• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klocka istället för DW

Pe87

Basic
Hej alla!
Behöver hjälp att hitta en klocka som inte är DW, men samma utseende om man bortser Tissot everytime.

Har hittat Timex Fairfield och Casio Sapphire. Men tyvärr så tillverkas inte dessa längre.

Vad har ni för förslag?

Omega Seamaster Deville från 60-talet. Är väl ändå det DW ska försöka se ut som?

Jag brukar ju kalla Longines La grande classic Presence för DW-killer, men jag antar det finns DW i olika utföranden?
IMG_3826.jpg

Kan nog vara bra att ange prisklass och om det ska vara kvarts eller mekanisk, och hur lik en DW den ska vara. Måste det vara utan sekund t.ex.? Får den ha datum?

Annars finns det rätt många på vitt skilda prisnivåer att välja på...

Nomos har ju samma nerskalade stil, men de har alltid sub-sekund tror jag. Men Orion är väl det närmaste där.
Junghans Max Bill finns nog utan både sekund och datum däremot.
Hamilton American Classic (Intra-Matic) är en annan. (Men har datum.)
Och Omega DeVille som sagt.

Finns säkert ett gäng till... men de flesta är mekaniska och en magnitud dyrare än DW, eller mer.

Finns nästan alltid mycket fina dressare på forumet. Som tidigare kommentarer, kolla Junghans, Omega, Nomos eller kanske Longines. Mycket stilrena klockor som alltid kommer vara i tiden 👍

Omega, nomos har ju mycket fint. Perrelet weekend finns med men kanske lite mer pricy. Beror lite på vilken budget man tänker sig med.

Jag tränade nyss.
Jag vill hålla en ganska snål budget och vill inte köpa en dw. Men vill ha en liknande som är stilren, tunn o vit urtavla. Tissot everytime är nästan kopia, men en sådan har min svärfar så det går bort.

Den var fin. Finns inte heller längre.

Kan man lita på Amazon Sweden o ebay. Timex och Casio finns där. Tänker på hur det blir med extra avgifter o så?

Den var fin. Finns inte heller längre.

Kan man lita på Amazon Sweden o ebay. Timex och Casio finns där. Tänker på hur det blir med extra avgifter o så?
Moms beror helt på varifrån varan skickas. Inom eu är det momsat. Och klart. Utom Eu får du betala.
Du för helt enkelt kolla upp var säljaren befinner sig innan du beställer.
Sen lägga på 25%, och nån hundring i hanteringskostnad, och komma överens med dig själv om du tycker det är värt att köpa från utanför eu.

Vad gäller eBay så har jag aldrig blivit lurad. Men det är klart att det förekommer. Som på alla annonssajter.
Däremot tycker jag PayPal funkar bra för köpare. Men kanske inte lika för säljaren.

Kulta-center (Finland) har Orient Maestro i lager:

https://www.kulta-center.com/se/cat...com_prod_se_products_price_default_asc&page=2

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp