• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka - Longines Heritage Military COSD

Akerhage

Cartier
Ny klocka från Longines. Den var ändå jäkligt nice ändå!
14 papp får du ge.

Vad tycks?
longines1.png
longines2.png
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nej nej nej. Inte alls bra. Ser ut som en dussin-dinka i 1000 SEK klassen.

Hello twiins, som fanns långt innan denna remake:
5069ec513866b181c82acd9bcfe56037.jpg

EAzeFl.jpg
Timex-Military-4-Side-1.jpg
timex-journal-standard-camper-watch-2.jpg
 

Greven

Audemars
Ser helt okej ut. Håller med om att vita ser bäst ut om man måste välja. Men 14k? Är den verkligen värd det?
 

Sorubim

Audemars
Det var ordentligt tilltagna bandhorn på den och en ordentligt tilltagen krona också. Precis som andra sagt så ser ljus tavla bäst ut. Skulle vara intressant att se irl.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Nja... Den ser ut vara känslig för repor, diverse skador på bezeln. Militärklockor ska tåla lite tuffare tag... Lite dressad stuk på den...
Och ja, bandhornen ser konstiga långa ut...
 

Ganga

Omega
Lite tuff var den...men "14 000 kr-tuff", njae, så bra pengar tjänar jag inte, kan hitta annat som tilltalar mig mer!
Men som sagt tuffa! :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ser helt OK ut. Till skillnad från de flesta som har skrivit i tråden tycker jag att den svarta är snyggare.
Frågan är (vilket många redan har tagit upp) om den är värd 14000? Tveksamt!
 

ernst

Omega
Jag är generellt positiv till Longines nyutgåvor av äldre modeller men den här såg inte riktigt bra ut, finns snyggare i den här stilen med avsevärt lägre pris
 

mmx

Cartier
Bumpar eftersom jag överdoserar på Band of brothers/Pacific nu. Skitsnygg imho. Priset är väl kanske sådär. WR till ynka 30m är en dealbreaker för mig. Håller med majoriteten att vit tavla (blånerade visare!) och G10 är vinnarkombon. Med svart krokoskinn 2000 dyrare för övrigt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Bumpar eftersom jag överdoserar på Band of brothers/Pacific nu. Skitsnygg imho. Priset är väl kanske sådär. WR till ynka 30m är en dealbreaker för mig. Håller med majoriteten att vit tavla (blånerade visare!) och G10 är vinnarkombon. Med svart krokoskinn 2000 dyrare för övrigt.
Trist. Den där bör man kunna bada med om du frågar mig... Och precis som du väljer jag bort den direkt i och med avsaknaden av ok WR.
 
  • Like
Reactions: mmx
Topp