inte orkar bemöda sig med att bestrida debiteringen.
 

Hangarhunden

Cartier
Affärsmodellen verkar vara:
1. Ta betalt för band utan att faktiskt skicka dem.
2. Hoppas att kunderna inte orkar ta det vidare.
Om steg 2 misslyckas och kunden begär en återbetalning så betalar man tillbaka pengarna och skickar så småningom ut banden ändå för att framstå som GG för att kunna fortsätta med steg 1 för alla nytillkomna kunder.

Det är väldigt märkligt att folk verkar ha gott att säga om dem bara för att de levererar produkterna efter hur lång tid som helst och jag tror tyvärr att det är en fungerande affärsmodell då de flesta förmodligen ser 2-300kr som läropengar och inte orkar bemöda sig med att bestrida debiteringen.
För min del så är detta företag brända för lång tid framöver. Hade de haft någon som helst kommunikation i ärendet så kanske jag hade varit mer förlåtande.
 

HSK

Patek
2-Faktor
För min del så är detta företag brända för lång tid framöver. Hade de haft någon som helst kommunikation i ärendet så kanske jag hade varit mer förlåtande.
Det märkliga är ju att folk ändå hyllar dem bara för att de har fått hem banden till slut. Det var länge sen den här tråden var aktuell så jag minns inga exakta formuleringar och pekar inte heller ut någon särskild person men jag minns att det var flera användare som skrev att de i slutändan ändå verkade vara nöjda trots att de initialt betalade för band som aldrig verkade ha för avsikt att dyka upp och blev ignorerade av deras kundtjänst.

Folk fortsätter uppenbarligen att beställa band från denna skojarbutik så det verkar räcka med några enstaka positiva kommentarer här och där för att folk ska ge dem benefit of the doubt.
 

Alexx

Omega
2-Faktor
Att man inte kollade här först.. 😓 beställde från dem igår, dock mot klarna. Ingen bekräftelse på att paket skickats ännu. Låter som att det bara är att sätta hårt mot hårt om man inte fått sina band inom 1-2 veckor?
 

Alexx

Omega
2-Faktor
Tveksamt, köpte själv via PayPal och fick tillbaka via dem till slut när jag anmälde utebliven leverans, de hindrade ju dem inte att fortsätta så finns kanske risk att de fortsätter i samma stil med Klarna....
Idag kom mail om att leveransen är på väg, så kanske går vägen detta :) det vore ju skönt om det kom fram så som man förväntar sig, otålig som det är ändå när det gäller beställningar..
 

seppo

Omega
2-Faktor
Står så här längst ner på sidan:

Sedan slutet av 2020 har vi ny ägare och butikens drivs av Harry. Vi kommer framöver fokusera på förbättrad kvalitet på befintligt utbud av NATO-band, snabba leveranser och återigen sätta dig som kund i fokus! Saknar du något eller har du en fråga? Kontakta mig gärna direkt på [email protected].

Skulle ändå inte våga beställa men det kanske förklarar varför det plötsligt händer något.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Efter att jag hade fattat att natoband.nu hade tagits över av en annan person bestämde jag mig för att testa en gång till och banne mig om det inte har blivit en rejäl uppryckning. Nu vet jag inte exakt hur lång leveranstiden blev, men det var ingenting jag reagerade speciellt negativt på. Priserna är inte lägst på marknaden, men produkterna är helt OK. Jag hittade tex ett 18 mm natoband i känguruläder som jag tror kommer att passa perfekt på en Vostok Amphibia som är på väg in från Ryssland (på tal om lång leveranstid... 🤣 )
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Natoband.nu verkar har styrt om skutan för det bättre. Beställde ett band förra veckan som idag dök upp.

Fick ett mail från ägaren efter beställning att leverans skulle ta ca 1 vecka då han var iväg. Vidare erbjöd han sig då att betala tillbaka fullt belopp om jag ville ångra mig. Men jag sa att det var lugnt och idag dök det upp.

Fick även ett extra nato helt utan kostnad, antagligen som tack för min förståelse.

Oavsett, Tummen upp för natoband.nu

Jag kommer handla fler gånger :)
 

NQ2

Omega
Natoband.nu har verkligen gjort en uppryckning, jag har beställt ett par gånger dom senaste veckorna och fått fin service och snabba leveranser! 👍
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan stämma in i kören om att natoband.nu verkar ha gjort ett rejält lyft. En vän till mig, som inte finns på ks, beställde några band av dem för ca två år sedan som aldrig levererades. För någon vecka sedan fick han reklam från dem och påmindes såklart av den misslyckade affären. Han svarade surt att de kanske kunde leverera hans band innan de bemödar sig med mer reklam.
Nästan omedelbart fick han ett svar där de meddelade att det var nya ägare. Han fick också veta att banden skulle levereras gratis, och nästa dag dök de upp i brevlådan. Kul när ett företag byter ägare och vänder från kasst till riktigt bra bara sådär!
 
Senast ändrad:
Topp