• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_2411.PNG

Jag skulle gärna prova den silver vita tavlan eller Coke-white som jag läste en ägare på insta kallade den. Hur som haver något jag gillar med den vita är datum fönstret som enligt mig får mer symertri pga av ramen. Jag personligen tror häller inte den blåa hade tagit skada av en ram runt datumet. När detta är sagt har jag aldrig sett någon av klockorna IRL. Men förexempel föredrar jag AP 15202 utan ram dvs 2012 modellen och inte dom tidigare referenserna så för mig finns inget facit.
 
Gällande tillgängligheten (eller bristen på) så sa de på Bo Berggren när jag kollade tidigare i år att de fick in två om året och de hade minst 40 i kö plus att stamkunder gick före. Ser inte så ljust ut alltså.
Var även i Amsterdam för ett par veckor sedan och även där hade de för lång kö för att skrivs upp fler.

Jag var nära att slå till på en vit lätt begagnad för ett tag sedan och kollade då med Rob E om tavel- och visarbyte vilket inte var något problem enligt dem. Kostar 16 000 kr om jag kommer ihåg rätt. Inget snack om att inte få behålla de bytta delarna. Om det sen ses som franken av massan är ju en annan fråga.
Tror som Niklas skrev ovan att den vita kan bli hett eftertraktad precis lagom till att de ringer från Biblioteksgatan år 2040 och berättar att min blå 5711 har kommit ;)
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Gällande tillgängligheten (eller bristen på) så sa de på Bo Berggren när jag kollade tidigare i år att de fick in två om året och de hade minst 40 i kö plus att stamkunder gick före. Ser inte så ljust ut alltså.
Var även i Amsterdam för ett par veckor sedan och även där hade de för lång kö för att skrivs upp fler.

Jag var nära att slå till på en vit lätt begagnad för ett tag sedan och kollade då med Rob E om tavel- och visarbyte vilket inte var något problem enligt dem. Kostar 16 000 kr om jag kommer ihåg rätt. Inget snack om att inte få behålla de bytta delarna. Om det sen ses som franken av massan är ju en annan fråga.
Tror som Niklas skrev ovan att den vita kan bli hett eftertraktad precis lagom till att de ringer från Biblioteksgatan år 2040 och berättar att min blå 5711 har kommit ;)
Enligt Robs urmakarna får man inte göra det bytet, det är direktiv från Patek. Samma information har jag tidigare fått från Bo B. Tyvärr då jag själv letar efter en klocka som är betydlig enklare att hitta med vit tavla...
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Vet inte vad man skall tro!? Läste på TRF att Patek tillåter byte om man är första ägare dvs i certifikatet. PP behåller då tavlan men man får inte något nytt certifikat. Väldigt knasigt om detta är sant.
 
Enligt Robs urmakarna får man inte göra det bytet, det är direktiv från Patek. Samma information har jag tidigare fått från Bo B. Tyvärr då jag själv letar efter en klocka som är betydlig enklare att hitta med vit tavla...
Jösses,hur ska man kunna veta vad som gäller!?
Mina diskussioner med Rob E skedde vid ett par tillfällen då de kollade upp vad en ny tavla kostade samt tillgängligheten. Undrar vad som hade hänt om jag kommit med min vita 5711?
 
Topp