• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Bond-Klockan!

Haha, det är ju en klassisk uppsättning, Bond Rolle och för smalt band, historien går att länken gick av och de fick improvisera lite fort och när de väll börjat filma var det för sent att byta. tydligen någon ut filmteamet som fick släppa till bandet, Rolex med 20 mm mellan bandhornen var ju ganska fläskigt på den tiden ...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Provade i helgen, över förväntan. Mycket vassare än SM300 i min mening.
20151010_123323.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nu när jag ser den på en riktig bild tycker jag att loggan är jättestor och sitter väldigt högt upp. Skulle trott det var en kopia om jag inte viste att det var en LE Seamaster.
Bra reflektion, inte tänkt så långt. Tror jag gillade den då jag egentligen skulle vilja gilla SM300men inte gjort det pga av länken, gillar även GMT vridningen i sin enkelhet jämfört med SM300. Men skulle jag köpa den? Förmodligen inte..
 

Rivalen

Rolex
12 tim vridring/inlägg borde finnas som alternativ till alla dykarvridringar som aldrig används = budget GMT gillar jag. Det är väl det jag gillar på den.
 
Förstår inte riktigt sekundvisaren, den täcker ju över sekundmarkeringarna. Känns ju inte helt klockrent. Annars gillar jag den skarpt. Känns retrofräsch.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Testade den i september hos Bo Berggren... Måste säga som en person som inte är mycket för Omega att denna är faktiskt är snygg! Skön vintsgeflört. Sekundvisaren kan dock diskuteras.
 
Topp