Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
när inte ens kaplans kan skilja på om en tag heuer är äkta eller fejk då är det inga imponerande sakerJa är väl rätt klart att han inte "fått" posten om inte pappa har ett minst sagt stort inflytande...Sedan finns det, som flera skrivit, mer seniora som backar upp. Men frågan är om de inte hamnat lite fel med sina remakes inte minst prismässigt. Blir intressant hur som.
hörde att kern ska gå till rolex efter sommaren...
men tanken på det vore lite spännande!Nä, det har du inte.
har det verkligen gått så bra?
jag är tveksam till allt nytt han släppt med premier modellerna mm...
som tur är har väl dom överprisade re-issuena räddat upp andra modeller
Kern är en herre som gärna vill synas för mycket!
men tanken på det vore lite spännande!
han hade ändrat hela företaget haha
ber om ursäkt för att man hade en åsikt...Rent ekonomiskt ja. Som nämnt tidigare så är din eller alla andras åsikt om de nya modellerna egentlig irrelevant, det har gått bra för dem ekonomiskt.
jag skämtade eftersom rolex är så strama när det kommer till allt medans kern gör lite som han själv vill.Varför säga att du hört det i så fall?
Han är en helt annan typ av ledare än det som skulle passa Rolex. Jag vet för ett faktum att han inte är deras största fan affärsmässigt.
= )Kamali, King
Ovanligt - nejNepotism att jobba på pappas firma?
Är väl inget ovanligt.
Varför svågerpolitik? Är grabben så jävla inkompetent?Ovanligt - nej
Osmakligt - ja
Kanske bara är jag men jag ogillar svågerpolitik, gräddfiler och inkvoteringar. Tyvärr inte den verklighet vi alla lever i men i min bok går kompetens först, alla dagar i veckan...
Vet ej om han är ”inkompetent” eller ej men om man ser till hans meritlista så lämnar det ju en del att fundera på:Varför svågerpolitik? Är grabben så jävla inkompetent?
Hade pappa Zuckerberg ägt aktier i Facebook då hade sonen varit idiotförklarat när han som 20+ blev VD? Eller?
Vet inte hur en tillsättning av sonen, arvingen och blivande koncernchefen till en VD-post i företagets minst viktiga bolag kan räknas som svågerpolitik eller inkvotering. Arnaults koncern ska ju ledas av en Arnault, inte Arnaults svåger.Ovanligt - nej
Osmakligt - ja
Kanske bara är jag men jag ogillar svågerpolitik, gräddfiler och inkvoteringar. Tyvärr inte den verklighet vi alla lever i men i min bok går kompetens först, alla dagar i veckan...
En av sakerna jag reagerar över är att Hodinkee kallar honom för veteran när han jobbat som praktikant i några månader på två företag....Min känsla är att om man söker efter den mest kompetenta ledaren för ett företag så är sannolikheten liten att det råkar vara just ens egen son som är bäst lämpad...
Men det är som sagt bara en känsla. Han kanske är jätteduktig.
Min erfarenhet av familjeföretag är inte att det är "rätt man på rätt plats" som gäller, utan snarare den som står på tur.
Det viktiga för Tag Heuer som jag ser det är att fortsätta distansera sig så mycket som möjligt från Tag-delen av varumärket och försöka återskapa bilden av Heuer. Kanske bränna den där jävla bilden på Steve McQueen och gå vidare...
Bara ¢2 från en vanlig knegare.
Definitivt! Men att försöka sälja honom som veteran i Hodinkee är rent av bara osmakligt.Många företag har drivits väl i flera generationer, titta på Wallenberg och Bonnier tex. Nepotism är bara provocerande för dem som inte omfattas av den. Det var många som skakade på huvudet när Christina Stenbeck tog över ung och oerfaren efter sin fars bortgång. Man får inte glömma att många av dessa arvtagare är fostrade sen vaggan att bli bra ledare. Jag hoppas det går bra för honom.
Det håller jag med om, men ser inte hodinkee som kunnig inom företagande, så det passerade bara förbi utan notis från min sida.Definitivt! Men att försöka sälja honom som veteran i Hodinkee är rent av bara osmakligt.
Jag tror inte att det är en slump eller deras ovetande om företagande som gör att de försöker sälja honom som veteran utan jag tror på ett inflytande utanför hodinkee.Det håller jag med om, men ser inte hodinkee som kunnig inom företagande, så det passerade bara förbi utan notis från min sida.
Ja jag med (juniortjänster i några enstaka månader enbart under somrar dessutom), sen är ju frågan om det är Hodinkee själva som benämner honom som veteran eller om det är en omskrivning från någon pressrelease eller info från TH själva för att försöka ge honom mer tyngd.En av sakerna jag reagerar över är att Hodinkee kallar honom för veteran när han jobbat som praktikant i några månader på två företag....
Det går ju inte att tycka nåt annat, att kompetens är viktigt, men en betalt tjänsteman är just det. En person som representerar ägande och familjetradition har en lojalitet som ibland kan vara förödande men ibland kan vara helt oslagbar. Det är inte ett vanligt jobb utan ett arv man förvaltar. Läs historien om Patek, minst sagt imponerande.Ja jag med (juniortjänster i några enstaka månader enbart under somrar dessutom), sen är ju frågan om det är Hodinkee själva som benämner honom som veteran eller om det är en omskrivning från någon pressrelease eller info från TH själva för att försöka ge honom mer tyngd.
Visst, det finns ju mängder av exempel på liknande påläggskalvar som snabbt skolas in för att sen få ledande positioner och det betyder ju inte att de automatiskt kommer göra ett dåligt jobb men jag vidhåller fortfarande att kompetens är att föredra framför släktband men det är ju en utopi i många fall.
Precis. Objektiv kompetens ger oss Invicta (ett av branschens mest framgångrika brands) eller för den delen Fillippo Loretti, DW osv. Om det är utvecklingen man vill ha är det superbra att plocka in den mest kompetenta företagsledaren som finns där ute. Om man är aktieägare av LVMH är det nog en superbra grej, går det tillräckligt bra kan de kanske skapa ett TH som är så starkt att de kan sälja varumärket till CWC eller Invicta för ett bra pris.Det går ju inte att tycka nåt annat, att kompetens är viktigt, men en betalt tjänsteman är just det. En person som representerar ägande och familjetradition har en lojalitet som ibland kan vara förödande men ibland kan vara helt oslagbar. Det är inte ett vanligt jobb utan ett arv man förvaltar. Läs historien om Patek, minst sagt imponerande.
Ja det kan ju vara oslagbart som du skriver och det finns ju många exempel på det men det jag försöker säga är ett det automatiskt inte är upplagt för succé bara för att man är släkt och näst på tur i tronföljden. (Sen kan det ju iof inte vara lätt att behöva axla det ansvaret och stå där som nysnyten 25-åring med praktiktjänst från Facebook i bagaget och leda ett stort företag)Det går ju inte att tycka nåt annat, att kompetens är viktigt, men en betalt tjänsteman är just det. En person som representerar ägande och familjetradition har en lojalitet som ibland kan vara förödande men ibland kan vara helt oslagbar. Det är inte ett vanligt jobb utan ett arv man förvaltar. Läs historien om Patek, minst sagt imponerande.