• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nu tar vi helg,låter som musik i mina öron
8BB5DB9D-DB63-4294-8FAD-3E7885C3EA92.jpeg
 
Snart läggdags, och efter en tuff arbetsvecka känner jag mig i ungefär i samma skick som denna Sinn Decimal. Rätt sliten och härjad med andra ord :)

Tre långa veckor kvar innan man får ha en Sinnklocka på armen. Som tur är hinner i alla fall inte T50 landa i butik innan mars månads slut.

$_57c.jpg
 
Hm.....titta från 2.10 och vad säger han omkring 3 minuter in i filmen? :D
OBS - inte OT!


Öppnar upp för att det kommer ett nytt Revolutionsamarbete :)

Ångrar att jag inte köpte när @-RI- sålde sin Black Star, men jag var så inne på vintage då och när det inte var en Flyback som originalet valde jag bort den trots att jag verkligen gillar utseendet. Korkat, för nu är det försent med tanke på prisläget.

Men lärdomen är att köpa även om klockan inte är exakt in i minsta detalj så som man har tänkt sig. När jag tittar tillbaka på en del andra Sinn-missar så har det ofta varit detaljer som jag senare har omvärderat, och smak förändras. Bättre att köpa även om det inte känns exakt 100% och sälja om man nu inte kommer helt överens. Det är väldigt sällan som man förlorar stora pengar på att köpa och sälja Sinn.

EDIT: Exempel 👇 Manuell 103, date only inklusive originallänk och box som såldes till ett bra pris. Men tackade nej pga liten pil på sekundvisaren och skruvade pushers. Hade inte kunnat bry mig mindre om det idag, utan det hade garanterat varit en favorit i lådan.

31639076cw.jpg


31639073pn.jpg
31639074jb.jpg
 
Senast ändrad:
Öppnar upp för att det kommer ett nytt Revolutionsamarbete :)

Ångrar att jag inte köpte när @-RI- sålde sin Black Star, men jag var så inne på vintage då och när det inte var en Flyback som originalet valde jag bort den trots att jag verkligen gillar utseendet. Korkat, för nu är det försent med tanke på prisläget.

Men lärdomen är att köpa även om klockan inte är exakt in i minsta detalj så som man har tänkt sig. När jag tittar tillbaka på en del andra Sinn-missar så har det ofta varit detaljer som jag senare har omvärderat, och smak förändras. Bättre att köpa även om det inte känns exakt 100% och sälja om man nu inte kommer helt överens. Det är väldigt sällan som man förlorar stora pengar på att köpa och sälja Sinn.

EDIT: Exempel 👇 Manuell 103, date only inklusive originallänk och box som såldes till ett bra pris. Men tackade nej pga liten pil på sekundvisaren och skruvade pushers. Hade inte kunnat bry mig mindre om det idag, utan det hade garanterat varit en favorit i lådan.

31639076cw.jpg


31639073pn.jpg
31639074jb.jpg
Läckert med glas baksida, det har inte jag på min 😢


IMG_0985.JPG
 
Öppnar upp för att det kommer ett nytt Revolutionsamarbete :)

Ångrar att jag inte köpte när @-RI- sålde sin Black Star, men jag var så inne på vintage då och när det inte var en Flyback som originalet valde jag bort den trots att jag verkligen gillar utseendet. Korkat, för nu är det försent med tanke på prisläget.

Men lärdomen är att köpa även om klockan inte är exakt in i minsta detalj så som man har tänkt sig. När jag tittar tillbaka på en del andra Sinn-missar så har det ofta varit detaljer som jag senare har omvärderat, och smak förändras. Bättre att köpa även om det inte känns exakt 100% och sälja om man nu inte kommer helt överens. Det är väldigt sällan som man förlorar stora pengar på att köpa och sälja Sinn.

EDIT: Exempel 👇 Manuell 103, date only inklusive originallänk och box som såldes till ett bra pris. Men tackade nej pga liten pil på sekundvisaren och skruvade pushers. Hade inte kunnat bry mig mindre om det idag, utan det hade garanterat varit en favorit i lådan.

31639076cw.jpg


31639073pn.jpg
31639074jb.jpg
Du som har koll på det mesta; När de börjar prata om Sinn så säger de att Sinn kom in i bilden på 80-talet?
Började inte han tidigare med att serva klockor åt Bundeswehr?
Sen säger de att Sinn kom över NOS boetter från Heuer och började producera sina egna 155?
Det stämmer inte riktigt med historien jag hört; -han började byta ut tavlor mot sina egna.
 
Du som har koll på det mesta; När de börjar prata om Sinn så säger de att Sinn kom in i bilden på 80-talet?
Började inte han tidigare med att serva klockor åt Bundeswehr?
Sen säger de att Sinn kom över NOS boetter från Heuer och började producera sina egna 155?
Det stämmer inte riktigt med historien jag hört; -han började byta ut tavlor mot sina egna.
Vill minnas att Helmuth utöver Heuer ”incidenterna” ovan i början bara sålde till piloter?
 
@Limeee va fan, du var ju den utvalde, du skulle ju inte gå över till den mörka sidan.... Jag som klappade alla mina andra Sinn i morse och sa, Limeee är stark, jag kan oxå vara stark.

Nu sitter jag här och skakar i mörkret. @JoelD du sviker mig väl inte va?? Bara 20 dagar kvar!!!


😇
 
Tillbaka
Topp