• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

NY klocka budget ca 20,000kr

Bizcan

Basic
Hej alla klockälskare!

Jag ska äntligen köpa mig en lite finare klocka och behöver er hjälp.
Den klockan jag har kollat på just nu är "TAG Heuer Aquaracer 300M Calibre 16", vad tror ni om den? någon som har tidigare erfarenhet av denna klocka?
Har snöat in på Tag Heuer men nya märken samt modeller välkomnas mer än gärna som förslag.

Tack på förhand!

MVH
N-Axel-W Bengtsson

Tag heuer.png

Hade en i Tvåton för några år sen, min första finare klocka. Saknar den ibland. Tyckte den var trevlig, känns gedigen och robust. Vill du ha nytt lr funkar bättre beggad? Finns mycket kul begagnat för runt 20 papp :)

Ahhh okaj, just det du säger att det är gediget och robust är ju det jag eftersträvar med den första klockan. Att den ska vara ny är väl lite av det jag har snöat in på. MEN jag är rätt öppen för förslag.

Tag Heuer har alltid varit en vattendelare på forumet.
Har haft ett par Aquaracer (dock inte den du postar) och gillat dessa klockor.
Har du snöat in dig på den så tycker jag du ska satsa på den, annars kommer du bara tänka på den när du köper något annat så lika bra att få den ur systemet.

Att tänka på är väl att Tag Heuer i många fall tappar lätt och mycket på andrahandsmarknaden.

Ahhh okaj, just det du säger att det är gediget och robust är ju det jag eftersträvar med den första klockan. Att den ska vara ny är väl lite av det jag har snöat in på. MEN jag är rätt öppen för förslag.
Aquaracern är absolut inget dåligt val men knip en bättre beggad i så fall tycker jag :) som @Riley säger så tappar dom mycket på andra handsmarknaden. Skulle även kika på lite begagnade breitlings om jag var du :) du får riktigt mycket klocka för pengen i båda fallen om du köper beggat :)

Jag har hört att Tag Heuer är en prisvärd klocka och då tänker jag som ny. Men en sak som du poängterade var att andrahandsvärdet är kass, vilket inte jag visste. Om jag skulle vända mig till den begagnade marknaden öppnas en ny värld (Kollade på Chrono24) dock blev jag ännu mer förvirrade på vad jag skall köpa ;) haha, så skriv något märke och modell som jag kan vila ögonen på :)

MVH
Bengtsson

Jag har hört att Tag Heuer är en prisvärd klocka och då tänker jag som ny. Men en sak som du poängterade var att andrahandsvärdet är kass, vilket inte jag visste. Om jag skulle vända mig till den begagnade marknaden öppnas en ny värld (Kollade på Chrono24) dock blev jag ännu mer förvirrade på vad jag skall köpa ;) haha, så skriv något märke och modell som jag kan vila ögonen på :)

MVH
Bengtsson
Tålamod, Bengtsson.

Kolla in första generations Tudor Pelagos @Bizcan. En bättre klocka för de pengarna, runt 20 på KS, får man leta efter. Enligt mig. Grymt skön, grymt snygg, grymt tålig, grym på alla sätt och vis. Enligt mig. Kommer med länk och gummi vilket är skoj. Och som tidigare talare, köp en bättre begagnad vad du än väljer. Bild från nätet.
DEF4395E-FB1B-4ED9-82B7-7E0C63E05652.jpeg

Kolla in första generations Tudor Pelagos @Bizcan. En bättre klocka för de pengarna, runt 20 på KS, får man leta efter. Enligt mig. Grymt skön, grymt snygg, grymt tålig, grym på alla sätt och vis. Enligt mig. Kommer med länk och gummi vilket är skoj. Och som tidigare talare, köp en bättre begagnad vad du än väljer. Bild från nätet.
DEF4395E-FB1B-4ED9-82B7-7E0C63E05652.jpeg
Ska definitivt vila ögonen på Tudor också :) Kan passa på och fråga om du har tidigare erfarenhet av Chrono24? om isåfall är det pålitiglit?

Ska definitivt vila ögonen på Tudor också :) Kan passa på och fråga om du har tidigare erfarenhet av Chrono24? om isåfall är det pålitiglit?

Har handlat en två gånger från C24 och det gick bra en gång, mindre bra en gång (fel länk på en submariner). Men det är nog som vilken begagnathandlare som helst, C24 eller han på hörnet, kolla referenser, finns trådar här på KS, googla runt. Som det står i ”tipsen/reglerna” för Köp & Sälj, ’Buy the seller”.

MVH
Bengtsson
Den är väl prisvärd som ny om jämför med andra nypriser. Dock är det typ bara sportrolex och patek som inte tappar om man orkar köa en evighet eller har bra kontakter. Bättre att köpa en nästan ny klocka som redan gjort det värsta värdetappet :) jag hade köpt en beggad breitling colt automatic 41 om jag skulle köpa en klocka runt 20 :)
6A6B3EAA-4514-43A2-A3E1-CC28AC47759D.jpeg

Den är väl prisvärd som ny om jämför med andra nypriser. Dock är det typ bara sportrolex och patek som inte tappar om man orkar köa en evighet eller har bra kontakter. Bättre att köpa en nästan ny klocka som redan gjort det värsta värdetappet :) jag hade köpt en beggad breitling colt automatic 41 om jag skulle köpa en klocka runt 20 :)
6A6B3EAA-4514-43A2-A3E1-CC28AC47759D.jpeg
Du är en vis man!

Ett udda, men jäkligt roligt val, är ju Doxas 300 50th Anniversary. Finns i lite olika färger. (Just den modellen på bilder än en ltd ed och lite dyrare men övriga brukar säljas beg för runt 16tkr här på Köp&Sälj och är då max ngt år gamla. Bilden är lånad).

Bilagor

• Doxa 300 Annivers.jpg
    Doxa 300 Annivers.jpg
    95.6 KB · Visningar: 39
58e54574eb20899210bb39123395077a.jpg

Sinn finns ju med i prisklassen, riktigt bra pang-för-pengen klockor. Denna är grym, 356 flieger.

Tillbaka
Topp