• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu är vi alla romare...

Hassler

Omega
Men betyder detta att jag måste springa runt med en vargpäls på skallen?

Velites_1.jpg
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Passar perfekt med mitt nick... Däremot borde jag nog upp ett par pinnhål för att det ska vara historiskt korrekt!
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Triarii (singular: Triarius) were one of the elements of the early Roman military Manipular legions of the early Roman Republic (509 BC – 107 BC). They were the oldest and among the wealthiest men in the army, and could afford high quality watches like Rållex, Omega, IWC, JLC etc. They wore heavy metal Plo profs and carried large kräklor and mantlar beeing really smug, their usual position being the third battle line.... Stämmer verkligen detta?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Triarii (singular: Triarius) were one of the elements of the early Roman military Manipular legions of the early Roman Republic (509 BC – 107 BC). They were the oldest and among the wealthiest men in the army, and could afford high quality watches like Rållex, Omega, IWC, JLC etc. They wore heavy metal Plo profs and carried large kräklor and mantlar beeing really smug, their usual position being the third battle line.... Stämmer verkligen detta?
Jodå, det stämmer! Speciellt när det gäller klockorna.... ;)
 

JohnFors

Omega
Equites (plural av latinets eques, 'ryttare', 'riddare', av equus, 'häst'), var det fornromerska rytteriet som utgjordes av förmögna medborgare. Under romerska republikens sista tid bildade equites ett särskilt riddarstånd, en samhällsklass mellan patricier och plebejer. De motsvarade hippeis i antikens Grekland och riddare under medeltiden.
 
Topp