• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

New York - guide

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
PJ Clarkes/spotted pig för burgare
Hört att den rankas som No. 1 av många, jag var dock inte så imponerad.
2CE33B10-3ABD-4B41-B184-B169F9D34F52.jpeg
454442D1-FEAF-4876-B48F-5BF4BAC6343A.jpeg
6A163F98-A8C3-44D6-93E6-ADCFBE2CE3B6.jpeg


Underhållande tapeter på muggen hade de iaf ;)
671A0795-2FB4-4083-B059-13C497558D3D.jpeg


JG Melon för burgare
Denna däremot! Ser inte mkt ut för världen men kan ha varit den godaste burgaren jag käkat!
8246563A-DBAB-4FAE-9758-C7AE64ABE1FE.jpeg
6C08639F-6325-4506-B528-FC641D140271.jpeg
ECD58133-08AF-44C9-9707-394DF58BB492.jpeg
 

stabil

Cartier
Hört att den rankas som No. 1 av många, jag var dock inte så imponerad.
2CE33B10-3ABD-4B41-B184-B169F9D34F52.jpeg
454442D1-FEAF-4876-B48F-5BF4BAC6343A.jpeg
6A163F98-A8C3-44D6-93E6-ADCFBE2CE3B6.jpeg


Underhållande tapeter på muggen hade de iaf ;)
671A0795-2FB4-4083-B059-13C497558D3D.jpeg



Denna däremot! Ser inte mkt ut för världen men kan ha varit den godaste burgaren jag käkat!
8246563A-DBAB-4FAE-9758-C7AE64ABE1FE.jpeg
6C08639F-6325-4506-B528-FC641D140271.jpeg
ECD58133-08AF-44C9-9707-394DF58BB492.jpeg

Nu blev man ju sugen på en new york resa igen, spenderade 2 veckor 100m längre upp på gatan.
 

matage

Omega
Minetta's Taverns.
Trivsamt old-school i inredningen som trotsar den lite ruffa fasaden. Stärkta vita dukar och persnal i jackett.
Black Label-burgaren ÄR vansinnigt bra även om man ska vara förberedd på att den i konsistens nästan ligger mer åt wallenbergare/pate eftersom den är väldigt finmalen... men smaken.... En av två burgare jag ätit som jag inte kan göra bättre själv!
 

Galaxy

Rolex
Vi planerar att åka ett kompisgäng på typ 4-6 personer i augusti och tar gärna emot massa massa fler tips, alltifrån klubbar, rooftop bars, var man bör fixa boende till var man hittar roliga platser från filminspelningar!
 

Makkanxd

Rolex
Testar att väcka liv i denna gamla tråd!

Dollarn är billig så vi ska passa på och ta en spontanare till big 🍎 i början på december.

Tips på vettigt hotell i midtown? :)
 
Testar att väcka liv i denna gamla tråd!

Dollarn är billig så vi ska passa på och ta en spontanare till big 🍎 i början på december.

Tips på vettigt hotell i midtown? :)
Prisklass? Nu när dollarn är så billig 😅

CitizenM är alltid stabilt om man vill bo enkelt.

The Refinery, Arlo…

Bodde på Peninsula förra året, bokat under pandemin till vrakpris. Bor gärna där igen (om någon annan betalar)
 

Makkanxd

Rolex
Prisklass? Nu när dollarn är så billig 😅

CitizenM är alltid stabilt om man vill bo enkelt.

The Refinery, Arlo…

Bodde på Peninsula förra året, bokat under pandemin till vrakpris. Bor gärna där igen (om någon annan betalar)
Kollar på Arlo.
smärtgränsen går väl vid ca 6tkr natten. Helvete vilken dålig idé det var att säga ja här hemma att åka i december 😬

Jag vill helst undvika skumma områden. Men vad jag läst nu så känns det svårt.
 

Johanw

Cartier
Förra året bodde jag på CitizenM, nu bokat Arlo när vi ska dit nästa vecka som hade bättre pris. Valde Arlo för det höga betyget i frhållande till pris. Även att om man orka åka tåg till Penn så ligger det på gångavstånd.
 

Makkanxd

Rolex
Förra året bodde jag på CitizenM, nu bokat Arlo när vi ska dit nästa vecka som hade bättre pris. Valde Arlo för det höga betyget i frhållande till pris. Även att om man orka åka tåg till Penn så ligger det på gångavstånd.
Jag hade tänkt åka tåg dit eftersom hotellen vi kikat på ligger precis som du säger inom gångavstånd.

Är det stökigt att åka tåg menar du?
 

Johanw

Cartier
Jag hade tänkt åka tåg dit eftersom hotellen vi kikat på ligger precis som du säger inom gångavstånd.

Är det stökigt att åka tåg menar du?
Ingen aning kring tåget. Är väl som alltid. Bil är bekvämare än tåg? Inte åkt tåget själv än men tittar på det nu då vi landar på JFK denna gången.
 

Makkanxd

Rolex
Ingen aning kring tåget. Är väl som alltid. Bil är bekvämare än tåg? Inte åkt tåget själv än men tittar på det nu då vi landar på JFK denna gången.
Jag fattar.

Tyckte det lät smidigt med tåg som kommer in i stort sett direkt till hotellet.
Bil i NYC känns som att det kan ta extremt lång tid för en kort sträcka om man har otur.
Så försöker hitta alternativ för att undvika det :)
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag fattar.

Tyckte det lät smidigt med tåg som kommer in i stort sett direkt till hotellet.
Bil i NYC känns som att det kan ta extremt lång tid för en kort sträcka om man har otur.
Så försöker hitta alternativ för att undvika det :)

Reser du endast med handbagage så kostar Blade inte mer än 25-30USD mer än Uber och du slipper trafiken.
Kan skicka referral kod så får du 50USD på första resan.
 

Johanw

Cartier
Jag fattar.

Tyckte det lät smidigt med tåg som kommer in i stort sett direkt till hotellet.
Bil i NYC känns som att det kan ta extremt lång tid för en kort sträcka om man har otur.
Så försöker hitta alternativ för att undvika det :)
Hittade en bra guide,
 

Makkanxd

Rolex
Reser du endast med handbagage så kostar Blade inte mer än 25-30USD mer än Uber och du slipper trafiken.
Kan skicka referral kod så får du 50USD på första resan.
Intressant. Vi kommer nog ha två väskor iallafall, ska kika.

Hittade en bra guide,
Åker till och från EWR
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kollar på Arlo.
smärtgränsen går väl vid ca 6tkr natten. Helvete vilken dålig idé det var att säga ja här hemma att åka i december 😬

Jag vill helst undvika skumma områden. Men vad jag läst nu så känns det svårt.
Förra året bodde jag på CitizenM, nu bokat Arlo när vi ska dit nästa vecka som hade bättre pris. Valde Arlo för det höga betyget i frhållande till pris. Även att om man orka åka tåg till Penn så ligger det på gångavstånd.

Har bott en del på Arlo midtown och NoMad (och soho för den delen). De är bra och har hyfsad standard men bra att förbereda sig på att rummen är mindre än på andra hotell i samma prisklass. Brukar dock vägas upp av annat, typ utsikt, terrasser och trevliga rooftops

Ubers uppskattade tid brukar stämma ganska väl i NYC oavsett tid på dygnet och om man inte löser någon blade så är det mycket smidigt och går på 80-100usd med bekväm bil lite beroende på vilken tid på dygnet man åker.

Edit: Penn är ett riktigt rövhål som jag gärna betalar några extra dollar för att slippa. Nu är det dessutom massa byggen på gatorna runtom så är extra stökigt.
 
Topp