• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet - Ärvt ryska klockor, söker info.

LillanL8

Breitling
Hej.
Min pappa lämnade efter sig några ryska klockor som vi barn först tänkte kassera, men efter att ha hängt här ett tag och läst på så fastnar man i historien, så klockorna blir kvar. Dock skulle jag gärna vilja ha lite mer information från alla de kunniga i forumet.
Känner jag mig själv rätt kommer jag väl snöa in fullständigt :)
Buran, Poljot, kronograf och krona vid 2 har jag snappat upp, samt att det är en djungel när det gäller ryska klockor, vilket gör det lite knepigt som nybörjare.
Bifogar bild på 2 av klockorna (urtavla) Kan komplettera med fler när jag befinner mig hemma. De är ganska slitna men ändå tilltalande.

Försökte lägga in i forumet för ryska klockor men det gick inte så bra. Är inte någon hejare
på forum direkt.

Vänligen
LillanL8
IMG_20181227_223945.jpg
IMG_20181227_225316.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Hej.
Min pappa lämnade efter sig några ryska klockor som vi barn först tänkte kassera, men efter att ha hängt här ett tag och läst på så fastnar man i historien, så klockorna blir kvar. Dock skulle jag gärna vilja ha lite mer information från alla de kunniga i forumet.
Känner jag mig själv rätt kommer jag väl snöa in fullständigt :)
Buran, Poljot, kronograf och krona vid 2 har jag snappat upp, samt att det är en djungel när det gäller ryska klockor, vilket gör det lite knepigt som nybörjare.
Bifogar bild på 2 av klockorna (urtavla) Kan komplettera med fler när jag befinner mig hemma. De är ganska slitna men ändå tilltalande.

Försökte lägga in i forumet för ryska klockor men det gick inte så bra. Är inte någon hejare
på forum direkt.

Vänligen
LillanL8
IMG_20181227_223945.jpg
IMG_20181227_225316.jpg
Jag är inte expert på ryska klockor (det finns betydligt kunnigare personer på forumet), men den andra klockan är en Vostok Komandirskie tillverkad under Sovjettiden. Stenhård klocka!
 

LillanL8

Breitling
Tack,ja den vita gillar jag, både i form och hur den satt på armen. :) (Även för att det är en ubåt naturligtvis då farfar kom med Ubåt under WW2)
Här kommer en bild på alla 4 Ryssar samt resp. baksidor.
Hoppas att bilderna är Klickbara :)
Jag antar att armbanden tillkommit, men 3 är läder och har tryckt "Poljot" och "Vostok" varav den sista kan jag inte utläsa.

IMG_20181228_135708.jpg
IMG_20181228_135153.jpg IMG_20181228_135306.jpg IMG_20181228_135359.jpg IMG_20181228_135513.jpg

Framsidan på de 2 mellersta

IMG_20181228_135552.jpg IMG_20181228_135626.jpg

3 Vostok och en Buran? Modell? Från ca när?
 
Senast ändrad:
Topp