• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny medlem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur gör alla ni som nya medlemmar här på forumet. Jag har läst och förstått reglerna att man måste vara medlem i 2 veckor och göra minst 50 inlägg för att få tillgång till bla. att kunna annonsera här på forumet.
Då Sverige är ett avlångt land kan man ju även ha ett nyvaknat intresse för klockor även utanför Stockholm. Det är ganska svårt att göra seriösa inlägg i märkesspecifika trådar så därför håller jag mig till allmäna trådar där jag tycker att jag tillför någonting men det gillas inte alltid fast det står att det är högt i tak. :(

Hur gör alla ni som nya medlemmar här på forumet. Jag har läst och förstått reglerna att man måste vara medlem i 2 veckor och göra minst 50 inlägg för att få tillgång till bla. att kunna annonsera här på forumet.
Då Sverige är ett avlångt land kan man ju även ha ett nyvaknat intresse för klockor även utanför Stockholm. Det är ganska svårt att göra seriösa inlägg i märkesspecifika trådar så därför håller jag mig till allmäna trådar där jag tycker att jag tillför någonting men det gillas inte alltid fast det står att det är högt i tak. :(

Jag tycker att du blir lite hårt bedömd när det reduceras post count :)

Tidigare har vi sett otaliga exempel på när folk har försökt snabbposta sig fram till köp & sälj med 50st "Snygg klocka" i rask takt.
Ser att du åtminstone försöker skriva din åsikt om olika ämnen, men förståeligt är det som du mycket riktigt påpekar inte helt enkelt att kasta sig in på ett forum i lindan av ett intresse och tillföra saker.

Hoppas att du inte tappar sugen i alla fall!

Leta trådar om klockor eller ämne du gillar och skriv åsikter eller frågor! Tror nog alla på forumet gillar att dela med sig om kunskap och svarar gärna på frågor eller diskuterar diverse ämnen 😁

Välkommen till Ks!

Det är bara att gå in i spåkule-rolex-tråden och skriva vilket skräp som helst så kommer du hamna i munhugg om vems åsikt som är bäst och då kommer du upp i 50 inlägg på nolltid 😊

Skämt åsido, bilder tycker jag är ett bra sätt att tillföra något om man inte har så mycket att säga. Välkommen!

Syftet med bestämmelsen är bra. Klocksnack är startat av ett gäng entusiaster som ett diskussionsforum och man vill att det ska fortsätta vara det primära syftet. Sedan har ju köp och säljsektionen naturligtvis lockat många medlemmar framför allt eftersom den är gratis. Men man vill dock framför allt främja deltagandet i alla andra avdelningar/trådar.

Du skulle varit med i OWG, då hade du haft 50 inlägg på en vecka. 😄 Skämt åsido så tror jag att de flesta här hade svårt att komma på saker att skriva i början.

Tips är att faktiskt posta bilder på klockor du har i dagens klocka- och ”vad gör din klocka nu”. Bumpa gamla trådar ser väl lite tokigt ut, även om avsikten är god. Tycker faktiskt att du har blivit lite väl hårt modererad. Skulle medlemmar med många fler inlägg modereras lika hårt så hade det inte varit mkt kvar av forumet. Kämpa på!

Tips är att faktiskt posta bilder på klockor du har i dagens klocka- och ”vad gör din klocka nu”. Bumpa gamla trådar ser väl lite tokigt ut, även om avsikten är god. Tycker faktiskt att du har blivit lite väl hårt modererad. Skulle medlemmar med många fler inlägg modereras lika hårt så hade det inte varit mkt kvar av forumet. Kämpa på!

Exakt detta! I ivern att hitta något att svara på och skriva om har det blivit en del bumpande av stenålderstrådar. Sen vips så har man ögonen på sig och då är det nog ännu enklare att nästa inlägg ses som spam. Bra tips med trådarna också!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp