• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nomostråden

Prøver ulike reimer til Club Campus. Synes gummi og denim så langt passer best.

P1010117.png

Senast ändrad:
Artig å se at AI ikke kan tegne en klokke riktig. 66 sekunder, etc...LOL. "Future is AI". Tja.

9qpe2y.jpg
Givet att prompten bara var den här: ”Skapa en bild inspirerad av klockan Nomos Campus, men gör en med en urtavla i neongrönt och en i neonrosa. Det ska vara två klockor.” Och att det inte tog många sekunder att få det gjort, så tycker jag att resultatet blev väldigt beskrivande.

Givet att prompten bara var den här: ”Skapa en bild inspirerad av klockan Nomos Campus, men gör en med en urtavla i neongrönt och en i neonrosa. Det ska vara två klockor.” Och att det inte tog många sekunder att få det gjort, så tycker jag att resultatet blev väldigt beskrivande.
Joda. :)

Farger: AI traff bra. No problem.
Resten: Krise, gitt att det er mye informasjon og bilder av modellen, som AI kunne utnyttet bedre, da AI baserer seg utelukkende på kjent informasjon - og det er MYE kjent informasjon tilgjengelig her.
Refleksjon: AI er av og til fascinerende - og av og til særdeles skuffende. Men, det er jo derfor denne intelligensen er "Artificial". Så, når AI ikke kan tegne en klokke med 30 og 60 sekunder, noe som er basic information, så er det relativt avslørende. En 4 åring med Google ville forstått at en klokke har 60 sekunder i ett minutt og ikke 66 sekunder
Konklusjon: Godt å se at AI forstår termen "neon" i det minste

Senast ändrad:
Joda. :)

Farger: AI traff bra. No problem.
Resten: Krise, gitt att det er mye informasjon og bilder av modellen, som AI kunne utnyttet bedre, da AI baserer seg utelukkende på kjent informasjon - og det er MYE kjent informasjon tilgjengelig her.
Refleksjon: AI er av og til fascinerende - og av og til særdeles skuffende. Men, det er jo derfor denne intelligensen er "Artificial". Så, når AI ikke kan tegne en klokke med 30 og 60 sekunder, noe som er basic information, så er det relativt avslørende. En 4 åring med Google ville forstått at en klokke har 60 sekunder i ett minutt og ikke 66 sekunder
Konklusjon: Godt å se at AI forstår termen "neon" i det minste
Men treåringar gör "huvudfotingar" vilket inte heller beror på för dålig omvärldsinformation. Så AI och mänsklig förmåga har också ibland fler likheter än vi vill kännas vid.

Jag har suktat efter en Nomos i flera år och idag beställde jag äntligen min första. Kanske den tråkigaste av dem alla, men satan så fin den är 😍 Nu får jag dock pröva mitt tålamod rejält då det är ca. 3 månaders leveranstid.

1745415843219.jpeg

IMG_0698.jpeg
309? Fantastiskt val! Jag har haft min i snart tio år tror jag. Det är inte min mest använda klocka, men jag blir glad varje gång jag plockar fram den. Jag rekommenderar att köpa till Nomos viklås också.

D625EEE2-3BF2-4F31-8C90-D6EB27201A20.jpeg

309? Fantastiskt val! Jag har haft min i snart tio år tror jag. Det är inte min mest använda klocka, men jag blir glad varje gång jag plockar fram den. Jag rekommenderar att köpa till Nomos viklås också.

D625EEE2-3BF2-4F31-8C90-D6EB27201A20.jpeg
Yes, 309! Den är verkligen otroligt vacker, och precis det som saknas i min samling.

Viklås låter absolut värt att kika på. Kan du ta en bild på hur det ser ut på?

Tillbaka
Topp