• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Norrländska horologer?

Jo nog kallar jag mig för norrlänning!
Erkänner dock att jag bor så förbannat långt söderut att jag har lika mycket Sverige norrut som söderut!!
Har alltid irriterat mig på folk som pratar om Örebro som mellansvenskt!
Jag har 54 mil till Örebro! :banghead:
Sveriges geografiska mittpunkt ligger inom kommunen, funderar starkt på att ha ett GTG där!
Måste bli rättvist?
Då kan alla få ett diplom som bevis på att de har varit där!
image.jpg
Nu ska jag bära upp tvätten!
Blir det en GTG på Flataklocken, så vi kommer vi mangrant.

Här sitter också en norrbottning. Dock utan vare sig Rolex eller Patek. Bara vintage och Skx007. Räknas man som fullvärdig Horolog då, eller bara allmänt smågalen?

Rätt sjukt ändå att man kallar sig själv för Norrlänning då man bor i höjd med Skellefteå. Min kollega från Jokkmokk skakar på huvudet när jag kallar mig själv norrlänning. Ungefär som jag när jag träffar en Gävlebo som kallar sig Norrlänning. :woot:
Hmff, jag är från Gävle. Men frugan är från Luleå :)

Fan kul att se så många från Norrland, dock rätt sjukt att exempelvis @Norrlänningen som bor över 50 mil ifrån mig (Östersund), hamnar i samma (Norrlands)kategori. Åker man 50 mil från Malmö hamnar man i Berlin :D En Malmö-bo har för övrigt närmre till Monaco än Kiruna :pirate:

En GTG närmre Östersund/Sundsvall hade dock varit roligt :rolleyes:

Fan kul att se så många från Norrland, dock rätt sjukt att exempelvis @Norrlänningen som bor över 50 mil ifrån mig (Östersund), hamnar i samma (Norrlands)kategori. Åker man 50 mil från Malmö hamnar man i Berlin :D En Malmö-bo har för övrigt närmre till Monaco än Kiruna :pirate:

En GTG närmre Östersund/Sundsvall hade dock varit roligt :rolleyes:
Sundsvall vore kalas för oss vanilj-Norrlänningar.

Har lite svettigt just nu, sitter lite tight till på en uteservering på Playa del Ingles men till veckan så

Tillbaka
Topp