Tissot1947
Silver
Hmmm... Nu vet jag inte exakt vad ett "keyleas works" är, men när något liknande har hänt mig (ett antal gånger i olika verk när jag fått för mig att plocka ut dem) så är det att "låset" för bommen (pinnen/stången som går in i verket) som inte kommer rätt och den lilla spaken som låset är en del av (eller hur det är) inte kommer i rätt läge. Då har jag antingen löst det genom att prova montera bommen/kronan ett par ggr eller så har jag fått plocka bort lite bryggor osv för att få det rätt igen, om detta är det spm hänt dig vet jag inte, och vore det min krono skulle jag nog inte vågat göra det, där är sååå mycket delar jämfört med ett vanligt "simpelt" handkagat eller automatiskt.Stämmde bra, tack! Dock så rör sig visarna både i ställ-läget och uppdragsläget, dvs fjädern dras inte upp i innersta läget. Tror du att det är något som ligger fel i "keyless works" och att jag måste plocka bort tavlan för att lägga något rätt/byta någon del? Eller kan det finnas en enklare lösning? Sandkvist
Edit. Jaha ett keyless är ett vanligt efter en snabb googling?
Och för att förtydliga mig det är inte låset till bommen som jag menade kunde komma fel utan ett av de två kugghjulen som bommen går in i