• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya ALS Moon Phase, ris eller ros?

B1884

Audemars
2-Faktor
:als: har presenterat en ny modell i sin Grand Lange 1-serie, Grand Lange 1 Moon Phase.

Jag är såld på deras design och tycker den är urläcker, vad tycker ni?
Vilken är snyggast. Gulguld, roseguld eller platina?

Guldarna listar på 38 900€ och platina på 50 900€

(bilder från hodinkee, läs artikeln om klockan här)

BPB_8905.jpg


BPB_8913.jpg


BPB_8916.jpg


BPB_8927.jpg


BPB_8941.jpg


BPB_8974.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hade jag varit gjord av pengar hade jag kört två ALS på varje arm... Vackraste klockorna som finns. Synd att dom knappt går att köpa bara!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lite kluven. Man ser ju direkt att det är en Lange och det säkert är hög nivå på allt.
MEN... Designen känns rätt oklassisk och jag vet inte hur vacker man kan kalla den. Jag tycker power reserv indikatorn tar väl mycket av tavlans yta, mycket dö-yta över huvud taget. Själva tidhållningen är ocentrerad vilket leder till minskad "subtavla" samtidigt som man klämt in månfasen där med. Så tavlan blir trång men med mycket onyttjad yta. Det finns vackrare klockor med samma komplikationer IMO.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice, men inte gratis direkt. Jag tror handuppdragna klockor kommer komma tillbaka hyfsat starkt bland WISare.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Man kommer väl med största sannolkhet aldrig att äga en ALS, men det är de vackraste klockorna som finns i min värld. Den här liksom i princip alla deras modeller.
 

djanbin

Omega
Superfin klocka. Ska man gnälla på nåt så är det väl 1. Datumsiffrorna ligger i olika höjd, stör lite. 2. Prislappen...
 
Topp