• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nutidens svar på Seiko SKX?

C

Cpt Morgan

Guest
Prisvärd dykarklocka med bra spec och egen design sökes 40-43mm Många trådar rekommenderar SKX men den känns lätt utdaterad.

Tack

Senast redigerad av en moderator:
👌🏻
känns som att priserna gått upp ordentligt på Seiko ”beaters” till den grad att det är stört omöjligt att hitta en lika prisvärd klocka som SKX007/009 en gång var/är.
Håller med, svårt att slå den nivån. Men tycker dock fortfarande generellt många seiko är mycket prisvärda. Kan man hitta en ny turtle för 3500-4000 är det otroligt mycket klocka för pengarna i mina ögon

Turtle känns som de dykt (pun intended) rejält i pris, ligger väll en blå på k/s för 2000:-

Roligare case än skx, bättre verk m.m
198DDA36-33EE-49ED-911A-26A4F6F922D8.jpeg

Senast ändrad:
👌🏻
känns som att priserna gått upp ordentligt på Seiko ”beaters” till den grad att det är stört omöjligt att hitta en lika prisvärd klocka som SKX007/009 en gång var/är.
Ja, går man tillbaka några år verkar en SKX gå för 1500-2000kr men nu är de värda dubbelt så mycket?

Tycker samma. Hade inte vågat dyka utan skruvad krona men jag kan ha fel?
Just den biten tycker jag inte man ska behöva lägga för stor vikt vid. Så länge man inte drar ut kronan och ställer om tiden och sånt så är det lugnt.
Skruvad krona har egentligen ingenting med själva vattenresistensen att göra, kan ses mer som en finurlig låsanordning för att inte kunna manövrera kronan av misstag...eller med flit 😉

Citizen NY0086?
ny0086-16le.jpg

Eller NY0100?
ny0100-50xe.jpg
De där är inte dumma alls tycker jag, ser ut att va mycket klocka för pengen. Snygga också :) 21 mm band var ju dock onödigt.

Tillbaka
Topp