• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Patek Philippe

MJ24

Patek
2-Faktor
Som ett Haute Horlogerie-ur är den säkert en prestation och som konstverk likaså, men inte tycker jag den är speciellt snygg...:confused:
 
D

Deleted member 1265

Guest
Undrar vem som kan bära en sån här pjäs värdigt? Påven?
För rörig klocka för mig, misstänker dock att i verkligheten är den säkert otrolig, kanske rentav får många erkända klockmärken att blekna i jämförelse.
 

DrDre

Patek
Jag undrar om denna verkligen har designats av PP. Den där gravyren och sättet man har skrivit PP med väldigt stora bokstäver. Kan det vara någon mod som gjorts i efterhand eller kanske någon udda specialbeställning av någon på Forbeslistan från ett land där man inte har demokrati?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Löjligt att hypa, bara för att det är PP?
Den ser fortfarande ut som något Theorema skulle spottat ut, i alla fall på bild.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
@Vevarens klocka är snyggare...
TKAUSCJ.jpg
 

oscaroscar

Panerai
Vacker att titta på, konstverk minst sagt!

På tal om inget alls, vart har Spencer tagit vägen? Inte vart aktiv på flera dagar :D
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Om man tycker att detta liknar Theorema så borde man nog be sin sköterska boka tid åt en hos optikern. ;)

Detta är dock ett ur reserverat för crème de la crème de la crème så vi behöver nog inte oroa oss över hur den sitter på armen...

PatekPhilippeSkyMoonTourbillon6002G-17.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Den kan säkert ha världens häftigaste urverk men är fortfarande ful som fn
 

Icaras

Rolex
Ser ut som ett arkeologiskt fynd från medeltiden. Vet inte riktigt vilken målgruppen den är riktad till :confused:
 

Icaras

Rolex
Den krämigaste krämen som uppskattar hantverk av högsta kvalitet. Men jag förstår att folk dissar den då den inte ser ut som en trött gubbsafirsub.
Vissa detaljer var snygga, andra inte. Men för min del blir för mycket. Urverket mm kan man inte klaga på, men designen tilltalade inte mig.
Men smaken är som baken ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nej, den dissas inte för att den inte ser ut som en sub. Den dissas för att den ser förjävlig ut. Det är ett fantastiskt hantverk, absolut, dock ett fult sådant.
 
Topp