• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyårsklockan...

Det blir dressat dag som denna! En 60-tals Cortébert!

Gott Nytt År klocksnackare!

DSCF2430.JPG

Stiligt!! Orange is da shitt!! Du vågade inte gå all in när det gäller orange?:)
Tycker denna går till mer. En nära vän har en orange som bara legat i en låda i två år utan winder :facepalm: det jag ville komma till är att den kan jag låna när jag vill om jag känner avsaknad av orange bezel men först ska jag få han att lämna in den på service och sätta in i en winder om det inte är för sent.

Tycker denna går till mer. En nära vän har en orange som bara legat i en låda i två år utan winder :facepalm: det jag ville komma till är att den kan jag låna när jag vill om jag känner avsaknad av orange bezel men först ska jag få han att lämna in den på service och sätta in i en winder om det inte är för sent.
Den polaren borde ha stryk!! Inte för att han inte har en Winder, det klarar man sig utan. Men att han inte ANVÄNDER en sån skönhet. DET borde leda till spö!!!:)

Finns det fördelar med den ritualen? Fuskar du någonsin? Har själv svårt att ha samma klocka på mig en hel dag.

Tja ..., jag gillar alla mina klockor lika mycket, men på olika sätt då dom är så pass olika. På det här sättet får alla sin chans i solen och vid bytet känns det nästan som en ny klocka då det har gått en månad sen sist. Har hela tiden något att se fram emot ... ;)

Har väl hänt att jag vänt på ordningen någon vecka av speciell anledning, men det kan väl knappast räknas som att fuska, eller ...? :D

Tja ..., jag gillar alla mina klockor lika mycket, men på olika sätt då dom är så pass olika. På det här sättet får alla sin chans i solen och vid bytet känns det nästan som en ny klocka då det har gått en månad sen sist. Har hela tiden något att se fram emot ... ;)

Har väl hänt att jag vänt på ordningen någon vecka av speciell anledning, men det kan väl knappast räknas som att fuska, eller ...? :D
Ska testa det en månad och se hur det känns. Kommer dock bli en jobbig månad och nyårsafton får vara ett undantag. Låter du de andra somna eller drar du upp dem manuellt?

Ska testa det en månad och se hur det känns. Kommer dock bli en jobbig månad och nyårsafton får vara ett undantag. Låter du de andra somna eller drar du upp dem manuellt?

Roterar (för tillfället ;)) 5 klockor. En på arm, dom två efterföljande veckornas klockor i winder och dom andra två får sova. Flyttar alla ett hack i ordningen lagom till fredagstråden ... :D

Tillbaka
Topp