• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ni som kan mobiler och OTG (on-the-go)

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Köpte en seek thermal värmekamera (som kopplas in i mobilen) på lite halvimpuls. Beställde en som passar i micro-usb som jag har på min mobil.

Den funkade inte på min mobil men däremot funkade den på frugans och efter lite forskande är förklaringen att mobilen måste ha OTG (sånt man ska kolla upp innan köp :banghead:).

Så eftersom min mobil är gammal och schleten så blir det nyköp och eftersom nya mobiler oftast har usb-c anslutning så passar inte min värmekamera.
Så då kommer frågan om jag måste köpa en ny otg-kompatibel mobil med micro-usb, eller finns det kablar och adaptrar som är otg-kompatibla så man kan använda den till en usb-c-mobil? Var man kan i så fall köpa dessa, det står inget om otg på de adaptrar jag hittat.
Micro-usb verkar vara under utfasning och mobil-utbudet blir lite större om man kan inkludera usb-c.
 

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Tackar för svar. Det tråkiga är att den faller in under kategorin där det inte är specificerat att den funkar med OTG (om jag inte missar nått?)

Köpte en liknande för några dagar sedan och den funkade inte. Läste runt lite och det är just det där förbannade nyckelordet OTG som ställer allt på ända.
Kan vara så att vissa funkar ändå, men det kan bli ett gäng att tugga igenom innan man hittar en.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar för svar. Det tråkiga är att den faller in under kategorin där det inte är specificerat att den funkar med OTG (om jag inte missar nått?)

Köpte en liknande för några dagar sedan och den funkade inte. Läste runt lite och det är just det där förbannade nyckelordet OTG som ställer allt på ända.
Kan vara så att vissa funkar ändå, men det kan bli ett gäng att tugga igenom innan man hittar en.
Sökte ytterligare en gång men lade till OTG.
https://fyndiq.se/product/10643402-android-micro-usb-till-usb-c-otg-adap/
 
Topp