• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Seiko skx007, 1 timme fel.

Sjoning

Breitling
Fick hem en helt ny seiko skx007 i torsdags, och har nu haft på mig den ca 14 timmar per dag i 3 dagar. Har fått ställa om tiden två gånger under dessa 3 dagar. Och det handlar inte om några minuter, idag fick jag ställa fram den 1 timme... Någon som varit med om detta någon gång?

Mvh Sjoning
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ännu en klocka från creationwatches som felar. När fan ska folk sluta handla av dem? Helt ärligt så tycker jag vi får skylla er själva nu med tanke på alla felande klockor de säljer.
 

tomva1

Omega
Köpte min från cw tidigare i år. Har fungerat och fungerar utmärkt. Verkar vara mycket som felar därifrån nu. Kanske hade tur med tanke på alla som har problem med klockor därifrån.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fanns det inte nån huskur som gick ut på att smälla klockan i nåt hårt från sidan så skulle den funka igen?
Hittar tyvärr inte länken nu men är säker på att läst om det.
Inte för att jag tycker det är nån bra idé egentligen men CreationWatches brukar ju inte vara pigga på att betala returfrakten.
 

Hugii

Audemars
Eller kan det vara CW som försöker kränga returnerade klockor en gång till? Därav den höga felfrekvensen?
Och vad tjänar de på det..... har klockan gått fel på en arm, kommer den att gå lika fel på en annan oxå... eller har jag missat nåt.
Varför försvara seiko?? Det är bara seikos fel....
 
  • Like
Reactions: PCB
Borde inte Seiko har bättre kvalitetskontroll?
Seiko har gått ned sig rejält som märke dom senaste tio åren. Förutom Sportura SPC003 så har dom ju inte levererat ur som man känt som något måsteköp. Till och med Casio gör mer lockande ur nuförtiden. Hade hellre köpt en Casio GWN-1000 än en Seiko SKX007. Casion känns mer driftsäker och har dessutom fler funktioner och ändå ser klockorna nästan likadana ut.
 

PCB

Audemars
Ännu en klocka från creationwatches som felar. När fan ska folk sluta handla av dem? Helt ärligt så tycker jag vi får skylla er själva nu med tanke på alla felande klockor de säljer.

Eller ,,, ännu en klocka från seiko som felar.
När fan ska folk sluta handla dom?
Helt ärligt så tycker jag ni får skylla er själva nu med tanke på alla felande klockor de säljer. :rolleyes:;)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Seiko har gått ned sig rejält som märke dom senaste tio åren. Förutom Sportura SPC003 så har dom ju inte levererat ur som man känt som något måsteköp. Till och med Casio gör mer lockande ur nuförtiden. Hade hellre köpt en Casio GWN-1000 än en Seiko SKX007. Casion känns mer driftsäker och har dessutom fler funktioner och ändå ser klockorna nästan likadana ut.
Hehe ja smaken är som baken
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Seiko har gått ned sig rejält som märke dom senaste tio åren. Förutom Sportura SPC003 så har dom ju inte levererat ur som man känt som något måsteköp. Till och med Casio gör mer lockande ur nuförtiden. Hade hellre köpt en Casio GWN-1000 än en Seiko SKX007. Casion känns mer driftsäker och har dessutom fler funktioner och ändå ser klockorna nästan likadana ut.
Nästan likadana? :confused:
casio-g-shock-gulfmaster-gwn-1000-watch.jpg
SKX007J-P.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller ,,, ännu en klocka från seiko som felar.
När fan ska folk sluta handla dom?
Helt ärligt så tycker jag ni får skylla er själva nu med tanke på alla felande klockor de säljer. :rolleyes:;)
Fast du missar poängen. I princip alla SEIKOs man hör talas om som felar kommer från creation watches.
 
Topp