Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2300 var toksnygg, kan det bli nästa LE från SinnRätt rolig guldtrio om man sorteras på dyraste Sinn på C24 Första gången jag såg 2300 trodde jag att det var en tokfejk, men den finns att hitta på Sinn´s hemsida.
Sinn Uhren: Modell 2300
www.sinn.de
2300 var toksnygg, kan det bli nästa LE från Sinn
2300 är otroligt läcker, trist att den fans i japan... Undrar hur många som tillverkadesSom bonus har alla tre modellerna manuella urverk så bara att slå till
2300 är otroligt läcker, trist att den fans i japan... Undrar hur många som tillverkades
Väcker onekligen ett vist ha begär..
Lite störande bara att det inte står SINN på tavlan..
Lite störande bara att det inte står SINN på tavlan..
Manuell ocksåVäcker onekligen ett vist ha begär..
Hm.....titta från 2.10 och vad säger han omkring 3 minuter in i filmen?
OBS - inte OT!
The Tutima x Revolution M2 Coastline Chronograph is a Modern Flieger That Hits all the Right Notes
Wei and Jeremiah take a quick look at Flieger history and discuss our latest collaboration with Tutima, a blacked-out version of their fantastic M2 Coastline Chronograph in Grade 2 titanium.revolutionwatch.com
Är det en sånhär han pratar om??Hm.....titta från 2.10 och vad säger han omkring 3 minuter in i filmen?
OBS - inte OT!
The Tutima x Revolution M2 Coastline Chronograph is a Modern Flieger That Hits all the Right Notes
Wei and Jeremiah take a quick look at Flieger history and discuss our latest collaboration with Tutima, a blacked-out version of their fantastic M2 Coastline Chronograph in Grade 2 titanium.revolutionwatch.com
Läckert med glas baksida, det har inte jag på minÖppnar upp för att det kommer ett nytt Revolutionsamarbete
Ångrar att jag inte köpte när @-RI- sålde sin Black Star, men jag var så inne på vintage då och när det inte var en Flyback som originalet valde jag bort den trots att jag verkligen gillar utseendet. Korkat, för nu är det försent med tanke på prisläget.
Men lärdomen är att köpa även om klockan inte är exakt in i minsta detalj så som man har tänkt sig. När jag tittar tillbaka på en del andra Sinn-missar så har det ofta varit detaljer som jag senare har omvärderat, och smak förändras. Bättre att köpa även om det inte känns exakt 100% och sälja om man nu inte kommer helt överens. Det är väldigt sällan som man förlorar stora pengar på att köpa och sälja Sinn.
EDIT: Exempel Manuell 103, date only inklusive originallänk och box som såldes till ett bra pris. Men tackade nej pga liten pil på sekundvisaren och skruvade pushers. Hade inte kunnat bry mig mindre om det idag, utan det hade garanterat varit en favorit i lådan.
Visst kan det vara kul med glasbaksida men jag tycker känslan med metall mot hud är skönare än glas.Läckert med glas baksida, det har inte jag på min
Visst kan det vara kul med glasbaksida men jag tycker känslan med metall mot hud är skönare än glas.
Glas fastnar lite.
Du som har koll på det mesta; När de börjar prata om Sinn så säger de att Sinn kom in i bilden på 80-talet?Öppnar upp för att det kommer ett nytt Revolutionsamarbete
Ångrar att jag inte köpte när @-RI- sålde sin Black Star, men jag var så inne på vintage då och när det inte var en Flyback som originalet valde jag bort den trots att jag verkligen gillar utseendet. Korkat, för nu är det försent med tanke på prisläget.
Men lärdomen är att köpa även om klockan inte är exakt in i minsta detalj så som man har tänkt sig. När jag tittar tillbaka på en del andra Sinn-missar så har det ofta varit detaljer som jag senare har omvärderat, och smak förändras. Bättre att köpa även om det inte känns exakt 100% och sälja om man nu inte kommer helt överens. Det är väldigt sällan som man förlorar stora pengar på att köpa och sälja Sinn.
EDIT: Exempel Manuell 103, date only inklusive originallänk och box som såldes till ett bra pris. Men tackade nej pga liten pil på sekundvisaren och skruvade pushers. Hade inte kunnat bry mig mindre om det idag, utan det hade garanterat varit en favorit i lådan.
Vill minnas att Helmuth utöver Heuer ”incidenterna” ovan i början bara sålde till piloter?Du som har koll på det mesta; När de börjar prata om Sinn så säger de att Sinn kom in i bilden på 80-talet?
Började inte han tidigare med att serva klockor åt Bundeswehr?
Sen säger de att Sinn kom över NOS boetter från Heuer och började producera sina egna 155?
Det stämmer inte riktigt med historien jag hört; -han började byta ut tavlor mot sina egna.
Japp det har jag också läst/hört.Vill minnas att Helmuth utöver Heuer ”incidenterna” ovan i början bara sålde till piloter?
Dålig självdisciplin här, men hejar på er @Jamterik @JoelD
Erkänner att jag är pissless på att ha samma klocka...