C
Cpt Morgan
Guest
Prisvärd dykarklocka med bra spec och egen design sökes 40-43mm Många trådar rekommenderar SKX men den känns lätt utdaterad.
Tack
Tack
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
srpe93 numeraSRP777
På pappret något större än det du söker men inte på handleden.
srpe93 numera![]()
Håller med, svårt att slå den nivån. Men tycker dock fortfarande generellt många seiko är mycket prisvärda. Kan man hitta en ny turtle för 3500-4000 är det otroligt mycket klocka för pengarna i mina ögon
känns som att priserna gått upp ordentligt på Seiko ”beaters” till den grad att det är stört omöjligt att hitta en lika prisvärd klocka som SKX007/009 en gång var/är.
Grym kombo! Blev rejält sugen den där nu bara för detTurtle känns som de dykt (pun intended) rejält i pris, ligger väll en blå på k/s för 2000:-
Roligare case än skx, bättre verk m.m![]()
Urverket och glaset i förhållande till dagens prisnivå.Varför är skx ”utdaterad”? 200m iso-dykare… vad är mer ”modernt” om vi inte diskuterar dykdatorer?
Ja, går man tillbaka några år verkar en SKX gå för 1500-2000kr men nu är de värda dubbelt så mycket?
känns som att priserna gått upp ordentligt på Seiko ”beaters” till den grad att det är stört omöjligt att hitta en lika prisvärd klocka som SKX007/009 en gång var/är.
Tack skall kolla in citizen. Turtle är lite för stor känns det som.Citizen BN0100 eller valfri Seiko Turtle.
De tillverkas ju inte längre. Jämför med nya Seiko 5-dykarna iställetJa, går man tillbaka några år verkar en SKX gå för 1500-2000kr men nu är de värda dubbelt så mycket?
Du bara måste testa en turtle på armen. De bärs betydligt mindre än vad siffrorna ger sken av.Tack skall kolla in citizen. Turtle är lite för stor känns det som.
Är alla skx ur produktion? Seiko 5 har ju inte skruvkrona. För att få kallas dykare borde det vara ett krav.De tillverkas ju inte längre. Jämför med nya Seiko 5-dykarna istället
Dyker du inte själv spelar det mindre roll men man kan kortfattat säga att ISO-certifieringen innebär att vissa boxar måste checkas i ur ett rent säkerhetsperspektiv:Urverket och glaset i förhållande till dagens prisnivå.
Vad är skillnaden (i praktiken) på ISO 200m och 200m?
Ja, nepp, näÄr alla skx ur produktion? Seiko 5 har ju inte skruvkrona. För att få kallas dykare borde det vara ett krav.
KanskeJa, nepp, nä
TackDyker du inte själv spelar det mindre roll men man kan kortfattat säga att ISO-certifieringen innebär att vissa boxar måste checkas i ur ett rent säkerhetsperspektiv:
![]()
Diving watch - Wikipedia
en.wikipedia.org
Nya Seiko5 är dock inga dykarklockor per iso-definition.Dyker du inte själv spelar det mindre roll men man kan kortfattat säga att ISO-certifieringen innebär att vissa boxar måste checkas i ur ett rent säkerhetsperspektiv:
![]()
Diving watch - Wikipedia
en.wikipedia.org
Tycker samma. Hade inte vågat dyka utan skruvad krona men jag kan ha fel?Nya Seiko5 är dock inga dykarklockor per iso-definition.
Just den biten tycker jag inte man ska behöva lägga för stor vikt vid. Så länge man inte drar ut kronan och ställer om tiden och sånt så är det lugnt.Tycker samma. Hade inte vågat dyka utan skruvad krona men jag kan ha fel?
Är citizen ISO certifierade de hade flera roliga modeller även om de nya är för stora på 44mmOrients dykare förtjänar också att nämnas. Tror dock inte att dom är iso-certifierade..
Citizens dykarur är iso - certifierade.Är citizen ISO certifierade de hade flera roliga modeller även om de nya är för stora på 44mm
De där är inte dumma alls tycker jag, ser ut att va mycket klocka för pengen. Snygga ocksåCitizen NY0086?
![]()
Citizen Promaster Automatic Diver's NY0086-16L
Köp Citizen Promaster Automatic Diver's NY0086-16L på nätet för 2 392,00 Kr. Snabb och pålitlig leverans och 90 dagars öppet köp.www.klockmagasinet.com
![]()
Eller NY0100?
![]()
Citizen Promaster Automatic Diver NY0100-50XE
Köp Citizen Promaster Automatic Diver NY0100-50XE på nätet för 3 992,00 Kr. Snabb och pålitlig leverans och 90 dagars öppet köp.www.klockmagasinet.com
![]()
NY0100 (finns även i blå, tror jag) har 20mm band och är i titan. 1500 kr dyrare, men tycker nog att den är värd det.De där är inte dumma alls tycker jag, ser ut att va mycket klocka för pengen. Snygga också21 mm band var ju dock onödigt.