Carbon_steel
Basic
Härligt projekt, ser fram emot att se resultatet sen!Klart att nestorn har kollJag misstänkte att så nog var fallet, jag får ge sig ut på jakt då
Tackar för snabbt svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt projekt, ser fram emot att se resultatet sen!Klart att nestorn har kollJag misstänkte att så nog var fallet, jag får ge sig ut på jakt då
Tackar för snabbt svar!
Lite svårt att avgöra från bilden men det är min kvalificerade gissning. Rätt kronor dyker ganska ofta upp på typ EBay. Rätt krona sitter ganska ofta på damur. Har köpt flera damur och annan skrot bara för kronorna, brukar kunna gå att lösa ganska billigt om man är tålmodig.Klart att nestorn har kollJag misstänkte att så nog var fallet, jag får ge sig ut på jakt då
![]()
Tackar för snabbt svar!
Kronorna är omärkta. Gick en nyligen där du hade fått båda klockor, krona och läder för billig peng.Tackar för tipsen jag får hålla utkik helt enkeltMin urmakare hade liknande kronor men då ifrån Lanco-klockor tyvärr
![]()
Är det någon logga på Nivadas kronor?
Haha, vad roligt. Tycker jag känner igen den urtavlanHär är mitt arvegods! Har fått hem ett nytt glas och en ny krona som ska bytas när jag finner tiden.
![]()
![]()
Det är en bra tavlaHaha, vad roligt. Tycker jag känner igen den urtavlan.
Instämmer. Dels är det snyggare, och sen minskar ju risken för att den går sönder om man skulle få för sig att ställa datumet.Det är en bra tavlanice utan datum också!
Fin den där, de här tavlorna är skimrande.Bumpar med en Dephtmaster
![]()
Jag vet! Svinfet! Finns även med orange tavla. Letar båda färgerna. Hojta om du skulle tappa förståndet och vill sälja. Har du haft din länge? Har inte sett någon grön på forumet tidigare. Fick känsla när jag såg din så blev en Dephtmaster idag.Fin den där, de här tavlorna är skimrande.
![]()
Jag har haft den ett tag men inte postat. Jo jag känner till de olika varianterna, jag är på ett livslångt uppdrag för att hitta alla märken och varianter som släppt boettformen, och förmodligen lär jag väl dö innan jag kommer i mål. Allt utom verket är svårt med den här. Just pacman här ovan har jag inte, så den står också på bucketlisten.Jag vet! Svinfet! Finns även med orange tavla. Letar båda färgerna. Hojta om du skulle tappa förståndet och vill sälja. Har du haft din länge? Har inte sett någon grön på forumet tidigare. Fick känsla när jag såg din så blev en Dephtmaster idag.
![]()
Spännande projekt! Låter knepigt men kul!Jag har haft den ett tag men inte postat. Jo jag känner till de olika varianterna, jag är på ett livslångt uppdrag för att hitta alla märken och varianter som släppt boettformen, och förmodligen lär jag väl dö innan jag kommer i mål. Allt utom verket är svårt med den här. Just pacman här ovan har jag inte, så den står också på bucketlisten.
Kanske kommer med en uppdatering i den här tråden i framtiden vad det lider![]()
Mycket trevlig läsningDagens boktips
![]()
NixMycket trevlig läsningfick du med några av dina i den?
Fin fyra!Senaste Antarctic från @80-talet anlände idag , (tack igen för en fin affär) nu behövs det bara lite original-kronor för att göra samlingen llliiitte mer tillfredsställande
![]()
Tack! Nu är även första lådan mer komplett med Antarctic (eller i alla fall Nivada-klockor)
![]()
Riktigt trevlig låda! Till vilken/vilka klockor är du som du behöver krona?Tack! Nu är även första lådan mer komplett med Antarctic (eller i alla fall Nivada-klockor)
![]()
Jag har fått för mig att det är till den Croton Nivada Grenchen ”25 Jewels” samt till ”Aquamatic” dvs de två klockorna i mitten på bilden med de fyra klockarna. På ”25 jewels” sitter det en krona från en Lanco på. Kanske även den nyaste som behöver en annan krona, dvs den längst till höger?Riktigt trevlig låda! Till vilken/vilka klockor är du som du behöver krona?