• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Neeeeeeeeeeeej!!!!

Chuck

Patek
2-Faktor
Vaffan gör jag, gjorde fajitas det blev 4-5 stora till det diskade direkt efteråt , glömde att alla divers är sålda. Är det bara o riva samt lufta?!!
image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ajajaj! Funkar det att lägga den i en påse med ris? Annars tror jag det är bäst att plocka isär och få bort vattnet ordentligt.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nej!!
Hörde att det med ris bara funkar på telefoner. Det ska locka till sig kineser som sen fixar telefonen..
(gu, förlåt! Fördomsfullt och helmskt på alla sätt.. Men kunde inte låta bli ;))

Riva och lufta skulle jag köra på!
 

oscarA

Breitling
Jobbigt läge! ! Jag lade ner min i ris samt tillförde värme genom solljus, men lägg den på ett element i 3/4 dagar.
Funkade för mig tillslut :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Plocka ut verket ur boetten, sedan lägger du verket i en lufttät burk (typ en ren matlåda) ett dygn eller så.
Förhoppningsvis är det väl bara varm kondens som sipprat in vid kronan, eller vet du att du doppat hela klockan i vattenet?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpeg


Såja klockan riven, ligger i ett glas där luft kommer in genom fogens springor. Får ligga där tills imorgon sen flyttas hon vidare.
Jäklar vilken panik man får :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
image.jpeg


Såja klockan riven, ligger i ett glas där luft kommer in genom fogens springor. Får ligga där tills imorgon sen flyttas hon vidare.
Jäklar vilken panik man får :D
det behöver inte komma in luft, bara risk att damm och smuts slinker in till verket.
om den står relativt varmt kommer ju fukten att dunsta och sätta sig på insidan av glaset.
 
Topp