...bara en rolig tanke, tror ni Rolex kommer ge ut en ny release av OysterQuartzen?
Vore lite coolt men en lite större med uppdaterad länk osv...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte heller det, det skulle förstöra rolex image och status. Det är väl därför tex omega verkar minska antalet Quartz-modeller
Jag tror att det skulle bli att många blev intresserade.Så jag tror inte en ny OysterQuartz skulle dra ner märket på samma sätt...
En riktigt trevlig tanke Master! Som en DJII med 41 mm men tunnare och vassare. Ascoolt!
Edit: ångrade mig lite.. Kanske ännu finare om de gjorde den typ 39-40 mm för att inte riskera att den blir "blaffig"..?
En riktigt trevlig tanke Master! Som en DJII med 41 mm men tunnare och vassare. Ascoolt!
Edit: ångrade mig lite.. Kanske ännu finare om de gjorde den typ 39-40 mm för att inte riskera att den blir "blaffig"..?
Den är redan fulländad och i perfekt storlek.
Tror inte den kommer att nylanseras och hoppas att så inte är fallet.
![]()
Jag tror att just det motsäger att de gör en remake, det att priset skulle bli så pass högt och frågan är om folk idag skulle betala det priset..?Skillnaden mellan Rolex och Omega är ju att Rolex skötte det snyggt, dom var smarta och gjorde en helt egen modell som sitt Quartz alternativ (och jag VET att det även gjordes några få med Automat i samma case) medans Omega satte quartz verk i samma modeller som dom även hade automat av, BAD move...
Så jag tror inte en ny OysterQuartz skulle dra ner märket på samma sätt, eftersom den inte 'utger' sig för att vara en automat och skulle nog inte bli billigare heller för den delen...
Que..? Nyvaken Denke?Gud hör bön masterkiller
Den har ju redan kommit... http://www.blocket.se/malmo/Rolex_guld_day_date_48359506.htm?ca=11&w=3
![]()
Que..? Nyvaken Denke?
Precis.. Tyvärr!Njäe, rätt liten chans - dels för att det inte är relevant i utbudet och även för att marknaden sannolikt inte är intresserad av att köpa stålquartz för 60-70k (och att sänka priset är inte aktuellt).
Vore coolt. Kanske med ett 9F8x verk......bara en rolig tanke, tror ni Rolex kommer ge ut en ny release av OysterQuartzen?