• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny DSSD 4/8 ?

Apansson

Torpare
Därför jag hellre skulle köpa en SD4000 än en DSSD.
Varför gjorde Rolex något sånt? Att Breitling hade gjort det vore bara standard men Rolex?

Häftig innovation etc, men att behöva skriva ut texten på det sättet är larvigt. Mycket hårdare att lämna den "clean" och bara veta om att tekniken finns där innanför det vackra skalet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det man gör är att man byter färg på den och hoppas kunna sälja alla gamla Dipsy-cases som ingen vill ha idag. Känns spontant ganska så svårt men vad vet jag.
 

wojtecki

Cartier
Det man gör är att man byter färg på den och hoppas kunna sälja alla gamla Dipsy-cases som ingen vill ha idag. Känns spontant ganska så svårt men vad vet jag.

Hoppas dom gör det och lägger ner den. Då kommer alla vilja ha den och diskutera hur vacker MK3 är eller hur grym en MK1 är osv :)
 

Tobbe.L

Omega
Har du provat en? Jag håller med om att texten är väldigt iögonfallande på bild, men i verkligheten försvinner den helt.


Håller helt med, var det sista som jag störde mig på, snarare tvärtom, var ju en del av klockan som charmade mig, gör den desto mer redskaperliiiigg. ;)
Som du säger så tänker man inte alls på texten när man sportar den.
För mig personligen var det tjockleken som tillslut fick mig att ge efter när nya SDc kom.
 

Mattias79

Cartier
Många irriterar sig på texten "original gas escape......". Hur det ser ut får man ju förstås tycka vad man vill om, men att det skulle vara unikt på nåt sätt att det på en klocka står utskrivet hur den funkar eller vilka komplikationer den har, det är det inte. Tänk "Automatic" eller "GMT".
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är det inte lite intressant varför Rolex väljer att släppa något nytt så här. Brukar väl endast ske på mässan om man bortser från Daytonan med ringen i blått/rött var det väl, om jag inte minns fel.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Är det inte lite intressant varför Rolex väljer att släppa något nytt så här. Brukar väl endast ske på mässan om man bortser från Daytonan med ringen i blått/rött var det väl, om jag inte minns fel.

De kanske känner att deras nyheter drunknar i massan av nyheter som är vid Baselmässan?
 

kirex

Cartier
sddsbbb.jpg


There it is!
Och jävlar vilken grym en! Nu rycker det i pillevippen där nere!

Om nya Deepsea kommer att se ut så här hade jag betällt en direkt! Jag vet att allt är fejk i bilden ovan, men den som har Ph-shoppat originalbilden har lyckats så enormt bra med att hitta färgskalan "deep blue" så man kan tro att bilden är sann. Vissa har ju t.o.m trott att du har kännedom om hemligheten som skall avslöjas på måndag har jag förstått :). Det som inte passar mig i spec ovan är vitguldet. Om den blir så här bra vill jag ha den i stål med He-ventil så klart. Personligen gillar jag inte den klarblå varianten av Sub:en som t.ex 116619LB.

Kirex
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Om nya Deepsea kommer att se ut så här hade jag betällt en direkt! Jag vet att allt är fejk i bilden ovan, men den som har Ph-shoppat originalbilden har lyckats så enormt bra med att hitta färgskalan "deep blue" så man kan tro att bilden är sann. Vissa har ju t.o.m trott att du har kännedom om hemligheten som skall avslöjas på måndag har jag förstått :). Det som inte passar mig i spec ovan är vitguldet. Om den blir så här bra vill jag ha den i stål med He-ventil så klart. Personligen gillar jag inte den klarblå varianten av Sub:en som t.ex 116619LB.

Kirex


Haha jojo, direkt... Du hade bara behövt pröjsa typ 300 kakor för vitguld
 

Richstallvik

Breitling
Intressant och trevligt om de väljer att släppa en ny modell/version nu så här års men hade ju kunnat vara en roligare modell om spekulationerna stämmer... Enligt mig känns tyvärr Deepsea daterad pga av storlek och proportioner, framförallt om man jämför med nya sea-dwellern som är riktigt lockande.
 
Topp