• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny VD för Tag Heuer, Frédéric Arnault

Bra beslut?

• Totala väljare
    32
Som några av er kanske läst så har Tag Heuer en ny VD som tillträder sin nya post den 1/7.
Det som är intressant och lite märkligt för min del är just vem de valt, samt hans ålder.
Frédéric Arnault är son till Bernard Arnault, VD och delägare till en stor del av LVMH. Så lite nepotism kan nog understrykas. Kanske inte lite, utan mycket.

Watchesbysjx skriver följande: "The 25-year old graduated from France’s prestigious Ecole Polytechnique with a degree in Computational and Applied Mathematics, notching up internships at McKinsey and Facebook"
https://watchesbysjx.com/2020/06/frederic-arnault-tag-heuer-ceo.html

Hodinkee skrev oironiskt detta: "He's a veteran of both Facebook and the consulting firm McKinsey"
https://www.hodinkee.com/articles/frederic-arnault-named-ceo-tag-heuer

Själv är jag rätt tveksam till hans verkliga förståelse för branschen, då den avdelning han var på innan detta var för Tag Heuer Connected, deras smartwatch.
Att kallas veteran inom någon bransch alls efter bara några få år efter studier är skrattretande enligt mig då det finns gott om folk som jobbat i branschen inom management längre än hans livstid. Självklart spelar det roll att pappa är storchefen, men hur kommer Tag Heuer gå genom detta?

Vad tror vi, kommer han sköta det väl eller är detta början på slutet för Tag Heuer?

Well forutom uppenbar svagerpolitik, kan han lyckas med bra medarbetare som har koll och sedan kan framgangen bli just via smart watches, samarbeten och marketing. Men deras mekaniska range framledes, hmmm....

Jag instämmer i bristen av erfarenhet och det är ju fånigt att kalla honom erfaren. Men ytterst hänger det nog på om det är en klok o driven person o det vet vi ju inte ännu. Så låt pöjken få ej chans att visa vad han går för så sågar vi honom sedan!:D

Nepotism i dess oskönaste form.
Tror det är början på slutet...

Så praktikplatser är ”veteran med erfarenhet från” - fan det löjligaste jag läst.

Att Arnaults behandlar Tag som ett insteg i familjeföretaget är väl inte så konstigt. Har karln arbetat på McKinsey borde han inte varit helt tappad från en vagn, han rapporterar dessutom till Bivérs handvalda man Stephane Bianchi.

Frågan är om alla ovan blir lika kränkta över ”nepotismen” när och om nästa generation Stern tar över PP.

Att Arnaults behandlar Tag som ett insteg i familjeföretaget är väl inte så konstigt. Har karln arbetat på McKinsey borde han inte varit helt tappad från en vagn, han rapporterar dessutom till Bivérs handvalda man Stephane Bianchi.

Frågan är om alla ovan blir lika kränkta över ”nepotismen” när och om nästa generation Stern tar över PP.
Ofta får nästa generation ta över när de är äldre och har mycket erfarenhet inom familjeföretaget. TAG Heuer må vara ägt av Arnault men grabben har nog inte så bra koll på varken klockor eller TAG Heuer som andra i företaget har.

”Arbetat”:

”...notching up internships at McKinsey and Facebook"

Har ärligt talat inget emot att han tar över, eller att pappa är den han är. Men att slå på stora trumman över en praktikplats han sannolikt inte skulle fått utan sitt släktband känns bara tramsigt.

”Arbetat”:

”...notching up internships at McKinsey and Facebook"

Har ärligt talat inget emot att han tar över, eller att pappa är den han är. Men att slå på stora trumman över en praktikplats han sannolikt inte skulle fått utan sitt släktband känns bara tramsigt.
Poäng. Men likt den gode Tjabo får man förlita sig på praktik och gott uppförande när man råkar ha en familj som äger saker.

Ofta får nästa generation ta över när de är äldre och har mycket erfarenhet inom familjeföretaget. TAG Heuer må vara ägt av Arnault men grabben har nog inte så bra koll på varken klockor eller TAG Heuer som andra i företaget har.
Känner du honom? ;)

Vem vet, han kanske är värsta klocknörden med superkoll på TAG.

Poäng. Men likt den gode Tjabo får man förlita sig på praktik och gott uppförande när man råkar ha en familj som äger saker.

Finns faktiskt en del studier som talar till fördel för familjeföretag så jag har principiellt inget emot att de drivs så. Var egentligen bara formuleringen av honom som en ”veteran från McKinsey” när det i själva verket handlade Om en praktik som kändes fjantig.

Stor respekt för folk som lyckats ta sig in på McKinsey och varit framgångsrika där men det är lite oklart om TH:s nya VD fick sitt internship via meriter eller kontakter...

Hurså? Tycker att George Kern gjort ett rätt bra jobb, han har vart väldigt aktiv i att jobba upp företaget. Att modellerna som släppts kanske inte är i din smak är en annan sak, men rent ekonomiskt har det gått väl för dem sedan han tog över.
Var väl nog väldigt dåligt påläst, ursäktar detta! Baserat på att jag pratade med en stor AD på GC som sa att de nya modellerna nog kunde sälja bättre :) roligt att det går bra för dem och det känns som att de är på rätt väg med de nya modellerna!

Var väl nog väldigt dåligt påläst, ursäktar detta! Baserat på att jag pratade med en stor AD på GC som sa att de nya modellerna nog kunde sälja bättre :) roligt att det går bra för dem och det känns som att de är på rätt väg med de nya modellerna!

Ingen fara alls, vi är alla här för att lära! Under den tidigare ledningen kändes det som att de stagnerat lite, så kul med ny luft i företaget!

Jag kan på sätt och vis förstå att folk är försiktigt skeptiska men varför? Han har ju inte tagit några beslut eller påverkat företaget i någon riktigt än så det känns lite tidigt att dra på för stora växlar enbart baserat på hans bakgrund. Förhoppningsvis håller han sig i periferin och överlåter det mesta till de med koll under tiden som han lär sig mer både om hur företaget fungerar, vilka designmässiga drag man historiskt sett har hållit sig till och i framtiden planerar att följa osv.

Jag sticker ut hakan och säger snarare att det är kul med lite nytt blod, det är nog många trångsynta klockmärken som skulle behöva det. Jag får väl sätta en påminnelse om två år och se om man får äta upp det. :D

Jag kan på sätt och vis förstå att folk är försiktigt skeptiska men varför? Han har ju inte tagit några beslut eller påverkat företaget i någon riktigt än så det känns lite tidigt att dra på för stora växlar enbart baserat på hans bakgrund. Förhoppningsvis håller han sig i periferin och överlåter det mesta till de med koll under tiden som han lär sig mer både om hur företaget fungerar, vilka designmässiga drag man historiskt sett har hållit sig till och i framtiden planerar att följa osv.

Jag sticker ut hakan och säger snarare att det är kul med lite nytt blod, det är nog många trångsynta klockmärken som skulle behöva det. Jag får väl sätta en påminnelse om två år och se om man får äta upp det. :D
Tror faktiskt jag håller med, känns som Rag Heuer behöver någonting nytt och annat än vad dom har nu.

För att man är ung behöver man inte vara dum.
Klart killen fixar uppgiften, han har garanterat en hel del mentorer som supportar.
Nya tider nya krafter.

Hurså? Tycker att George Kern gjort ett rätt bra jobb, han har vart väldigt aktiv i att jobba upp företaget. Att modellerna som släppts kanske inte är i din smak är en annan sak, men rent ekonomiskt har det gått väl för dem sedan han tog över.
har det verkligen gått så bra?
jag är tveksam till allt nytt han släppt med premier modellerna mm...
som tur är har väl dom överprisade re-issuena räddat upp andra modeller

Kern är en herre som gärna vill synas för mycket!

Tillbaka
Topp