• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Netflix Green Arrow Säsong 7 HJÄLP

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Frugan är fast i Green Arrow och på svenska Netflix finns bara till säsong 6. På andra sidan Atlanten sänds just nu säsong 7 och frugan gjorde klart att säsong 7 skall visas i vårt hem när säsong 6 är färdigtittad. Ni andra som är gifta eller i någon form av samröre med en partner så vet ni vad detta innebär, jag måste lösa problemet för att få lugn och ro i mitt KS-surfande.

Serien finns på div amerikanska ställen som appstore, amazon för streaming men man måste ha amerikansk kreditkort. Hur löser man sånt här nu för tiden?

Hjälp mottages tacksamt. :)
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Tackar, skall kika på det.

Testade nu och det funkar bra på datorn, säsong 7 gick att spela upp här. Däremot kan jag inte garantera att det funkar i en Apple TV, Chromecast eller Smart TV, eftersom de alla nog kräver egen VPN inställning. Kabel från dator/platta till TV borde däremot vara lugnt.
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Testade nu och det funkar bra på datorn, säsong 7 gick att spela upp här. Däremot kan jag inte garantera att det funkar i en Apple TV, Chromecast eller Smart TV, eftersom de alla nog kräver egen VPN inställning. Kabel från dator/platta till TV borde däremot vara lugnt.
Härligt, kollade du via Netflix då? Eller vart såg du det? Tack för hjälpen, det här kommer rädda kommande veckor :)
 

David

Bödeln
Testade nu och det funkar bra på datorn, säsong 7 gick att spela upp här. Däremot kan jag inte garantera att det funkar i en Apple TV, Chromecast eller Smart TV, eftersom de alla nog kräver egen VPN inställning. Kabel från dator/platta till TV borde däremot vara lugnt.
Om det är möjligt att ställa in VPN på routern istället så behövs inga konfigurationsändringar på andra enheter på nätverket och alla borde kunna visa det önskade materialet.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
detta är en chansing; ibland går det att få HBO etc gratis eller reducerat pris under en 30,60 eller 90-dagars period. om nån av de sänder denna serie...

bara en tanke.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Intressant, berätta gärna mer om hur jag gör detta eller vart man kan läsa mer.

1: Kolla vad du har för modell på din router.

2: Googla modellnamnet + VPN

3: Om det finns stöd för att köra VPN direkt i den borde någon av de första träffarna vara en guide. Vet dock på rak arm att de man får via Comhem inte fixar det.

4: Tänk på att om du ställer in routern till att ge alla dina enheter en amerikansk IP-adress så kan det krångla till det med andra saker. HBO och SVT Play funkar inte utan svensk IP, tvivlar på att CMore och resten av de svenska streamingtjänsterna gör det heller.
 

David

Bödeln
Finns det inte stöd i routern (eller om du inte vill behöva slå av och på för olika enheter/tjänster) kan du kanske dela uppkoppling från en dator ansluten via VPN till enheter som inte har eget stöd för VPN-anslutning?
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Tack för alla svar!
Då det tittas på mycket på svenska playtjänster hemma också så tror jag att jag kör privatevpn på paddan och kopplar den till TVn för som jag förstår det så finns det inga sånna tjänster där man kan ta ner en app direkt till appleTVn eller?
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Tack för alla svar!
Då det tittas på mycket på svenska playtjänster hemma också så tror jag att jag kör privatevpn på paddan och kopplar den till TVn för som jag förstår det så finns det inga sånna tjänster där man kan ta ner en app direkt till appleTVn eller?

Inte vad jag känner till, kan inte tänka mig att Apple skulle tillåta något sådant.
 
Topp