Hej, vill börja med att säga att detta är min första mekaniska klocka, så jag har kanske för stora förväntningar på den... Men jag hämtade ut en ny 114060 i onsdags och har upptäckt att den drar sig på nätterna. Nu har det ju inte gått så lång tid så jag har egentligen inte hunnit testa den fullt ut ännu, utan mer en indikation på att den går konstigt.
Jag började jämföra mot frokenur.com i torsdags och upplevt följande:
Dagtid då jag har klockan på armen verkar det som om den går +/-0, alltså den visar samma kl.08 som kl.24 när jag tar av den.
Första natten -4 sekunder
Andra natten -5 sekunder
Tredje natten -2 sekunder
Sedan idag under dagtid när jag tog av den i några timmar för att "renovera" lite hemma, då drog den sig ytterligare -1 sekund
Är detta normalt?
Jag läste följande i Rolex produktblad för 114060 "PRECISION -2/+2 sec/day, after casing" Står även "(COSC + Rolex
certification after casing)"
Vad medas med "after casing"?
Om det är normalt, vad kan man göra åt det? Vill helst inte sova med klockan på (vilket jag antar hjälper).
Jag började jämföra mot frokenur.com i torsdags och upplevt följande:
Dagtid då jag har klockan på armen verkar det som om den går +/-0, alltså den visar samma kl.08 som kl.24 när jag tar av den.
Första natten -4 sekunder
Andra natten -5 sekunder
Tredje natten -2 sekunder
Sedan idag under dagtid när jag tog av den i några timmar för att "renovera" lite hemma, då drog den sig ytterligare -1 sekund
Är detta normalt?
Jag läste följande i Rolex produktblad för 114060 "PRECISION -2/+2 sec/day, after casing" Står även "(COSC + Rolex
certification after casing)"
Vad medas med "after casing"?
Om det är normalt, vad kan man göra åt det? Vill helst inte sova med klockan på (vilket jag antar hjälper).