• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu fungerar båda quartzarna som dom skall :D

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
IMAG2141-1.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Skönt de båda fungerar igen! Ska försöka få iväg länken idag eller imorgon senast, jobbat sent hela veckan så inte hunnit men inte glömt bort iaf ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
yonsson skrev:
För framtida referens, så får du gärna skriva hur du löste det.


Lämnade in Elvian för batteribyte och trycktest. Efter bytet stannade den efter ett halvt dygn. Då drog jag fram den en vecka med kronan. Snackade sedan med en snubbe på stjärnurmakarna som sa att man i stort sett alltid får igång gamla quartzare om man skruvar fram dom ett dygn och att man kan få göra der ca tre ggr. Detta sa han innan jag berättade vad jag gjort.

Hittills har det funkat i över ett dygn.

Måste passa på att prisa snubben på stjärnurmakarna i Kista för en mycket god service. Trevlig var han!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LongCon skrev:
yonsson skrev:
För framtida referens, så får du gärna skriva hur du löste det.


Lämnade in Elvian för batteribyte och trycktest. Efter bytet stannade den efter ett halvt dygn. Då drog jag fram den en vecka med kronan. Snackade sedan med en snubbe på stjärnurmakarna som sa att man i stort sett alltid får igång gamla quartzare om man skruvar fram dom ett dygn och att man kan få göra der ca tre ggr. Detta sa han innan jag berättade vad jag gjort.

Hittills har det funkat i över ett dygn.

Måste passa på att prisa snubben på stjärnurmakarna i Kista för en mycket god service. Trevlig var han!
Bara att gratulera, tack för tipset that might come in handy! :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tills Elvian dog nu igen..

Har tidigare alltid kunnat kicka igång den igen men nu är den död.

Den får nog vila i byrån tills jag pallar ta tag i den. Man tappar lusten tillslut. GMT:n har legat med utdragen krona sedan jul också. Lämnar in Rollen på Rob när jag ändå har vägarna förbi den 7:e. När den är tillbaka kommer den sitta som klistrad på armen :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LongCon skrev:
Tills Elvian dog nu igen..

Har tidigare alltid kunnat kicka igång den igen men nu är den död.

Den får nog vila i byrån tills jag pallar ta tag i den. Man tappar lusten tillslut. GMT:n har legat med utdragen krona sedan jul också. Lämnar in Rollen på Rob när jag ändå har vägarna förbi den 7:e. När den är tillbaka kommer den sitta som klistrad på armen :)
Vad trist men du ska se att det vänder...plötsligt en dag!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ariste skrev:
LongCon skrev:
Tills Elvian dog nu igen..

Har tidigare alltid kunnat kicka igång den igen men nu är den död.

Den får nog vila i byrån tills jag pallar ta tag i den. Man tappar lusten tillslut. GMT:n har legat med utdragen krona sedan jul också. Lämnar in Rollen på Rob när jag ändå har vägarna förbi den 7:e. När den är tillbaka kommer den sitta som klistrad på armen :)
Vad trist men du ska se att det vänder...plötsligt en dag!

Ja, får hoppas det :)
 
Topp