• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny Patek Calatrava i stål

DrDre

Diamant
Inte alls dum. 40mm i stål. 25 000 Euro. Ltd Ed.
https://monochrome-watches.com/pate...mited-edition-new-manufacture-building-price/
608EC8E1-C2F4-4B22-B0EC-3B61A5CC9396.jpeg

Nä den gillade jag ej. Trodde inte Patek skulle göra en på tok för stor "dressare" i stål för att följa masspsykosen. Tycker inte heller den var snygg.

Jag tror inte att den är avsedd att vara en dress watch. För det är den för stor och har datum (och är i stål). Snarare en "allroundklocka för dagligt bruk för den med ett lite lugnare liv". Alltså ungefär som JLCs nya Master Control (som har närmast identiska mått).

Jag tror inte att den är avsedd att vara en dress watch. För det är den för stor och har datum (och är i stål). Snarare en "allroundklocka för dagligt bruk för den med ett lite lugnare liv". Alltså ungefär som JLCs nya Master Control (som har närmast identiska mått).
Absolut är det nog så

Jag tycker att den är superskön.
Däremot ger den mer vibbar av en JLC snarare än en Patek.

Jag gillar den också. Jag tror aldrig jag sett en PP på textilband tidigare (förutom den nedan). Jag är dock lite förvånad över att man inte har en länk till den. Många föredrar nog det på en allroundklocka.

Dessa har man nog sneglat på under designarbetet.

C0BF5EF4-6A05-4626-BD44-E1AABD6E3939.jpeg

1E156945-645E-4AFC-B79E-745F2BD62A3D.jpeg

Rubriken gladde mig, men så såg jag bilden. Jag upplever klockan som obalanserad, nästan vulgär.

Att i en premiumprodukt försöka efterlikna ett visst material med ett annat känns väldigt skevt.

Jämfört med sin aningen mer komplicerade storebror så är den rena fyndet. Den här gick på auktion för 6,2 miljoner CHF (ca 60 miljoner kronor).
89C7EC44-EE39-4EE4-9719-B609506FBFD8.jpeg
Den tycker jag personligen är rätt snygg, jag har inget emot bakgrunden i urtavlan (heter det förresten guilloche?).
Däremot har jag stora problem att se siffrorna/index på klockan, det blir JLC i lite för stor utsträckning för egen smak.

Tillbaka
Topp