• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Novis

Bolls

Breitling
Hej!
Har letat mig hit efter en rekommendation från en vän. Jag fyller snart jämnt (40...) & funderar på att ge mig själv en klocka i present.
Jag har snöat in på Rolex, förmodligen för att jag är oinvigd i klockvärlden, och för att dom är fina såklart.
Det lutar åt en Datejust 36, eventuellt en 41 men jag har ganska normala handleder så det kanske blir för stort med 41. Men hur väljer man en klocka?! Det finns massor av modeller, färger etc etc. Jag tror mig vilja ha så clean klocka som möjligt, inte så mycket lulllull som diamanter eller romerska siffror.
Vart går jag för att prova & köpa? Känner till Nymans, Krons & Rob E. Någon som har en rekommendation?

Vore supertacksam för lite råd av er för att lyckas bli nöjd med mitt köp i denna djungel!
Stort tack på förhand!
Hälsar Bolls
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Hej!
Har letat mig hit efter en rekommendation från en vän. Jag fyller snart jämnt (40...) & funderar på att ge mig själv en klocka i present.
Jag har snöat in på Rolex, förmodligen för att jag är oinvigd i klockvärlden, och för att dom är fina såklart.
Det lutar åt en Datejust 36, eventuellt en 41 men jag har ganska normala handleder så det kanske blir för stort med 41. Men hur väljer man en klocka?! Det finns massor av modeller, färger etc etc. Jag tror mig vilja ha så clean klocka som möjligt, inte så mycket lulllull som diamanter eller romerska siffror.
Vart går jag för att prova & köpa? Känner till Nymans, Krons & Rob E. Någon som har en rekommendation?

Vore supertacksam för lite råd av er för att lyckas bli nöjd med mitt köp i denna djungel!
Stort tack på förhand!
Hälsar Bolls

Datejust eller Explorer 1 eller 2 kan väl inte bli fel?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej och välkommen @Bolls !
Rolex är fina bra klockor så varför inte. 41 låter dock för stort. Stora klockor kan vara kul modeaccessoar ibland, men lite mer klassisk storlek vinner i längden. Kanske tom testa 34mm eller 31mm om du inte vill ha klassiskdamstorlek 26mm.
Jag skulle råda dig att gå och titta och klämma och testa så mycket du bara kan. Du kommer garanterat snart hitta något som ditt hjärta klämtar hårdare för.
Du nämner fina bra affärer. Mitt emot Nymans finns Bo Berggren. På samma gata mot Svampen finns Kaplans (bara begagnat och mycket vintage) och mitt emot Wohlins. Fredmans på Strandvägen har mycket udda fina märken. NK har stort bra utbud också. Franks uppe vid Sergels torg.

Återkom gärna och berätta hur det går. Rådfråga oss gärna, det är det forumet är till för!
Förresten finns det ett par bra damurstrådar här som kan ge inspiration;
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-tråden-om-damklockor.46567/
https://klocksnack.se/threads/vad-är-det-finaste-ni-kan-se-på-en-dams-handled.13687/
 

Bolls

Breitling
Tack snälla! Toppen med några fler butiker att kika på.
Håller med att det fanns en del fina klockor i länkarna, otippat att jag skulle tycka det.
Tack igen, hoppas få till en tur till iaf två butiker på fredag- hör säkert av mig då med massa nya frågor :)
 

Bolls

Breitling
IMG_1899.JPG
IMG_1902.JPG
IMG_1868.JPG
Nu har jag provat lite olika! Tror att det blir en 36:a med blå tavla, stavar, vit guld & oyster-länk. Vad tycker ni? :)
 

billo

Cartier
Messaging1505503776269.jpg


En familje medlems klocka, hon är jätte nöjd med den! Hon rekommenderar 36mm sitter skönt och fint.
Kan tillägga att man märker att de finare klocka hon har på sig, men inget som sticker ut för mycket!
 

MrPlow

Rolex
Datejust ska ha jubileelänk! Så är det bara. Men visst blir den lite mer blingig! Den blå tavlan med stenar var snygg! Annars gillade jag den rosa!

Krons i PK-huset har en del inne sist jag var där. Rob Engström hade typ helt slut.

Lycka till!
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Less is more, damer ska inte gå över 37mm ser billigt ut på handleden då. Slog mig senast igår när jag såg en tjej med en Omega AT
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Supersnyggt!
Hampus på Krons hade en sån på sig & han sa att om han kunde göra om sitt köp så skulle han köra på en ring med vitguld. Anledningen var att alla repor syntes så tydligt på den i stål.
Känner du likadant?
Visst det stämmer. Dock inget som stör mig, Bill inte ha den för blingig. Hade jag kört på jubilee hade jag dock tagit vitguldsring
 
Topp