Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar också Oris och har haft en själv. Men sett till vad man får för pengarna om man köper nytt så vete tusan om inte Mido Ocean Star slår Oris Aquis. Midon är dessutom lite nättare och är bättre allround tycker jag...Oris aquis är det självklara valet! Otroligt mycket klocka för pengarnaligger precis på 10k
![]()
![]()
Är inte så insatt gällande Mido tyvärr, men det kan säkert stämma.Gillar också Oris och har haft en själv. Men sett till vad man får för pengarna om man köper nytt så vete tusan om inte Mido Ocean Star slår Oris Aquis. Midon är dessutom lite nättare och är bättre allround tycker jag...
Tack! Grym klocka verkligen. Lite på den stora sidan men gedigen om någotOtroligt fin![]()
10k ny?Oris aquis är det självklara valet! Otroligt mycket klocka för pengarnaligger precis på 10k
![]()
![]()
Nej beggad10k ny?
Om Aquis och Ocean Star legat på ungefär samma prisnivå som nya så hade Oris varit det självklara valet. Men Aquisen är ca dubbelt så dyr som nyköp från en AD. Jag gillar som sagt Oris, speciellt att de är i princip den sista större fristående tillverkaren, men Aquisen erbjuder egentligen inget utöver det vanliga jämfört med Ocean Star. Eller ja, den håller nog värdet bättre på andrahandsmarknaden, men utöver det så tycker jag inte man får så mycket mer för ca dubbla pengen. Jo, jag kom på en sak till som är bättre på Aquisen. Jag gillar den länken lite bättre. Dock är det länken pre 2017 jag menar i första hand. Den nya tunnare länken på 2017 Aquis vete fan... Sen kan jag lägga till att min Ocean Star håller tiden väldigt bra. Den diffar ca +1 sek/d vilket är riktigt bra för en icke COSC-certifierad klocka! Den Oris jag hade var aldrig i närheten av det. Läser man tråden på watchuseek om Ocean Star så ser man dessutom att det inte bara är mitt ex som håller tiden bra... Sen är det inte lätt att hitta en Mido hos en svensk AD misstänker jag. Så vill man handla lokalt kan det bli svårt...Är inte så insatt gällande Mido tyvärr, men det kan säkert stämma.![]()
Gällande den sista meningen så säljs faktiskt Mido hos Fredmans Ur i Stockholm så dit kan man ju gå och testa..Om Aquis och Ocean Star legat på ungefär samma prisnivå som nya så hade Oris varit det självklara valet. Men Aquisen är ca dubbelt så dyr som nyköp från en AD. Jag gillar som sagt Oris, speciellt att de är i princip den sista större fristående tillverkaren, men Aquisen erbjuder egentligen inget utöver det vanliga jämfört med Ocean Star. Eller ja, den håller nog värdet bättre på andrahandsmarknaden, men utöver det så tycker jag inte man får så mycket mer för ca dubbla pengen. Jo, jag kom på en sak till som är bättre på Aquisen. Jag gillar den länken lite bättre. Dock är det länken pre 2017 jag menar i första hand. Den nya tunnare länken på 2017 Aquis vete fan... Sen kan jag lägga till att min Ocean Star håller tiden väldigt bra. Den diffar ca +1 sek/d vilket är riktigt bra för en icke COSC-certifierad klocka! Den Oris jag hade var aldrig i närheten av det. Läser man tråden på watchuseek om Ocean Star så ser man dessutom att det inte bara är mitt ex som håller tiden bra... Sen är det inte lätt att hitta en Mido hos en svensk AD misstänker jag. Så vill man handla lokalt kan det bli svårt...
Ser trevliga ut. Jag är dock inte så förtjust i Longines kronskydd. Tycker dessutom att själva kronan är oproportionerligt lång/stor. Men smaken är ju bekant som baken...Longines nya keramiska Hydroconquest ser ju mumma ut, dock landar den nog lite över 10k
![]()
Ja gillar den nya mer än den gamla.. vet du när den kommer?Longines nya keramiska Hydroconquest ser ju mumma ut, dock landar den nog lite över 10k
![]()
Ref på den?![]()
![]()
Till sommaren lanseras denna också, samma stuk fast annan boett.![]()
Ref på den?
De nya är faktiskt en enorm uppgradering.Longines nya keramiska Hydroconquest ser ju mumma ut, dock landar den nog lite över 10k
![]()
Det är något ful/snyggt och coolt/töntigt över denna modell som kittlar till hos mig. Gissar att mitt undermedvetna bara läser snygg och coolAlltid Bulgari Diagono Scuba på såna frågor.
https://klocksnack.se/threads/vilken-klocka-stämmer-överens-med-detta.91336/page-2
Ditt undermedvetna vet.Det är något ful/snyggt och coolt/töntigt över denna modell som kittlar till hos mig. Gissar att mitt undermedvetna bara läser snygg och cool![]()
Den var riktigt snygg... kanske kan ha att göra med en bra bränna och fint ljus av solen in i urtavlan ocksåBrukar mer än ofta lägga in ett slag för en Squale 1521.
Jag stormtrivs. Finns även med svart ring och urtavla, blästrad eller blank boett.. Bärs som en SKX
![]()
![]()
den på 39mm är mycket slank och finHåller med @mackman om att Hydroconquesten är extremt schysst. Däremot som nackdel på dem skulle jag vilja tillägga att de kan uppfattas som ganska stora alternativt "bulkiga".
Utöver den tycker jag att Certina DS-Action Kronograferna är riktigt fina.
Precis och det är den ensam om i den serien kan jag tycka. Har själv inte så stora handleder för att kunna bära de störa diametrarna stiligtden på 39mm är mycket slank och fin
Mycket bra smakTre lite ovanligare förslag. Certinan kommer i Okt/Nov. Hamilton Pan Europ och Hamilton Pilot Pioneer heter de andra två. Den senare är väl ingen dykarklocka egentligen, men tät till 100m.
![]()
![]()
![]()
Lite variation skadar inte![]()
Om du gillar din skx så är ju det naturliga steget en SEIKO Sumo.
Tuff ju! Ref?Köpte denna nyligen. Mycket nöjd. Inte mkt större än en skx. Bättre urverk. Lugholes. Powermätare. Ser att mforce även länkade till den svarta varianten .
![]()
![]()