• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu gör vi upp! Tag Heuer Link

Nog med att Link-länk är ful..men sen kommer de som försöker sko sig på andras "framgångar" :)
Finns säkert fler, men sprang på den här i veckan av...

seiko 1.jpg
seiko2.jpg

seiko3.jpg

Ha!
Läste tråden och höll med trådskaparen tills jag insåg att trådskaparen var…jag.
Men jag står kvar på barrikaderna- gamla Link är bland det coolaste från 90-talet.

Ha!
Läste tråden och höll med trådskaparen tills jag insåg att trådskaparen var…jag.
Men jag står kvar på barrikaderna- gamla Link är bland det coolaste från 90-talet.
Lite som när man ska ta på sig sina skor efter gympasset och tänker "vilka snygga skor" o så är det ens egna. Och måste fråga: när du nämner "gamla" Link, är det de första med labeln Link eller tänker du S/El?

Lite som när man ska ta på sig sina skor efter gympasset och tänker "vilka snygga skor" o så är det ens egna. Och måste fråga: när du nämner "gamla" Link, är det de första med labeln Link eller tänker du S/El?
S/El,men inte de allra tidigaste varianterna. Men de som kom kring 92-93 någon gång kanske.

S/El,men inte de allra tidigaste varianterna. Men de som kom kring 92-93 någon gång kanske.
Jag köpte min första S/El -96 ny (mellangrå), bär den varje vecka, och sen en likadan med vit urtavla hos Kaplans 2014, förstår inte riktigt vad så många har emot dem med tanke på hur många fula klockor från riktiga klockmärken det ändå finns. Sen tyckte jag charmen försvann när "Link" kom in i bilden

Om Link är klockvärldens svar på Nickelback så är det väl bara att inse att jag kommer att behöva ha en snart, av ren princip om inte annat..

Körde inte Ebel något liknande stuk under samma era, eller har jag fantiserat ihop det?

Om Link är klockvärldens svar på Nickelback så är det väl bara att inse att jag kommer att behöva ha en snart, av ren princip om inte annat..

Körde inte Ebel något liknande stuk under samma era, eller har jag fantiserat ihop det?
Fast frågan är ju om S/El och Link kan buntas ihop under samma etikett, själv älskar jag S/El men ogillar Link

På temat TH med tveksamt rykte har jag en sån här också, rätt rolig att ha på sig då och då

Bilagor

• infinitowatch.id_263367037_628845418553466_7174587434758033544_n.jpg
    infinitowatch.id_263367037_628845418553466_7174587434758033544_n.jpg
    163.6 KB · Visningar: 7
S/E (Sports elegance) är den tidiga modellen:
IMG_5344.jpeg

I början av 2000-talet stöptes den om i en mer modern (och själlös) tappning:
IMG_5346.jpeg
https://www.tagheuer.com/us/en/vintage-collection/vintage-tag-heuer-sel.html "the S/el collection would soon become the “Link”, a collection that continues as a vital part of the TAG Heuer catalog, to this day"

Tack så mycket 🙂 nu blev jag lite klokare idag med.

Jag tycker nog att samtliga varianter hade en ganska god portion egen identitet och sådan brukar ju kunna vara rätt charmigt - förstår att de inte är för alla givetvis men vad är å andra sidan det?

Kul klockor 🙂👍

Lite sen på bollen kanske men jag tycker Link'en är snygg! Kul att det finns de som gillar dem.

Skaffade min (CT1111) för ca 15 år sen (eller om det var 20...). Det jag tyckte var snyggt var faktiskt länken...🤣. Den är och har varit en fantastisk beater...(blir ju konstigt att annars att bara bära klocka på tisdagar och torsdagar 😉

Bilagor

• TagHeuer.jpg
    TagHeuer.jpg
    427 KB · Visningar: 5
Den är ju faktiskt lite ball, känns ganska mycket millenniet i design. Det är inte så mycket designmässigt som åldrats bra från den perioden, men nostalgi poäng får den

Tillbaka
Topp