• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nattbeater-tråden

IMG_0389.JPG
Somnade med Suunto elementum terra på armen. Kanske lite klumpig på natten men man ser ju vad klockan är i alla fall..

Det får heller inte lysa för mycket, har erfarit att dottern tycker det kan vara alldeles för roligt med detta ljus ibland när hon vaknar på natten, så det måste vara en klocka som har avstängningsbar/timer på lume --> G-Shock!

Här är min sovklocka. En Breitling Aerospace. Titan och quartz gör den lätt och pålitlig men den har inte lika bra lume som min förra sovklocka, en SMP electric blue i titan. Att den var automatisk gjorde den mindre lämplig för ändamålet.

Bilagor

• F29DE5A4-75CC-4433-87F6-7B118ED697C3.jpeg
    F29DE5A4-75CC-4433-87F6-7B118ED697C3.jpeg
    143.1 KB · Visningar: 27
En grej som jag tycker är viktigt med en nattbeater, förutom att den ska vara bekväm och lätt, är att lume / alt lysdiod / lampa inte får vara för stark. Det tar längre tid för ögonen och sinnet att lugna ner sig efter att ha blivit bländad.

Jag har kommit fram till att retroklockor från Casio, t ex F-91, har den optimala ljusstyrkan.

Vad är grejen med nattbeaters? Är det enbart då lumen inte räcker till eller finns det andra orsaker till att ha en särskild nattklocka? Någon nämnde skaderisk men det känns som att oron är rätt obefogad.

Jag trodde att det var ett skämt men det verkar tydligen finnas en del som svider om till nattklocka.

Vad är grejen med nattbeaters? Är det enbart då lumen inte räcker till eller finns det andra orsaker till att ha en särskild nattklocka? Någon nämnde skaderisk men det känns som att oron är rätt obefogad.

Jag trodde att det var ett skämt men det verkar tydligen finns en del som svider om till nattklocka.
Så länge det hittas på anledningar att starta nya trådar är det väl bra... Eller :) ?

Det var absolut inte menat som någon slags kritik mot trådstarten, jag är bara genuint nyfiken på fenomenet då jag inte trodde att det existerade. :)

Inget konstigt alls om man tänker efter. Dressklocka för väl utvalda tillfällen. Dykklocka till bad och dusch och en klocka som man bär när man måste se vad tiden är under nattetid. :)

Vad är det egentligen för fel på klocka på sängbordet? Kan rekommendera Google nest hub 2. Då kan få en stor och utifrån omgivningsljus dimmad klockbild, fråga vad klockan är, och be den släcka i taket. Man kan tom be den rekommendera en "natt beater" 😁

Vad är det egentligen för fel på klocka på sängbordet? Kan rekommendera Google nest hub 2. Då kan få en stor och utifrån omgivningsljus dimmad klockbild, fråga vad klockan är, och be den släcka i taket. Man kan tom be den rekommendera en "natt beater" 😁
Det är inget fel, men det låter inte som en beater.
Jag som byter säng ett par gånger per natt beroende på vilket barn som vaknar hade då behöver mer än en sådan klocka du beskriver.

Tillbaka
Topp