Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite som när man ska ta på sig sina skor efter gympasset och tänker "vilka snygga skor" o så är det ens egna. Och måste fråga: när du nämner "gamla" Link, är det de första med labeln Link eller tänker du S/El?Ha!
Läste tråden och höll med trådskaparen tills jag insåg att trådskaparen var…jag.
Men jag står kvar på barrikaderna- gamla Link är bland det coolaste från 90-talet.
S/El,men inte de allra tidigaste varianterna. Men de som kom kring 92-93 någon gång kanske.Lite som när man ska ta på sig sina skor efter gympasset och tänker "vilka snygga skor" o så är det ens egna. Och måste fråga: när du nämner "gamla" Link, är det de första med labeln Link eller tänker du S/El?
Jag köpte min första S/El -96 ny (mellangrå), bär den varje vecka, och sen en likadan med vit urtavla hos Kaplans 2014, förstår inte riktigt vad så många har emot dem med tanke på hur många fula klockor från riktiga klockmärken det ändå finns. Sen tyckte jag charmen försvann när "Link" kom in i bildenS/El,men inte de allra tidigaste varianterna. Men de som kom kring 92-93 någon gång kanske.
Fast frågan är ju om S/El och Link kan buntas ihop under samma etikett, själv älskar jag S/El men ogillar LinkOm Link är klockvärldens svar på Nickelback så är det väl bara att inse att jag kommer att behöva ha en snart, av ren princip om inte annat..
Körde inte Ebel något liknande stuk under samma era, eller har jag fantiserat ihop det?
Jag känner tyvärr inte till vad S/EI är för något. Men jag ska ringa Google och se om jag blir något klokare.Fast frågan är ju om S/El och Link kan buntas ihop under samma etikett, själv älskar jag S/El men ogillar Link
https://www.tagheuer.com/us/en/vintage-collection/vintage-tag-heuer-sel.html "the S/el collection would soon become the “Link”, a collection that continues as a vital part of the TAG Heuer catalog, to this day"Jag känner tyvärr inte till vad S/EI är för något. Men jag ska ringa Google och se om jag blir något klokare.
S/E (Sports elegance) är den tidiga modellen:Jag känner tyvärr inte till vad S/EI är för något. Men jag ska ringa Google och se om jag blir något klokare.
S/E (Sports elegance) är den tidiga modellen:
![]()
I början av 2000-talet stöptes den om i en mer modern (och själlös) tappning:
![]()
https://www.tagheuer.com/us/en/vintage-collection/vintage-tag-heuer-sel.html "the S/el collection would soon become the “Link”, a collection that continues as a vital part of the TAG Heuer catalog, to this day"
Jävligt skön länk är det, bara det är värt att stå på barrikaderna förHa!
Läste tråden och höll med trådskaparen tills jag insåg att trådskaparen var…jag.
Men jag står kvar på barrikaderna- gamla Link är bland det coolaste från 90-talet.